- 3535 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
HATİÇE KEDERLİ (ROMAN AĞZI)
Müdür Agacım;
O mübarek illerinden üperken selam iderim.
Agacım bir kaç gündür meskuldüm. Cumartesi bizim eski malede düün vardı, uraya gittik Berna hingemle; bilirsin sende tanırsın unu.
Sunracııma, o gece geldi bizde yattı. Kızcazı da kocasıyla yalnız kalsın bir gececik. Kızanlarına da kendileri baksın ana buba olduklarını anlasınlar.
Agacım, Dün saba bizde kalktık. Benim erif te yok ya. Kızanları da ninesine salmıştım, urdalar. Oh beeee, keyfim yerinde! ! !
Gece erifin ucuz şarap kokulu aazı yuk, tartaklaması yuk, dayak yuk, ısırık izi yuk; iki arkadaş suhbet ettik. Uzun uzun kunuştuk, uyuduk.
Dün bir baktım bizim akrabalar aradı. Unlar dümbelek, tef, davul yaparlar; bizi de çardılar. Ben de kalktım, üleden sora uraya gittim, yardım ettim unlara. Surma be ağacım, kırkbej tane tef gerdik kuyun derisinden. Unlar kurutulmuş deri. Isladık, kasnaklara gerdik, yapıştırdık.
Çok uraştık be Müdür Agacım. Sen bilmesin bu işleri. Senin elin kalem tutmaya alışmıştır. Bizim de işimiz bunlar. Ne yapcan, ekmek paracıklarını nerden ulsa kazanmaya çalşırız.
Bana biraz arçlık verdiler. Bu gün gidicem kızanlara biraz yemeklik alayım.
Kaynanam da son günlerde ’arçlık vermez oldu. Gidemez o meşur işini yapmaya; asta mıdır nedir? .. Kaynatam da uyuz beygiriyle iş yapamaz uldu zavallıcık. Kaldık bir sürü angarya benim ’erifin eline. İyi ki bi iş çıktı da biraz ’arçlık kazandım. Derim sana ep “Bul bana Alamanyalı birini de kendimi kurtarayım buralardan. Vardır uralarda Romenlerden.”
Derim, derim ama ulmaz be Agacım, ben yapamam gene de düşünürüm kızancıklarımı. Bırakamam unları kimseciklere…
Ulsun, erifim de iyidir gene; bubamın evinde u da yoktu ya. Bu zamanda ’ayırlı ’erif mi kaldı ki.. Karılar çokmuş dünyada, internetteki arkadaşlarım dediler. Urda bile aç kurt gibi ’eriflere saldırırlar.
Aman Müdür Bey Agacıım. ben biraz emaillerime bakayım; internet arkadaşçıklarım bana niler yazmış. Çok oşuma gider yazdıkları. Bazen yatakta güzlerimi kapatıp ayâl kurarım; sanki benim erif bana süler gibi gelir.
’adi sana iyi günler dilerim osça ve dostça kalasın. Allah da sana ’ayırlı kısmetçikler versin. O mübarek burusuk ellerinde üperim.
NOT: Agacım, unuttum anlatmayı; düünde bir çok uynamak istedim ama uynayamadım. Birazcık sonunda çıktım, birkaç göbecik attım, ama yetmedi…
Keyfim yoktu be… Bir de biraz üzünlü gibiydim…
Bayyyyyyyyyy
’aydar’ın Garısı ’atice
Nut : Agacım, sana düünde çekindiimiz futuraf günderirim. Sulumdaki gırnatacı ’akkı’nın kızanıdır. Pek ateşli uldunu sülerler maledeki çuparlar. Güvenir misin kendine? Süüleyim mi kızana seni?
Mizah. Anasayfamda gözükmediği için makale kategorisine aktardım.
YORUMLAR
Harika olmuş ,ben bu yazıyı sesli okudum bir anda havaya girdim bile.güzeldi aydarın karısı kendini aşmış dert keder kalmamış atıvirmiş iki denecik göbecikleri.
Saygımla her vakit.
Yükselenyıldız
Gelesin de benim karıcıkla iki gübek atasınız. Büyle içmeden avalara girenler oşuma gider benim.
Aydar'ın karısı iyi ki kederliymiş be ya. Yoksam düünü o yapcakmıştı...İki gübecik atmak yetmemiş...
Sevgi ve saygı ile
Yükselenyıldız
Bubasının eşek arabasıyla küylere kalay yapmaya giderken arabanın teker şıngırtısıyla küye kadar gübek attığını süüler agası.
Yükselenyıldız
Sen de denemelisin mizah yazılarını.
Alnından öpüldün.
Silence
memleketinin mizah yönünde yüz karası olan biriyim ben bu konuda karedenizli bir trabzonlu olarak malesef sınıfta kaldım mizah konusunda :)))
saygımla...
:))))
emeğinize sağlık
beğenerek kelimeleri zor bela aklımda düzelterek okudum
tebebsüm ettim ve akıcı buldum
tekrar emeğinize sağlık
saygılarımla
Yükselenyıldız
Üstadım elinize sağlık.gayet güzel yazmışsınız.Roman vatandaşlarımızın sorunlarını dile getirmişsiniz.iş verilmez aş verilmez sonrada neden hırsızlık yaptın denir.peki bu insanlar nasıl yaşamlarını idame ettirecekler.açılım saçılım safsatasıyla teröristlere kucak açacağı bu ülkenin sessiz ve gariban romanlarına baksınlar..yazık bu insanlara.Türk'e bu yakışmıyor..
Saygılarımla..
Yükselenyıldız
Yaşamasını bilirler er şeyden ünce.
Yuktur unların lüksü. Seni-beni de perişan iden o lüks deel midir ki?..
çok beyendim harika olmuş..bu tarz konuşma yazıda olursa seviyorum şiirde sevmiyorum..keyifle okudum tebrikler..
Yükselenyıldız
Burada iç ukunmayacak şiir pek çok vardır.
Güzeldir diye açarsın ukumak için, boş çıkar epsi de beya.
(Saygı öncelikli sevgiler.)