- 2251 Okunma
- 28 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Başta yazı sahibi kardeşimiz olmak üzere tüm yorumcuların affına sığınarak bir hususu belirtmek isterim. Peygamberler dışında hiçbir ferdin ismet sıfatı yoktur, yani heran yanlış yapma ihtimali vardır. Kimolursa olsun ve yanlış kimden gelirse gelsin yanlış = yanlış tır. Hiçbir halükarda yanlışın karşısına eşittir doğru diyemeyiz. Ancak yanlışı eleştirirken adalet ölçülerine, islamın güzel ahlakına uygun olarak eleştirilerimizi yapmalıyız. Aksi halde eleştiriden ziyade birikmiş kinlerin dışa vurması maalesef bizleri üzüyor. Hiçbir vicdan sahibi, ömrünü dine adayan bir şahsiyeti Kardinalliğe aday gösteremez bu açıktan açığa saygı sınırlarını zorlamadır. Bu beyanatına bakarak hizmetlerini görmemek nankörlüktür. Tamam eleştirelim ancak eleştiri sınırlarınıda gözönünde bulunduralım. Hatalara alkış tutulursa hatalar zincirleme devam eder, hatalara karşı herkez ikazını makul ölçüler içerisinde yapmalıdır. Eleştirilerden kimse korkmamalıdır. Bu sahifede benden daha fazla hoca efendiyi seven olacağını tahmin etmiyorum. Ama eleştirimide yapmayı ihmal etmiyorum.
Selam ve saygılarımla.
abdurr tarafından 6/7/2010 12:56:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu şiiri ilk ablukadan sonra, yani bir yıl önce yazmıştım.İnsanlar gitti; ama insan bulamadı karşısında. Sadece İsrailliler vardı Akdeniz'in soğuk sularında.İnsanlara ulaşılamadı...
GAZZE’YE...
Ey dünya, merhamet!Gazzee yanıyor,
Duyun bu feryadı, yetin Gazze’ye
Umut çok mu ırak, rüya sönüyor,
Ne olur merhamet edin Gazze’ye!
Bombalar barışa vesile olmaz,
Çocuklar çiçektir, renkleri solmaz...
Gazzeli çocuğun hayali ölmez,
İnsan olmak için gidin Gazze’ye.
Her zulmün zalimi, mazlumu vardır,
Çocuk hep masumdur, yarını vardır;
Rüyası, hayali, bayramı vardır,
Barış için dua edin Gazze’ye.
Öldürmenin adı savunma olmaz,
Çocuklara kıyan ruh huzur bulmaz,
Gazze alışıktır, asla yorulmaz,
Cümle dostlar destek verin Gazze’ye.
Gazze’de karne yok, yıkılmış okul,
Yalnızca Rabb’ine teslimdir her kul...
Uğraşma! Sevgiyi yenemez akıl!
Tâ yürekten selam edin Gazze’ye!
Menderes YILDIRIM
Edebiyat Öğretmeni
menderesy tarafından 6/6/2010 2:59:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
abdurr
Muhammet bey ; Dediklerinize katılmakla birlikte , son paragrafınızda sanki biraz ağır suçlama var. Hele hele münafığın alametlerinden olan içi ve dışı bir olmaması ile suçlamak vicdanları zorlamadır.
Şahsen kanaatım odurki Fethullah Gülen hocaefendi ikinci kez zillete düşmüştür. Birincisi refahyol döneminde Kanal D deki zillet ve ikinciside bu. Bu açıklamalarını kınıyoruz. Değil bir islami cemaat önderine sıradan bir müslümanın dahi yapmaması gereken açıklamaydı.
Saygılarımla.
abdurr tarafından 6/6/2010 1:25:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
Haticcay
abdurr
Selam ve saygılarımla.
Hangi vicdan diyebilkir ki amerika dünyada zulüm yapmadı.Hangi vicdan diyebilir ki israil zulüm yapmıyor.Dünyaya adalet dağıtıyor.Müslümanların kanı akıyor.Dünyanın neresisin de bir acı varsa orada müslümanlar ağlıyor.Müslümanların toprakları işgal altında Filistin afganistan doğu türkistan çeçenistan ırak her yerde müslümanlar acı çekiyor.Böyle olmasında hep müslümanlar mı suçlu hiç hırsızın günahı yok mu.
İmamı Azam Ebu Hanife Emevi ve Abbasi idarelerinin maşası olmaktan kendini canı pahasına koruyabilmiş bir şahsiyettir. Kulların hakkını gözetmede kusur etmekten korktuğu için Emeviler kadar Abbasiler tarafından da ısrarlı şekilde teklif edilen kadılık görevini ve diğer şahsi menfaatlerin hepsini geri çevirmiştir. Kabul etmiş olsaydı onların zulmüne meşrulık kazandırmış olacaktı
Fethullah Hoca da amerikada yaşamayı tercih etmekle müslümanların gözünde amerikaya meşruluk katmaktadır.amerikada zaten israilin güdümünde.Benim imamım hayatı pahasına görev almamış.Türkiyeyi çok sevdiğini söyleyen Hoca Efendi Türkiyeden acaba ne kötülük görmüş.Bir filistinli kadar Türkiyede acı çekmiş mi.Eleştiriye bile tahammül edemeyenler bir de kendilerini filistinde ki müslümanların yerine koysunlar.
abdurr
Saygılarımla.
sayın yazarım israili her dem eleştirdim sade bir insan olarak
ve son eylemi içinde kınadım lanet okudum. fetoş çu değilim
ama fetoşun açıklaması mantıklıydı bence....
aslında eleştirilecek o kadar konu varki olayı hamasete döküyoruz hep....
