- 595 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
EHL-İ BEYT
HZ. PEYGAMBER (S.A.A)’İN KISACA BİYOGRAFİSİ
Adı:
Muhammed, Ahmed (s.a.a).
Lakapları:
Resulullah (s.a.a), Hatem’ul-Enbiya.
Künyesi:
Ebu’l-Kasım.
Baba-Ana:
Abdullah, Âmine.
Doğumu:
Rebi’ul-Evvel ayının 12’sinde (Miladi 571), Cuma günü şafak vakti Mekke’de doğdu.
Evliliği:
Resulullah (s.a.a) 25 yaşında HZ. Hatice ile evlenmiştir.
Nübüvvet Dönemi:
Kırk yaşında, peygamberliğe seçildi.
Peygamberliği on üç yıl Mekke’de ve on yıl da Medine’de olmak üzere 23 yıl sürmüştür.
Nübüvveti, Receb’in 27’sinden (M.610) başlamıştır.
Hicreti:
Mekke’den Medine’ye Sefer ayının ilk gününde.
Rıhleti:
Hicretin 11. yılı Sefer ayının 28’inde, 63 yaşında Medine-i Münevvere’de dünyadan göçmüştür.
Mezarı:
(ravza-i mutahhara) Mescidi nebevinin içinde
Yaşam Dönemi:
1)Nübüvvet öncesi dönem 40 yıl.
2)Nübüvvet ve Mekke’de put perestlerle mücadele dönemi 13 yıl.
3)Mekke’den Medine’ye hicret, İslam hükümlerinin icrası, İslam hükümetinin istikrarı ve İslam dininin yayılması ve neşri için çaba ve gayret dönemi -yaklaşık 10 yıl-.
Çocukları:
Hz. Peygamber’in Hatice’den; Kasım, Tahir; Ümmü Gülsüm, Rukayye, Zeyneb ve Fatıma adlı altı çocuğu,
Mariye’den de İbrahim adında bir oğlu vardı.
Resulullah’ın, Fatıma (a.s) hariç bütün evlatları kendi hayatı döneminde vefat ettiler.
Hz. Peygamber’in nesli, Hz. Fatıma’dan devam etmiştir.
02- HZ. FATIMA (S.A)’IN KISACA BİYOGRAFİSİ
Adı:
Fatıma (a.s).
Lakapları:
Zehra, Sıddika, Kubra, Tahire, Raziye, Merziyy, Havra’un-İnsiyye, Betul, Muhaddese, Zöhre...
Künyesi:
Ümmü’l-Hasaneyn, Ümmü Ebiha, Ümmü’l-Eimme.
Baba-Ana:
Hz. Muhammed (s.a.a), Hatice (a.s).
Doğumu:
Bisetin 5. yılı, Cemadiy’es-Sani’nin 20’sinde Cuma günü şafak vakti Mekke’de dünyaya geldi.
Hicreti ve Evliliği: Hz. Ali’yle birlikte Medine’ye hicret etti ve hicretin 2. yılı Zihicce ayının evvellerinde İmam Ali (a.s)’la evlendi.
Şahadeti:
Hicretin 11. yılı Cemadiy’el-Ula’nın 13’ünde veya 15’inde veya Cemadiy’us-Sani’nin 3’ünde, Medine’de akşamla yatsı namazları arasında şahadete erişti.
Mezarı:
Medine’de üç mekandan birindedir: Peygamber (s.a.a)’in kabrinin yanında, Baki mezarlığında, Mescid’un-Nebi ile Hz. Peygamber’in kabri arasında.
Yaşam Dönemi:
1- Babası Resulullah (s.a.a) ve eşi Ali (a.s) ile geçirdiği dönem.
2- Toplumsal ve siyasi açıdan çok önemli olan babasının ölümünden sonra geçirdiği birkaç aylık dönem.
Çocukları:
Hasan, Hüseyin, Zeynep, Ümmü Gülüsüm, Muhsin.
03- HZ. ALİ (A.S)’ın KISACA BİYOGRAFİSİ
Adı:
Ali (a.s).
Lakapları:
Emir’ul-Müminin, Murtaza, Haydar.
Künyesi:
Ebu’l-Hasan, Ebu Turab.
Baba -Ana:
Ebu Talib, Esed kızı Fatıma.
Doğumu:
Bi’setten on yıl önce, Recep ayının 13. günü Kabe’nin içinde doğmuştur.
Hilafeti:
Hicretin 36’sından 40’ına kadar (takriben 4 yıl dokuz ay).
İmamet Süresi :
30 yıl. Bu sürenin dört yıl dokuz ayında hükümet (yani halife olmuştur)etmiştir.
Şahadeti:
Hicretin 40. yılı Ramazan ayının 19. günü Kufe Mescidi’nin mihrabında, en isyankar ve şaki tarafından(İbn-i Mülcem’in) darbesiyle Ramazan’ın 21. gecesi 63 yaşında iken şahadete erişmiştir.
Mezarı:
Necef-i Eşref’te.
Yaşam Dönemi:
1- Çocukluk dönemi (yaklaşık on yıl).
