- 943 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
MUSTAFA SAKARYA
Mustafa Sakarya; "BİR YAZARIN DRAMI" adıyla Kaneş Yayınlarından çıkarmış olduğu ilk hikaye kitabının tanıtım yazısında; "Sevgili dostlarım ve ’sen’ sevgili okurum; yüreğimin sonsuzluğundan, hayal gücümden derlediğim hikayelerim beklentileriniz doğrultusunda şimdi ellerinizde. Onlar size emanet; onlar sizin..." diyerek kitabını bizlere emanet ettiğini söylemektedir. Bir yazarın amaç ve niyetini kendisinden daha iyi kim bilebilir ? Ben ne yazsam elbet onun kendisi için yazdıklarından daha önemli bişey yazamam. Tüm bu duygular eşliğinde henüz elime geçen kitabını gerçekten bir solukta okudum; çünki hikayeler yazım tekniği ve üslup açısından çok kolay okunabilen nitelikteydi. Madem eserini bize emanet etmişti, ve son sözü bize bırakmıştı, o halde bir okur olarak emanete sadık kaldığımı birtür söylemeliydim. Bir mektupla sonsözümü söylemeyi kendim için daha uygun buldum.
Kitabın kapağı, siyah, gri ve oranj renklerle bezenmişti, ben de bu yüzden sayfamda bu renkleri kullandım. Gerek basım tekniği, gerek kapak düzenlemesi, gerek kitap boyutu itibariyle bir hikaye kitabı için oldukça uygun seçimlerdi. Öncelikle bu yönüyle kitabı beğendiğimi söylemeliyim.
Ben hikaye yazmaktan hep korktum! Şiir, deneme, araştırma yazısı yazıyordum. Roman da istesem deneyebilirdim, ama, hikaye yazmaktan hep uzak durdum. Hikaye, şiirle, roman arası bir yere otursa da, hikayeyi hakkınca sevdirmek çok kolay değildi. Böyle olduğundandır ki, siz de bilirsiniz, hikaye yazarlarımız, parmaklarımız sayısıncadır. Gerçek bu olunca, öncelikle Mustafa SAKARYA’ yı bizi bir hikaye kitabıyla tanıştırdığı için kutluyorum. Çünkü bunu yapmakla zoru seçtiğine inanıyorum.
Hikayelerin hikayesinin tümüyle bize, yani bu topraklara ait olduğunu, kısacası okuyunca bizim hikayemiz olduğunu gördüm. Tabi ki bu yönüyle de ayrıca sevindim.
Yazarın, kısmen tanıyor ve biliyoruz ki, başka konular da başka hikayeleride var. Ancak yazar bu kitabı için seçim yaparken, bir anlamda kendisini ve ilgilendiği konuları öne çıkaracak hikayelerinden bir derleme yapmış, bu seçimin de yeni bir yazar için doğru bir seçim olduğuna kitabı okuduktan sonra anladım.
Mustafa SAKARYA, bütün hikayelerinde gördüm ki, kitabın ismine de yansıyan dramı öne çıkarmış. Bizim insanımızın, toplumsal yaşayışımızın, duygularımızın, dahası acı ve aşklarımızın hikayesini, bazen trajikomik bir üslupta katarak anlatmış. Bu yazım tekniği yönüyle hikaye yazmaktan korkan biri olarak, hikayeleri çok başarılı bulduğumu söylemeliyim. Hikayeler hem kolay okunuyor, hem merak uyandırıyor, hem de sizi sonuna kadar kendisine bağlıyor, hikayeler bittiğinde rahatlıkla bir oh! çekebiliyorsunuz. Bir hikaye kitabından da beklenen şeyin, bunlardan ibaret olduğunu düşünüyorum.
Herzaman ilk intiba önemlidir. Ben de henüz terütaze okumuş olduğum hikayeleriniz dimağımda eskimeden, size bu mektubu göndermeyi uygun buldum. Öncelikle kütüphaneme böyle bir eser kazandırdığın için sana çok teşekkür ederim. Bu mektubumun bir çıktısını da kitabının arasına koyarak kitaplığıma yerleştiriyorum. Güzel eserinin gerçek okuyucuya ulaşması dileğiyle, sana bir ömür başarılar diliyorum.
Yeni hikayelerde buluşmak üzere,selam,saygı...
YORUMLAR
İtiraf etmem gerekirse hayatımdaki en özel mektuptu az özce okuduğum. Büyük Usta edebi zenginliğinin yanında, gönül zenginliğini de bizlere lüftetmiş. Büyük onur ve mutluluk duydum. Hayrettin abi, gönülden bir teşekkür sunsam size, acaba bu nazik davranışınıza kafi gelir mi?... Yeniden çok ama çok teşekkür ederim. Saygılarımla.
Merhabalar Hayrettin Bey. Ben de Mustafa SAKARYA^nın bahsettiğiniz kitabını okuduktan sonra aynı duyguları hissetmiş ve naçizane görüşlerimi bir yazıyla dostlarla paylaşmıştım. Biliyorsunuz ben de hikayeyi sevenlerdenim. Umuyorum ki, sevgili arkadaşımız gibi bir kitabı elime alabilirim. Teşekkürler. Bir vefa örneği olan bu yazıyı bizlerle paylaştığınız için. Saygılar, selamlar