o olaya sahne olan gemi... uluslar arası sularda yolculuk etmeye müsait olmayan
ve taşıdığı değerlerin her an yok olması için müsait bir yapıdaymış teknik açıklaması böyle.
onca insanı bu tuzak gemiye bindirip yola göndermek bir katliam....
bu geminin yola çıkmasına izin verilmesi bir katliam...eğer devlet destekli gönderildiyse bu gemiler
gemileri korumasız bırakmak bir katliam...bu yardımı gönderiyoruz diye izin alınmaması katliam,
elbette israilin yaptığı insanlık suçu ama bu işte bu insanları bile bile ölüme götürenlerde israilin suç ortağı....
ucuz siyasete kurban edilen o canlara allahtan rahmet diliyorum... ve birileri hamasi nutuklar atacağın israilden aldığı üstün
cesaret madalyasını niye iade etmiyor... niye bop eş başkanlığını bıraktım demiyor.iç siyasette kaybedilen irtifa nedeniyle yitip giden o canlara üzülmemek elde değil...
bir ayda otuz beş vatan evladı şehit oluyor kimse eline bayrak alıp sokaklara düşmüyor.... oysa bu vatan evlatlarını şehit eden pkk kim yahudi köken li barzanini sınırlarından ülkeme sızan yahudi hizmet karı itler...peki biz ne yapıyoruz barazan sülalesinin yahudi eğilim li yada kökenli olmasına rağmen barzani itini kırmızı halıda devlet töreniyle karşılıyoruz...
işte ülkemin gülünesi yöntemleri....kısacası masum insanları katleden lere lanet olsun, iç siyasette kaybettiğim puanları toplayacağım diye bile bile yahudilere kurban olarak o masum insanları gönderenlere de lanet olsun....bence fetoş doğru söylemiş sizde fikrinizi beyan etmişsiniz.ben de düşüncelerimi yazdım ... düşüncelerimi açıklamama fırsat veren yazınızı ve sizi kutladım
Ahmet ÖRNEK tarafından 6/6/2010 1:55:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap Yıldız
bu size ait bir söz. seviyeden ve debden bahsetmeyim bize lütfen...
ne günlere kaldık ey gazi hünkar
(....) vezir olmuş (....) hükümdar...!!!
kusura bakmayın ama, bu gün ve bir kaç gündür hakikat böyle.
Kuranın ifadesine bakılırsa eğer zarten,İslam ile uzak yaskın bir bağlantısı yok insanlığın.
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 6/6/2010 12:54:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
ALİ SOYTÜRK
Mehtap Yıldız
benim uslubum zaten bellidir. bir yerde birileride haddini bimelidir...
ALİ SOYTÜRK
ALİ SOYTÜRK
ALİ SOYTÜRK
Mehtap Yıldız
kesinlikle noktalama yaparak paerantez içine alıp yazıyoırdum. ancak belki kızgınlıktan paranteze almadan yorumu gönderdim o anda.
ayrıca burada bana adab ve edeb dersi verenler önce kendi hitablarına bir baksınlar.
buyuruki hz. peygamber sav "haddini bilmeyene onun anlyacağı şekilde konuş."
bana ve kimselere hiç kimse "(merkeb)eşek yine eşektir diyemez.
ben her daim diyorum benim müdahalem fikri bir müdahaledir kesinlikle şahsı değil.vezir ve hükümdar diyorum farkındaysanız.buda açıkca düşünceyi temsil eder.kimse kendi üzerine alınmamalı.
bilmem anlatabildim mi.
arkadaşlar cahilliğime verin merakımı giderin.Zulme seyirci kalmak Kuran ın asla onay vermediklerindendir.peki biz müslümanlar ırak işgal edilip birbuçuk milyon insan öldürülürken neredeydik? ya hocalı katliamında?israilin yaptıkların gördükçe keşke hitler bunların kökünü kazısaymış diyecek kadar insanlıktan çıkıyorum.ama ihh nında salt yardım için yola çıkmadığına inanıyorum.keşke Kuran ahlakıyla ahlaklanıp tüm haksızlıklara başkaldırabilsek.
ALİ SOYTÜRK
HANIMEFENDİ KENDİ NAMINIZA KONUŞUN...
DAİMİ SAYGILAR...SAYGILARIMLA...KUL HAKKI ÇOK ZOR ÖDENİR...SİZ BUNU BENDEN DAHA İYİ BİLİRSİNİZ UMARIM...
Bedevi_
Saygılarımla.
Ve sn Ali Soytürk,siz hangi hak ve yetkiyle hanımefendiye tehditvari telkinde bulunuyorsunuz?
ALİ SOYTÜRK
Bedewi
Tarih:06 Haziran 2010 Pazar 00:32:39
SAYIN BEDEWİ BEY...
DEDİKLERİMDE TEHDİTVARİ BİR ÜSLUP YOK...SİZİN ÖYLE TELAKKİ ETMENİZ VAR...BEN KÜLTÜRLÜ BİR İNSANIM VE O ÜSLUBU TAKINACAKSAM TABİRLERİM BU TARZDA OLMAZ...LÜTFEN SÖZLERİMİ DOĞRU ANLAYINIZ VE ALGILAYINIZ...SİZİN ŞAHSINIZA HERHANGİ BİR YORUMUM OLMADI...
Bedevi_
arih:06 Haziran 2010 Pazar 00:23:01
HANIMEFENDİ KENDİ NAMINIZA KONUŞUN...
Bu ne demek açıklar mısınız???
ALİ SOYTÜRK
Bedevi_
Özel mesajlarda da yazıştığımız gibi dikkatli okunursa kişilerin konuşma özgürlüğüne müdahale edilmiştir.bunu belkide dikkat etmeden yazdmış olabileceğinizi düşündüğümüde yine özel mesajda belirttim..konu burada kapansın lütfen..
abdurr
Leyla hanım islamda bir kural vardır. Müslümanda o kurala uymak zorundadır. MAZLUMUN DİNİ SORULMAZ
Saygılarımla.