2- Peygamber-i Ekrem (s.a.a)’le geçirdiği dönem (yaklaşık yirmi üç yıl).
3- Hilafet mesnedinden uzaklaştırıldığı dönem (yaklaşık yirmi beş yıl).
4- Hilafet dönemi (yaklaşık dört yıl, dokuz ay).
Çocukları:
Hz. Fatıma’dan;
Hasan (a.s), Hüseyin (a.s),
Zeyneb (a.s), Ümmü Gülüsüm (a.s)
04- İMAM HASAN (A.S)’IN KISACA BİYOGRAFİSİ
Adı:
Hasan (a.s).
Lakapları:
Mücteba, Sibt-i Ekber, Seyyid, Sibt, Hüccet, Taki, Zeki, Mucteba, Zahid, Emir, Veli.
Künyesi:
Ebu Muhammed.
Baba-Ana:
Hz. Ali (a.s) ve Hz. Fatıma (s.a).
Doğumu:
Hicretin 3. yılı Ramazan ayının yarısında Medine-i Münevvere’de doğmuştur.[
Zamanının halifesi:
Muaviye b. Ebî Süfyan
İmamet Süresi:
On yıl
Şahadeti:
Hicretin 50. yılı, Sefer ayının 28’inde (bir görüşe göre Sefer ayının 7’sinde) 47 yaşındayken
Muaviye’nin emriyle kendi hanımı olan Ca’de vasıtasıyla zehirlenerek Medine’de şahadete erişti.
Mezarı:
Bakî Mezarlığı’ndadır.
Yaşam Dönemi:
1- Çocukluk dönemi olan Peygamber (s.a.a)’in hayatta olduğu dönem (yaklaşık 8 yıl).
2- Peygamber (s.a.a)’den sonra babasıyla birlikte olduğu dönem (takriben 29 yıl).
3- İmamet dönemi (on yıl).
Çocukları:
İmam Hasan’ın (a.s) on üç, (bazı kaynaklarda on beş veya on altı) çocuğu olduğu rivayet edilmektedir.
Onlardan bazılarının isimleri şunlardır:
İmam Bakır (a.s)’ın annesi olan Fatıma,
İmam Hüseyin (a.s)’ın yanında şahadete erişen Kasım,
Abdullah, Amr ve diğerleri...
05- İMAM HÜSEYİN (A.S)’IN KISACA BİYOGRAFİSİ
Adı:
Hüseyin (a.s).
Lakapları:
Raşid, Tayyib, Vefî, Zekî, Mübarek, Sibt, Seyyid ve Seyyid’üş- Şüheda.
Künyesi:
Ebu Abdullah.
Baba-Ana:
Hz. Ali (a.s) ve Hz. Fatıma (s.a).
Doğumu:
Hicretin dördüncü yılı Şaban ayının üçüncü veya beşinci günü Medine’de gözlerini dünyaya açtı..
Zamanının halifesi:
Muaviye ve Yezit
İmameti:
11 yıl
Şahadeti:
Hicretin 61. yılı, Muharrem ayının 10. günü 57 yaşında iken kerbelada şahadete erişti.
Mezarı:
Kerbela
Yaşam Dönemi:
1) Peygamberle geçirdiği dönem (yaklaşık 7 yıl).
2) Babası İmam Ali ile geçirdiği dönem (30 yıl)
3) İmam Hasan ile geçirdiği dönem (10 yıl).
4) İmamet dönemi (11 yıl).
Çocukları:
Ali Ekber;
Abdullah (Ali Esğer);
Câfer (Cafer İmamın hayatı esnasında yaşamını yitirmiştir.)
Daha küçücük bir bebek iken babasının kucağında oklanarak şehit edilen Abdullah.Sekine.
Fatıma
YORUMLAR
sayın ABDURR özür dilerim düzelttim yanlışmış araştırdım..düzelttim teşekkür ederim duyarılılığınız için..
abdurr
Tekrar tekrar selam eder saygılarımı sunarım.
Bu güzel yazınızdan dolayı sizleri tebrik ederim. Müsaadenizle bir hususu düzeltmek isterim peygamberimiz'in (s.a.v.) doğumu rebiül evvel ayının 12.nci gecesi olacak. Birde mezarı (ravza-i mutahhara) Mescidi nebevinin içindedir. Yani o kompleksin dışında değildir. Hatta kendi mezarı ile mimber arasına cennet bahçesi demiştir.
En kalbi selamlarımla sizleri selamlar saygılarımı sunarım.
Nübüvvet Dönemi:
Kırk yaşında, peygamberliğe seçildi.
Peygamberliği on üç yıl Mekke’de ve on yıl da Medine’de olmak üzere 23 yıl sürmüştür.
Nübüvveti, Receb’in 27’sinden (M.610) başlamıştır.
Hicreti:
teşekkürler paylaşımınız farklı aleme sürükleyiverdi bizler nerden nasıl geldik yaşam nasıl gelişti değerler nasıl ortaya çıktı paylaşımınız için teşekkürler