- 1755 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
GÖÇMEN KUŞA DAİR NOTLAR
Göçmen kuşum,
Bazı şeyler bir arada durmayı başaramıyor.Su ve zeytinyağı...duman ve köz.Biri yandığı yerde ocağında,diğeri gökleri tutmada..Hele bir de rüzgara vermişse kendini..
Aklım ve göçmen kuşum...
Göçmen kuşum,
Kendi buyruğunca,serserice aldın başını gittin yine.Bilmeden, tanımadan sorup öğrenmeden gittin..Bir dal verir mi sana yabanda yurt kurmuş ağaçlar..
Göçmen kuşum,
Gittin yine uzaklara.bir haber salsam gelmez.bir haykırsam sesimi duymazsın.Bilirim öyle bir düştür ki peşine düştüğün...Hem uyanıkken görürsün hem uykuda.Dön demek sana ,ne çare..
Göçmen kuşum,
Aklım burda,seni bekliyor.Mevsimler geçecek hazan üstüne hazan.Dönmeyeceksin.Umutlar ekecek yollarına,çiçekler serpecek reyhanından çiğdemine..yol kenarındaki çalı kuytularında hüzün çiçekleri..dönersin diye...Sen, sen, sen kim bilir, kaç mevsim sonra kimbilir ,kaç tüyün kaç teleğin dökülmüş,yorgun,umutsuz..döneceksin.
Göçmen kuşum, ne zaman bir yolculuğa çıksanız ya sen alıp başını gittin diyar diyar.Ya aklımın yolunu kestin gözyaşlarınla.
Yol bu..Yolcu hali bu..Yolculuk da bu...
YORUMLAR
Yaşamlarının çok zamanlarını göçmen yaşayanlar,bir o yana bir bu yana savruk ve esrik uçanlar ki; ne yöne uçarlarsa uçsunlar dönüp gelecekleri yer aynı yer değil,yine bir başka göçmenler ülkesi olacaktır..Onlar ki; Dünyaya salt göçmek ,uçmak ,sürekli ayrı yer ve mekenda olmak için gelmişlerdir..Sorulmaz onlara,dönecekmisin,ne zaman
nereye ? diye..Bu soru onların tılsımımı bozar ve dünya kurulalıdan beri tüm insan,hayvan ve bitkiler sürekli göç halindedir..Bir gün bu Canlılar "GÖÇMEME" kararı alırlar da göçmezlerse şayet..Seyrele sen kainatın ağıtını ..Bu Sirkilasyonun durağanlaşması demek,gelişimin,yenileşimin,devinim ve evrimin de sonu dur ki; Mazallah ..O günün sabahında ne bir yudum su,ne bir nefes hava ne de bir lokma gıda..Devinim,hareketlilik yani göçlerdir ki,dünya dengesini bir düzen içinde koruyuyup,yaşamı bu halinde sürdürüyor..İyi ki de GÖÇÜYOR Kuşlar..
Değerli Yazarım ,Sevgili Şairim...Başarılı alanlarınızı belirlediğiniz belli..Lütfen bu alanlarda şiir ve Denemelerinizi sürdürünüz ki,biz okuyucularınız da bunları doyarak,keyifle okuyalım ve Sanat alanındaki açıklarımızı kapayarak yol alalım bu göçer yaşamımızda..Ne Güzel Yazmışınız..
Kutluyorum,
Saygılarımla..