şu yazar sayfayı açınca şok olacak kesin
yazılarda tek yorum dahi bulamazken şu hale bir bakın
Muhterem Hocam nasıl sıradan bir şahsı şahlandırdı gördünüz mü...
insanların gözleri her hakikati böyle çoğul olarak görse...ama nerede....
ALİ SOYTÜRK
BENİ ENGELLEMİŞSİNİZ AMA DEDİKLERİNİZ DOĞRU...İHTİYATLI DAVRANMAKTA FAYDA VAR...AGAH VE MÜTENEBBİH OLMALIYIZ...
ALİ SOYTÜRK
Mehtap Yıldız
kusura bakmayın ama burada fikri paylaşım yapıyoruz özel bir iletişim değil. anlaşılmak isterim.
Öncelikle şu Atasözünü söylemek istiyorum;Arif ile sohbet etmek lal-ü mercan inci'dir,cahil ile ülfet etmek akibet can incitir.
Herkes körü körüne konuya dalıp taraflı tarafsız herkesi zan altında bırakırsa gereksiz sarfedilmiş sözlerden akılda kalıcı birşey olmayacağı gibi ne aydınlatıcı olur ne de açıklanan bir işe yarar.
Bazı şeyler vardır ki asla gözardı edilemez.Şöyle ki;Amerika çıkarı olmadığı hiç kimseyi barındırmaz.aksini ispat edebilir misiniz?
-Amerikada ikamet etmek zorunda kalan F.Gülen neden ülkesinde olup hertürlü savunmayı burada yapmadı/yapmıyor?.
-Amerikaya sığınmış olan herkes kayıtsız şartsız onlara itaat etmek zorundadır.F.G.neden gidip orta asya ülkelerinden hatta açtığı okullar olan ülkelerden birinde değil de amerikada?..
1) İsrailin Akdenizdeki kıta sahanlığı 12 deniz milidir.bizim gemimize saldırdığı alan israildan 73 deniz mili açıktadır.uluslarası sularda yapılan bu eylem yine uluslarası kanunlara göre suçtur..bunu israil yaptığı için gözardı ediliyor.Somalili korsanlarda açık denizlerde aynı şeyi yapıyor ve biz dahil birçok ülke orada onlara karşı askeri güç kullanıyor.peki amaç farklıda olsa israile neden müdahale eden yok?.şimdi bu konuda mutabık mıyız?.Yani israil resmen açık denizde korsanlık ve canilik yapıp insanlarımızı katletmiştir...
2) Uluslararası sularda bütün ülkelerin gemileri seyahat edebilir ve tüm dünyanın ortak malı olan bu bölgelerde kimseden izin alma diye bir konu mümkün olamaz.peki F.G. hangi hakla ve yetkiyle uluslarası sularda yetki alınması gerektiğini söylüyor.israil tüm dünyanın ortak alanı olan bölgede hangi hak ve yetkiyle izin verecek.bu olay 12 mil dahilinde olsaydı o zaman izin alınmalıydı denilebilirdi ki,bu da insani yardım amaçlı savunmasız insanları katledeceği anlamına gelmez.
Neticede ortada işlenmiş bir suç var..bunun savunmasını bir Türk'ün hele de lider konumundaki bir Türk'ün yapmış olması ne kadar acı ve ne kadar düşündürücü..
Kimse boşu boşuna kendi kendine F.G.nin avukatlığını üstlenmesin..
Haticcay
Bedevi_
Haticcay
Mehtap Yıldız
ki onların kim olduğu ve yandaşlarıda belli.
al birini vur ötakisine yani...
Bedevi_
İnsanlar konuşarak tartışarak sonuca varırlar..sizin kifayetsizliğiniz ve aldığınız terbiye doğrultusunda yazdıklarınız buna imkan vermiyor.lütfen bana hitaben yazmayınız.siz tartışmayı değil acz içinde kavga ve küfrü şiar ediyorsunuz...
Mehtap Yıldız
sayın üzümkarasına yazılı basından bahsederken kastım siz tabiiki değildiniz.nasıl olsunki daha size ait tek bir maklae okumuş değilim.
lütfen konuyu başka yerlere taşımayın...bırakın benim terbiyem bende sizin terbiyeniz de sizde eylensin.
panik yapmaya gerek yok yani" küpün içinde ne varsa dışarıda o sızar" bilirsiniz sanırım.
bizim mücadelemiz Allah için ve Hocamızın hasasiyetinin tek nedeni biraz daha diplomatik çabaların öne çıkmasıydı aslında.
onun arzusu insanların ölmemesi doğrultusundaydı.
ama gelin görünki malum olan medya alladı pulladı paslı bir tepside millete sundu yine tıpkı geçmişte olduğu gibi.
bu kadar çok rezzillik varken ve hakkında açılan onlarca davadan yıllarca yargılanıp beraat etmesine rağmen sırf Türk milletinin selameti için ülkesine dönüş yapmıyor ve kendi yeğeninin evi olan o küçüçük mekanda gönüllü olarak hapis hayatı yaşıyor.oysa o yurt dışında dahi ülkesi Milleti Bayrağı ve dili olan Türkçe için çalışıyor.
bakın yaklaşık tam bir haftadır veya daha fazla Türkçe olimpiyatları ülkemizde gerçekleşiyor ve şu an dahi Mehtap tv de program var.
doğan gurubu basın yayın olarak tek bir kare görüntü veya tek bir cümle olsun haber yapma cesaretinde dahi bulunamadılar. bunlar o kadar nefret ve kin yüklülerki içlerinde bırakın mavi marmara okyanuslar yürüse içlerine yinede temizlenemezler. zavallı aciz zihniyet.
onların ülkeden habei yok kald ıki ülke dışından haberdar olsunlar..ayrıca bunlar laf kalabalığı yapıyorlar şu yazarın diğer yazılarına bir bakın tek bir yorum olsun düşmüş olan var mı?
bu yazıyada sırf Hocaefendi konu olduğu için düşmüşler yazık .yoksa Muhammed şerif ismini dahi sevmezler bunlar. heleki Arapları asla ve asla...
kimi kandırıyosunuz hadi oradan sizde..takke düşeli yıllar oldu lakin keliniz görünmüyor o ayrı işte...
