- 804 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ve düşlerim ...
Ve Düşlerim...
Ve DüŞlerim uzun bir yolculuga cikmiŞti......
Kizila benzeyen daglarin; eteklerinde savrulan rüzgarin serinligine aldanmatkaydi koca bir halk,okyanusdan yükselen mavi pirilti guatemala’da zenci bir mahkumun gözlerinde tutsak özgürlük türküsünü barindirmaktaydi,Tütün tarlalarindan savrulan koku bir iŞcinin dudaklarinda ütopyadan ibaret keyifler sunmaktaydi,martin luhter topragin karanliklarindan aydinlik bir gelecege selam durmaktaydi,georgia’nin kizil tepelerinde zenci ve beyaz cocuklar sofraya oturmuŞtu
Luhter topragindan fiŞkiran kizil bir karanfili sunmaktaydi tüm amerikali halklara.......
DüŞlerim Karayiplerde sonsuz maviligi selamlayan iskembeden agir adimlarla uzaklaŞmakta,YoldaŞim deniz ritmik savruluŞlarla iskeleye doyumsuz serinligi taddirmakta,kumsalda gözleri gülümseyen cocuklar boŞ Şarab ŞiŞelerinin icersine dileklerini yazip denizin sonsuzluguna yollamakta.....
Kiyamet gününden kacarcasina uzaklaŞiyorum sahilin ufukla birleŞen noktasindan,Cocuklarin gülümseyen yüzlerinden kactigimi yalanliyorum^da üstelik...
Ve düŞlerim uzun bir yolculugun serüvenlerinden kacip karŞima dikilmekte! zulmun acinin kavganin hesaplaŞmasini istercesine gözlerimde bir bebegin gülümseyen yarinini belirtmekteydi....
İlkel cagdan kalma bir kölenin sicak temmuz günlerindeki acisini cektirmekteydi düŞlerim yüregime,benden istedigi birŞeyler olmaliydi mutlak,birden tozlu raflarin arasinda gecmiŞe dair bir öykünün daginik mürekkebinde buluyorum kendimi,tedirgin olup gözlerimi farkli bir karanliga dikiyorum,DüŞlerim!! iŞkence tezgahini coktan kurmuŞtu,kulagima tuaf ugultular gelip gitmekteydi,Bir rahibenin beyaz göksüne benzemekteydi sayfalarin umuda dair bakiŞlari...
Gözlerimi actigimda coktan okumaya baŞlamiŞti DüŞlerim tozlu raflardan savrulan sözcükleri, ve benden dinlememi istemekteydi,firtina yerini sesssiz bir sokagin titrek caddesine birakmiŞti, düŞlerim hesaplaŞma savaŞimlarina coktan girmiŞti ve dinlememi istiyordu benden, sicak bir haziran akŞamindan kalma öykümü okumaktaydi bana......
öYKü
Aylardan dokuma iŞcilerinin makina baŞinda terleyen bedenlerine yoldaŞ olan HAZiRANDI...
Sokaklarin,Caddelerin köŞe baŞlarinin oldugu her yerden Deniz kocaman Gövdesinin yatikligini gösteriyordu,fakat deniz bilindik maviliginden cok uzakti,Ayin beyazligi ak bir süt gibi serilmiŞti denizin kabaran göksüne,Tüm canli yaratiklar sessiz bir uykuya dalmiŞ sonbaharin müjdecisi Eylüle dair hasretlerini düŞlemekteydi,insanlar sögüt agacinin kimildayan yapraklarinda bir yudum serinlik aramaktaydi,kimileri yarim kalan gece kondu yapilarinin gölgesinde topraga bulanan bedenlerini boylu boyunca uzatmiŞti,Şehrin polisleri karakollardan duyulan masum cigliklari bastirmak adina demir parmakliklarin nemli yüzüne joplarini vurmaktaydi,Sessiz caddenin gülümseyen yüzüyle bir baŞima kalmiŞtim..
Ve üstelik Yorgundum...
BAHARA tutsak özlemler büyütmekteydim...
Sevdalarin sonsuz karanliginda cirpinan bir delikanlinin yüregi iliŞmiŞti bedenime...
Ve düŞlerim suskunluga gecmiŞ okumakta oldugu öyküyü savurmuŞtu bir tarafa,devamini getirmek istemiyordu anlaŞilan,sonrasinda kavmim kadinlarinin güneŞe diz cöken bakiŞlarindan korkmuŞtu! Bir begegin özlemle attigi kücük adimlarin nasilda devleŞtigini görmek istememekteydi! DüŞlerim bir ananin kirpiklerinden firlayan oklarin karŞisinda elbette duramazdi,bir eŞkiyanin sonbahardan kalma sesleniŞlerini dinleyemezdide üstelik,hastane koridorlarindan yükselen cigliklarin ardini birden tebessümlere birakacagini göremezdide! gözleri yeni merhaba demiŞ dünyaya bebelerin gözyaŞlari ardindan gelecek güzel günler adina seslendirecegi bariŞ türkülerini dinlemek istemezdi mutlak,
Hadi kalk yerinden düŞlerim,yolculuguna kaldigin yerden devam et,kumsalda gülümseyen gözleri getir bana,getiremezsende onlari yaŞat umutlarimda,bilirsin umut koca bir halkin Ekmegidir...
Bir annenin feryadlar sonrasi gelen mutluluga dair umutlari gibi!!
Bir Devrimin Gözleri türküye benzeyen bebege duydugu hasretler gibi...
Ve gelecek güzel günler adina bizleri selamlayacak sevdalarimiz misali......
Umutlarimi Getir......
yada UMUDUMU....
Devrim Dokdere
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.