ALİ SOYTÜRK
ALİ SOYTÜRK
ABDÜLHAMİT BİLİCİ
Gülen'den şehitlere taziye, yönteme eleştiri!
Dün Wall Street Journal gazetesinde, Fethullah Gülen'le yapılmış bir röportaj yer aldı.
Röportajda Gülen, Türk kamuoyunda Gazze olayıyla ilgili görüşlerden farklı bir bakış açısı ortaya koyuyor. Başka konuların da ele alındığı röportajın Gazze'yle ilgili kısmını ve Gülen'in bu mevzuya yaklaşımını 3 noktada değerlendirebiliriz: Bir, yardım gönüllülerinin bulunduğu gemiye yapılan o korkunç müdahale öncesi izlenen yöntem ki Gülen bu noktada diplomatik yolların sonuna kadar zorlanmasında ısrar ediyor. İki, İsrail askerlerinin müdahale biçimi ki onu 'çirkin bir manzara' diyerek eleştiriyor. Bu söz, müdahale biçimini kınadığının açık göstergesi. Üç, şehit olan vatandaşlarımız ki, bunun için Gülen taziye yayınlayarak üzüntülerini ifade ediyor.
1,5 milyon Filistinlinin yaşadığı açık hapishane Gazze'ye 4 yıldır uygulanan ambargoyu delmek için yola çıkan insani yardım gemilerine İsrail'in yaptığı kanlı müdahale millet olarak hepimizi öfkelendirdi. Hadisenin duyulduğu andan itibaren boşalmayan meydanlar ve dün Fatih Camii avlusunda kılınan cenaze namazında ortaya çıkan tablo, milletimizin duyduğu tepkinin göstergesiydi.
Aslında 9 insanımızın şehit olmasıyla sonuçlanan bu vahşi saldırıya duyulan tepki Türkiye ile de sınırlı kalmadı. New York'ta Türk bayraklarıyla İsrail'in bu hareketini telin eden Yahudilerden BM Güvenlik Konseyi'ne, Batı medyasından İsrail medyasına, Arap Birliği'nden NATO'ya bütün dünya İsrail'i kınama noktasında bir araya geldi. Konu, El Cezire, BBC, CNN gibi uluslararası kanallarda birinci haber olma özelliğini koruyor.
İsrail'in vahşi saldırısıyla hayatını kaybedenlerin acısını paylaşanların arasında Fethullah Gülen Hocaefendi de vardı. Gazetemizde yayımlanan taziyesinde Gazze'de bir insanlık dramı yaşandığına dikkat çeken Hocaefendi şöyle diyordu: "Filistin'de yaşanan bu drama son verebilmek beklentisiyle yola çıkan, uğradıkları müessif saldırıda hayatlarını kaybederek şehit olan insanlarımıza Allah'tan rahmet diler, başta aileleri olmak üzere, milletimize ve bütün insanlığa taziyelerimi bildiririm."
Belki birçoğumuzun gündemine İsrail'in kanlı müdahalesinden sonra giren bu hadise, böyle bir eylemin yapılacağının duyulduğu ilk günden itibaren Hocaefendi'nin gündemindeydi. İyi niyetle atılan bu adımın, olumsuz bir şekilde sonuçlanacağı endişesi içindeydi. Çünkü İsrail'in benzer durumlardaki tepkilerine bakıldığında, endişe etmekte de haksız sayılmazdı. Nitekim yakınındaki insanlara, gemiler daha harekete geçmeden, İsrail'in nasıl tepki vereceğini tahmin etmenin güç olduğunu, bir sorun çıkmaması için diplomatik yolların sonuna kadar zorlanması gerektiğini söylüyordu. Bu sağlanamayacaksa, kritik bir zamanda Türkiye'yi savaşın eşiğine getirecek bir krize meydan vermemek için başka yolların aranması gerektiğini düşünüyordu.
Endişe etmekte haklıydı. Gerçekten de İsrail hükümeti, ne yapacağı kolay kolay kestirilemeyen, küçük bir sebeple bile dünyayı ateşe verebilecek hamleler yapan bir ülke haline gelmişti. İki askeri esir düştüğü için Lübnan'ı yerle bir eden, yine bir askeri Hamas tarafından esir alındığı için işgali altındaki Gazze'ye savaş açarak 400'ü çocuk 1500 insanın ölümüne yol açan, Türkiye gibi bölgedeki en yakın ülkeye büyükelçisini alçak koltuğa oturtarak ders vermeye kalkışan bir yönetim. Bunları hesaba katınca, hele meydan okur gibi tavrın iyice tahrik edeceği bir yardım hareketinin nereye varacağını kestirmek zor değildi. Önce bu insani yardım konvoyuna katılacağı duyurulan bazı AK Partili vekillerin, daha sonra bundan vazgeçmiş olması da aslında bu endişelerin ve doğabilecek sonuçların öngörüldüğünün işareti.
Nitekim Gülen, dün Wall Street Journal'de yayımlanan röportajında da bu büyük endişelerden kaynaklanan görüşlerini dile getirdi. Sağduyunun, aklıselimin yorumuydu söylenenler. Sivil insanlara, uluslararası sularda yapılan müdahaleyi ve ortaya çıkan tabloyu çirkin bulduğunu söyleyen Gülen, devletin ve bu işin öncülüğünü yapan İHH'nın, çocuk, yaşlı ve kadınların başına gelebilecek sıkıntıları, can kaybı hatta savaş riskini öngörerek diplomatik yöntemleri sonuna kadar zorlaması gerektiğini vurguluyordu. Acı da olsa bunca olay yaşandıktan sonra, Gülen'e göre yapılması gereken ilk iş, gerçeğin ortaya çıkması için Birleşmiş Milletler öncülüğünde şeffaf ve bağımsız bir soruşturma yapılması.
Bu görüşlerin doğru anlaşılması için röportajla ilgili bir hususu bilmek lazım. Öğrendiğim kadarıyla ve okunduğunda da anlaşılacağı gibi bu görüşme, Gazze krizi üzerine düşünülmüş bir röportaj değildi. Olaydan birkaç hafta önce yapılmak istenen bir röportajdı ve yazılı cevapları günler öncesinden gazetecilere ulaştırılmıştı. Fotoğraf çekimi için kısa süreli bir araya geldiklerinde tüm dünya bu konuyu konuştuğu için, Gazze meselesine girilmiş ve bu konu diğerlerinin önüne geçmişti. Meseleyi bu boyutundan çıkararak, sanki sadece bu mevzu için röportaj verilmiş gibi değerlendirmek doğru olmaz.
05 Haziran 2010, Cumartesi
ÜZÜMKARASI tarafından 6/5/2010 10:26:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
ALİ SOYTÜRK
ŞİMDİ OLAYA OBJEKTİF YANAŞMAK GEREKİR...HOCAEFENDİ'NİN NE MANADA SÖYLEDİĞİNİ BİLMEK LAZIM...HASAN-I BASRİ HAZRETLERİNİ KÖPRÜ ÜSTÜNDEN DERE YATAĞINDA GÖREN BİR ZAT...O MANAZARAYI GÖRÜNCE ÇOK ÜZÜLMÜŞ ÇÜNKÜ...HASAN-I BASRİ ELİNDE ŞİŞE YANINDA BİR HANIM VARKEN ORADAYMIŞ...HEMEN AKLINA KÖTÜ ŞEYLER GETİRMİŞ...HASAN I BASRİ HZ.ALEM YAPIYOR DİYE DÜŞÜNMÜŞ...YANINA GİDİP ONU YERİN DİBİNE BATIRAYIM DİYE;KOŞMUŞ YANINA GİTMİŞ...YANINA YAKLAŞIR YAKLAŞMAZ HASAN-I BASRİ HZ.LERİ KENDİSİNE İSMİYLE HİTAB EDİP YA ..... BENİM HAKKIMDA NİYE KÖTÜ DÜŞÜNDÜN...HALBUKİ BEN SU İÇİYORDUM VE YANIMDA GÖRDÜĞÜN BAYANDA ANNEMDİ BAK...DEMİŞ..ADAM BİN PİŞMAN OLMUŞ ÖZÜR DİLEMİŞ...BEN BUNU NİYE ANLATTIM...BİZLER BÜYÜKLERİ ELEŞTİRECEK KADAR BÜYÜMEDİK...BU BİZE DÜŞMEZ...İMAM-I AZAM EBU HANİFEDE BİR İÇTİHATINDA KENDİNDEN 50 KAT VEYA DAHA ÇOK GÜCE SAHİP BİR DEVLETE --- O ANLIK--- GÜÇLENENE DEK...SAVAŞ AÇMAMANIN;AÇMAKTAN EVLA OLDUĞUNU BELİRTMİŞTİR...ŞİMDİ İMAM-I AZAM HZ.CİHAT'TAN MI KAÇMIŞ OLDU VEYA ŞEHİTLİK VE GAZİLİK MERTEBESİNİ BİLMİYOR MU? VEYA DEĞERİNİ HİÇE Mİ İNDİRDİ?BİZLER ACİZİZ VE BÜYÜKLERİ ELEŞTİRMEK BİZE DÜŞMEZ...SURETEN YANLIŞ ZANNETTİĞİMİZİN ALTINDA BAŞKA ETMEN OLABİLİR...BEN ŞAHSIMA ZAHİRİ ALEMİ ANLAYAMIYORUM...BATINİ ALEM HAKKINDA NASIL FİKİR VEREBİLİRİM...BEN ŞAHSEN HOCAEFENDİNİN ZULÜM LEHİNE KARAR VERECEĞİNİ ZANNETMEM...TEK EMİN OLDUĞUM ONU TENKİD EDECEK ADAM DEĞİLİM...ZATEN ZULÜM LEHİNE DESTEKLER TARZDA BİR BEYANAT DEĞİL...BU OBJEKTİF BİR YAKLAŞIMDIR...BAZI HUSULARDA ÇOK DİKKAT ETMEK GEREKİR...DAİMİ SAYGILAR...SAYGILARIMLA...
Bedevi_
Uluslararası antlaşmalara göre ülkelerin açık denizlerin konumuna göre güvenlik sahası 12 (oniki) deniz milidir.12x1.852=22.224 km.dir peki israil bizim gemimize nerede saldırıp vatandaşlarımızı katletti?..73 deniz mili açıkta yani uluslararası sularda.uluslararası sularda yapılan bu tür saldırıların hiçbir kanuni dayanağı olmadığı gibi,hiçbir ülkenin böyle bir hakkı ve yetkiside olamaz.f.gülen israili haklı çıkarırken bunu idrak edemedi mi yoksa o verilen talimatı mı uyguladı?.eğer idrak edemedi derseniz o ayrı bir tartışma konusu.hayır verilen talimatı uyguladı derseniz o zaman fazla söze ne hacet.hayır herikiside değil derseniz o zaman kusura bakmayın bunun ne mantığı olur ne de uygun bir mazereti.
Saygılarımla..
Haticcay
Bedevi_
4- İNSANLARI YANILTMAYA ÇALIŞMA CABALARINIZDAN DOLAYI SİZİ KINIYORUM VE BU YAZI VE TARAFLI CİRKİN YORUMLARI, İNSAN HAKLARINI ZEDELEYİCİ YORUMLAR OLMASI NEDENİYLE SİTE YÖNETİMİNE ŞİKAYET EDİYORUM
ÜZÜMKARASI tarafından 6/5/2010 10:46:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
ALİ SOYTÜRK
3- HİÇ YURT DIŞINDA YAŞADINIZ MI ? SİZİN MANTIĞINIZA GÖRE YURTDIŞINDA OTURAN VATANDAŞLAR O DEVLETİN HİMAYESİNDE VE BULUNDUKLARI DEVLETİ TEMSİL EDERLER . BENCE SİZ GİBİ DÜŞÜNENLERE YURTDIŞINDAKİ TÜM VATANDAŞLAR TAZMİNAT DAVASI AÇMASI GEREKİR...
ALİ SOYTÜRK
2- SİZ FİLİSTİN İÇİN ŞİMDİYE KADAR NE YAPTINIZ?
Kimse Yok mu Derneği'nin Gazze için düzenlediği yardım kampanyasına Fethullah Gülen de katıldı. Sağlık sorunları sebebiyle Amerika'da bulunan Gülen, yazdığı kitapların 10 bin dolarlık telif ücretini Filistinlilere bağışladı. Gülen'in yaptığı bağışın örnek olacağını belirten Kimse Yok mu Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Özkara, "Filistin'deki insanların ciddi düzeyde yardıma ihtiyacı var. Muhterem Hocaefendi daha önceki kampanyalarda da aynı hassasiyeti göstermişti." dedi.07.01.2009
ALİ SOYTÜRK
1- SAYFANIZDAN İKİYÜZLÜLÜK SAHTELİK AKIYOR
YAZINIZIN HEPSİ YANLIŞ! ŞİMDİ HANGİ BİRİNİ DÜZELTELİM! BAHSETTİĞİNİZ ROPORTAJ NEREDE? NEDEN ORADAN ALINTI YAPMADINIZ DA SADECE KENDİ KASITLI YORUMLARINIZLA DOLDURDUNUZ SAYFAYI? SAYFANIZDAN İKİYÜZLÜLÜK AKIYOR . ASLINDA BAŞKASI ADINA BU SAYFADA KENDİNİZİ ANLATMIŞINIZ . DÜŞÜNCELERİNİZDEN SİZİ TANIMIŞ OLDUK...
ALİ SOYTÜRK
Yurdumun insanları; tartışın, içinizdekileri açık edin, düşüncelerinizi paylaşın...ama böyle değil. Bunun adı ne mahalle kavgası, ne kayıkçı kavgası ne de dedikodu.Bunlar sadece toplumsal özgüvenin kaybolmasıdır ki en tehlikeli olan da budur. Zira özgüven güce tapmakla, zengin olmakla veya nükleer silahlara sahip olmakla elde edilen bir mefhum değil. Özgüven "ben" den "biz" e giden meşakkatli sürecin meyvesidir.İçinizde hiç ben" yok ki "biz" i doğursun. Sizler sadece ezberden gazel okuyorsunuz, hariçten de değil...İsrail veya Gülen düşmanınız değil, asıl düşman kendine düşman olmaktır, yani milletinin diğer bireylerine. Farklı düşünmek başkadır, ötekileştirmek başkadır. Ötekileştirdikçe "öteki " oluruz.
menderesy tarafından 6/5/2010 8:24:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
ALİ SOYTÜRK
Hoca efendi orada tabiri caizse israili yağlarken müritleri burada ayaklarına kapanmış hala medet umuyorlar..kesin hoca efendi denen zattan çıkar sağlıyorlardır..yoksa bu kadarı fazla.insanda akıl fikir var ama idrak yok.şu yazılara bakın mantığı var mı?..hiç koca bir hiç..hoca efendi emir buyurmuş,otoriteye başkaldırmayın diye..hadi israili kutsayın hoca efendinin saygın müridleri..
ALİ SOYTÜRK
Bedevi_
Uluslararası antlaşmalara göre ülkelerin açık denizlerin konumuna göre güvenlik sahası 12 (oniki) deniz milidir.12x1.852=22.224 km.dir peki israil bizim gemimize nerede saldırıp vatandaşlarımız katletti?..73 deniz mili açıkta yani uluslararası sularda.uluslararası sularda yapılan bu tür saldırıların hiçbir kanuni dayanağı olmadığı gibi,hiçbir ülkenin böyle bir hakkı ve yetkiside olamaz.f.gülen israili haklı çıkarırken bunu idrak edemedi mi yoksa o verilen talimatı mı uyguladı?.eğer idrak edemedi derseniz o ayrı bir tartışma konusu.hayır verilen talimatı uyguladı derseniz o zaman fazla söze ne hacet.hayır herikiside değil derseniz o zaman kusura bakmayın bunun ne mantığı olur ne de uygun bir mazereti.
Saygılarımla..
yazık diyorum yani..bir insan ancak bu kadar seviyesizleşebilir.
başka ne beklenir ki sizlerden zaten...
işiniz gücünüz yalnızca kendi içinizde kendinizi vurmak öyle değil mi? ne güzelde başarıyorsunuz bunu ya.
bu dersi nerelerde ve kimler tarafından eğitilipte alıyorsunuz söylermisiniz.
birde "hocam" diye hitab etmişsiniz yazınızda. hadi oradan sizde, sizin hocanız neden olsun Muhterem Hocam...ismini dahi anmaya kudretiniz yetmez sizin.
ne siz ondansınız, nede o sizlerden.
şu yorumlara bir bakın Allah aşkına...zafer çığlıkları atılıyor sayfada Hocaefendi karalanmışya..ekmeklerine anzer balı ile tereyağ sürmüşsünüz maşaAllah. malum olan zihniyet nasılda dört beş köşe oluvermiş görüyormusunuz. ne için? hocaefendi köşeye sıkıştırılmak istenmiş ya ondan...
bunu başarabilirmisiniz peki,tabiiki asla.
illallah ya....illallah...
Muhterem Fetullah Gülen ömrünü İslam ve insana adamış dünya hayatına ait zerre kadar bir birikimi omayan ve sırf bu ülkede ki köhnemiş despot zihniyetin şerrinden dolayı ülkesinden uzaklarda yaşamak zorunda kalmış bir Allah dostudur.
siz kimsinizki Fetullah Gülen hakkında yazıp çizme yorumlama cesaretinde bulunuyorsunuz böyle.ki
O Allah sevdiği kullarını koruma altına almıştır bilmezmisiniz . peki ya sizler neyinize güveniyorsunuz böyle?
Onun yazdığı bir kitabın hayrı sizin ve bizlerin tüm ömrümüze ve topunuza bedel olur.
burası Türkiye ama nede olsa öyle değil mi? şaşırmamak lazım aslında.Adnan Menderes dar ağacına doğru yürürken onun suçsuzluğuna tek şahit, onun boynuna geçirilecek olan yağlı urgandı.ama aynı zaman da onu canından edecek olanda yine aynı urgandı.
hem suça ve hemde suçsuzluğa şahitlik etmek nasıl bir tezatttır acaba.
onun dışında herkes ve her insan "Ve cealnâ min beyni eydîhim sedden ve min halfihim sedden fe agşeynâhum fe hum lâ yubsırûn(yubsırûne)."
emri ile hakikati görmez olmuşlardı.onlara göre Adnan Mnederes affedilmez bir haindi .
öylemiydi peki? tarih temizliyor ve ak ile beyazı nasılda birbirinden ayırıyor öylesi büyük olan gaflet ve inkara inat.
bakın bu gün olmuş hala" Adnan Menderesin suçu neydi" diye soruyor insanlık. ve sorguluyor emri İlahi Türkiye ve buna ön ayak olmuş bütün kesimden insanları.
ne kadarda kolay ve sıradandır Türkiye için bir İslam Mücahidi ve İslam alimini belirli medya maymunlarının ifadeleri ile çerik çürükleşmiş bir zihniyetin ideolojisine kurban etmek.
edep yahuu! diyesim geldi.
şükürki Rabbbimiz bizim hakkımızda bu kadar acele ve kesin bir hüküm vermiyor yani..
yoksa halimiz ne olurdu bilirsiniz sanırım
tarihle malumdur zaten.
hani derlerya
ne günlere kaldık ey gazi hünkar (....) vezir olmuş (....) hükümdar demekten geçemeyeceğim ne yazık ki...
kömür tozları üzerine yağan bembeyaz bir kardır ilim adına sayın Gülen ve siyaset adına Sayın Erdoğan.
siz arzu ettiğiniz ideoloji ve emeller uğruna bolca yazın çizin ve yorumlayın kendi ranızda.
ne cevher yere düşünce değer kaybeder ve nede güneş sıvanır balçıkla. Hocaefendi her ne söylemişse doğru söylemiştir mutlaka. siz kendi yolunuza biz kendi yolumuza..
yolumuz ve ufkumuz açık olsun....kalbimiz ve duamız seninle Hocam...
ALİ SOYTÜRK
ŞİMDİ OLAYA OBJEKTİF YANAŞMAK GEREKİR...HOCAEFENDİ'NİN NE MANADA SÖYLEDİĞİNİ BİLMEK LAZIM...HASAN-I BASRİ HAZRETLERİNİ KÖPRÜ ÜSTÜNDEN DERE YATAĞINDA GÖREN BİR ZAT...O MANAZARAYI GÖRÜNCE ÇOK ÜZÜLMÜŞ ÇÜNKÜ...HASAN-I BASRİ ELİNDE ŞİŞE YANINDA BİR HANIM VARKEN ORADAYMIŞ...HEMEN AKLINA KÖTÜ ŞEYLER GETİRMİŞ...HASAN I BASRİ HZ.ALEM YAPIYOR DİYE DÜŞÜNMÜŞ...YANINA GİDİP ONU YERİN DİBİNE BATIRAYIM DİYE;KOŞMUŞ YANINA GİTMİŞ...YANINA YAKLAŞIR YAKLAŞMAZ HASAN-I BASRİ HZ.LERİ KENDİSİNE İSMİYLE HİTAB EDİP YA ..... BENİM HAKKIMDA NİYE KÖTÜ DÜŞÜNDÜN...HALBUKİ BEN SU İÇİYORDUM VE YANIMDA GÖRDÜĞÜN BAYANDA ANNEMDİ BAK...DEMİŞ..ADAM BİN PİŞMAN OLMUŞ ÖZÜR DİLEMİŞ...BEN BUNU NİYE ANLATTIM...BİZLER BÜYÜKLERİ ELEŞTİRECEK KADAR BÜYÜMEDİK...BU BİZE DÜŞMEZ...İMAM-I AZAM EBU HANİFEDE BİR İÇTİHATINDA KENDİNDEN 50 KAT VEYA DAHA ÇOK GÜCE SAHİP BİR DEVLETE --- O ANLIK--- GÜÇLENENE DEK...SAVAŞ AÇMAMANIN;AÇMAKTAN EVLA OLDUĞUNU BELİRTMİŞTİR...ŞİMDİ İMAM-I AZAM HZ.CİHAT'TAN MI KAÇMIŞ OLDU VEYA ŞEHİTLİK VE GAZİLİK MERTEBESİNİ BİLMİYOR MU? VEYA DEĞERİNİ HİÇE Mİ İNDİRDİ?BİZLER ACİZİZ VE BÜYÜKLERİ ELEŞTİRMEK BİZE DÜŞMEZ...SURETEN YANLIŞ ZANNETTİĞİMİZİN ALTINDA BAŞKA ETMEN OLABİLİR...BEN ŞAHSIMA ZAHİRİ ALEMİ ANLAYAMIYORUM...BATINİ ALEM HAKKINDA NASIL FİKİR VEREBİLİRİM...BEN ŞAHSEN HOCAEFENDİNİN ZULÜM LEHİNE KARAR VERECEĞİNİ ZANNETMEM...TEK EMİN OLDUĞUM ONU TENKİD EDECEK ADAM DEĞİLİM...ZATEN ZULÜM LEHİNE DESTEKLER TARZDA BİR BEYANAT DEĞİL...BU OBJEKTİF BİR YAKLAŞIMDIR...BAZI HUSULARDA ÇOK DİKKAT ETMEK GEREKİR...DAİMİ SAYGILAR...SAYGILARIMLA...
Bu adam ağlıyor, ölenlere üzülmüşe benziyor ama acaba bize numara mı çekiyor?
Bu adam bence İsrailin mehdisine benziyor gibi (!)
Geçen gün bir arkadaş yazmıştı, Vatikan'da papaz gösterdiği saygıyı, iltifatı İslam alimlerine göstermedi diye
Şimdi aklıma başka şeyler geldi bu açıklamasından sonra!
Acaba dünyada toplam 12 havarileri temsil eden 12 kardinalın ikisi gizli olduğunu ve bu gizlilerden birinin müslüman görünümünde
Türkiye'den birinin olduğunu Aytunç Altındal hocamız bir açıklaması vardı... Şimdi kafam karıştı; Acaba bu adam 12. kardinal mı?
Bir de; Hasan Sabbah'a benzetmişti çalışma düzenini Aslan Bulur bey yeniçağ gazetesinde bir makalesinde...
Neyse, ben diyorum ki Allah büyük!
Yüreğine , kalemine bin can ile teşekkürler üstadım
yeni makalelerinizi bekleriz
selam ve saygılar uzaklardan...
Sn.Yazar yazdıklarınızın tamamına katılıyorum.Hatta geçengün,f.gülen amerikaya yaslanıp israile hizmet ediyor dediğimizde bizi bu sitenin bir kısım yazarları aforoz ettiler.merak ediyorum şimdi wall street journala verilen demeci okuyanlar ne bahanelerle hocalarını haklı çıkaracaklar...
Saygılarımla..
olmayanadam
Bedevi_
Sizi yüreğinizden öpüyorum,diliniz kaleminiz hiç susmasın değerl, kardeşim.
Bu memlekette kimisi siyasi kaygıyla,kimisi ticari kaygıyla "KRAL ÇIPLAK" diyemiyordu.
Fethullah efendinin gerçek yüzünü anlatmaya çalışmışsınız. Onlar İsraili nasıl kınasınlar ki,onlar İsraile hizmette kusur etmemenin gayreti içindeyken İsraili kınamalarını nasıl beklersiniz.
Kutluyorum sizi...
Bedevi_
Müslüman kardeşlerimize yardım götürmek için İsrailden izin almaya gerek yok ! Onların yerinde bizlerde olabilirdik.Allah muhafaza bir gün olabiliriz belki de..Lütfen empati yapalım.Mekkeli müşriklerin Peygamberimize uyguladığı günleri düşünün....Yazıklar olsun diyorum sadece...Bencillere ne desek az..Ağlayalım halimize...
ESRA
vuslat05 tarafından 6/5/2010 4:43:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
olmayanadam
Muhammed şerif kardeşim
meyva veren ağaç taşlanır misali sizden hocama yüklenmiş bütün içinizdeki öfkeyi nefreti dışa vurup ne gerekirse yazmışsınız.Ben inanıyorumki hocam gerekli açıklamayı yapmıştırki biz gazedeki olayları stv den takip ettik ki duyarlılıkları ve sahiplenmeleri çok güzeldi.eğerki hocamı siz sizin istediğiniz yerlerden duymaya kalktıysanız zaten duymanız imkansızdır.bence bilgiyi yerinden alınız ve saldırılarınızı ona göre yapınız derim.saygılarımla.
olmayanadam
nur cematinin başkanını eleştiremyeceğim çünkü şahit olmadım dediklerine
olsaydım da elbet sizin gibi düşünebilirdim....benim ki varsayım.
ama tv ler de yaptıkları bütün programlar alt yapısı çökük programlar
insan zaten ruhu zedelenmeye meyilli bir varlık
bu programlar sayesin de hemen kapsıyor olup biteni
diyorum ki çoğu kez doğru olanı gösterin az hata yapın ki kusurlarınızı görmeyelim....
şu baştaki sözlerim gibi varsayımlarla yola çıkmak ne derece aydınlık verir...
bu anlatım için sizi kutlarım
duyarlı yüreğinize sağlık
saygılarımla