Boykot!
İsrail Devletinin, gazzeye yardım götüren gemilere yönelik yaptığı ’TERÖRİST’ saldırıdan sonra sanal ortamlarda boykot çağrıları dolaşmaya başladı: ’Aşağıdaki markaları kullanmayın!!!’
1-NOKİA
2-MC DONALDS
3-VAKKO
4-PROFİLO
...5-CARREFOUR
6-KOMİLİ
7-SARALLE
8-PANTENE
9-ELİDOR
10-RECOİCE
11-BLENDAX
12-DOVE
13-LUX
14-CLEAR
15-İPANA
16-SİGNAL
17-COLGATE
18-ORKİD
19-CİF
20-VİM
21-DOMESTOS
22-REXONA
23-COCA COLA
24-FANTA
25-PEPSİ
26-YEDİGÜN
27-FRUKO
28-SPRİTE
29-SENSUN
30-SCHWEPPES
31-TURKUAZ
32-LİPTON
33-TANG
34-CAPPY
35-ARİEL
36-OMO
37-YUMOS
38-ALO
39-ACE
40-RİNSO
41-SANA
42-KENT
43-KNORR
44-MAGNUM
45-PANDA
46-ALGİDA
47-CARTEDOR
48-CORNETTO
49-DANONE
50-VİVİDENT
51-FİRST
52-CALVE
53-NESTLE
54-NESCAFE
55-NESQUİK
56-KİTKAT
57-MİLKA
58-JACOBS
59-MİLKYBAR
Peki neden?
Çünkü bu markaların her bir satışında, israilin cebine ulaşan bir ciro geliri var. Onların yeni bombalar, yeni eylemler için silahlanmasını finanse etmiş oluyor(uz).
Bu durum, esasında acı bir gerçeğide ortaya seriyor. Yukarıdaki markaların tümü, ülkemizdeki hemen her aile bireyinin kullandığı, ne olursa olsun, öyle veya böyle diğerlerinden daha kaliteli, ihtiyaç duyulan ürünler.Janjanı, albenisi, çekiciliği, tadı, tuzu, rengi, havası, kokusu..vs. Daha isnetçli ürünler. Vazgeçilmesi bazıları için zor olabilir. Burada Türk markalarına, yani sahiplerine sormak gerekiyor; siz piyasaya hakim olamadığınız için mi bu markalar tarafından bu kadar kuşatıldık? yoksa bunlar tarafından kuşatıldığımız için mi siz piyasaya fazla hakim değilsizin. Biz millet olarak desek ki; tamam yukarıdaki markaların hiç birini almayacağız ve onları baltalayacağız (israilli patronların zaten eteği tutuşmuşken) pekala bizim markalarımız, yani sahipleri, onlardan aldığımız kaliteyi, tadı, tuzu, rengi, kokuyu verebilecek mi?
Hadi onuda göz ardı ederek ağırlıkta bizim markalarımıza yöneldik( o da mümkün değil ya... israil almazsan, amerikan alırsın, amerikan almazsan ingiliz malı alırsın, kuşatıldık ya!!!!!), yabancıdan bize kayacak olan finansal kazanç bizim ülkemizdeki yatırımcıların şahsi menfaatlerinden arınıp (cukkaya atmak, daha fazla vergi kaçırmak, daha fazla kalitesiz ürün üretmek için yeni fabrikalar kurmak...gibi) tamami ile ülke çıkarları ve halkı için özenle, itina ile, kaliteri üretim yapmak, onların halk gözündeki güvenini kazanmak için mi? harcayacaklar,
yoksa klasik türk patronu gibi (müslüman olduğu halde) ’cebimi nasıl daha az harcama ile daha fazla parayla doldururum’mamı bakacaklar?
Edelim! Edelim! kardeşler, tabiki biz boykot edelim, tabiki bomba düşürmesinler kardeşlerimizin ocağına... Onları batıralım, zulmü yapmalarını biraz olsun engelleyelim, tamam da! konu yalnızca bizim muslukları kısmamızla ilgili değil ki, israil bizdeki kaybını bir şekilde telafi eder... Konu, bizim patron zümresinin sonrasında buna nekadar ilgi duyup, muslukları nasıl açacağıyla ilgili. Biz, onların bize sunamadıklarından dolayı yönelmiyormuyuz o markalara?, o markalarda çalışan, çoluğunu çocuğunu geçindiren ekmek yiyen yüzlerce binlerce insan, israilliler mi? Kaldı ki, o markalarıda buraya sokan o patronlar değil mi? Aksi halde ’kendimizi mi, yoksa israili mi boykot ettik’ diyebiliriz. Sonrası için bizim çakalları nasıl boykot edip imana getireceğiz, asıl mesele o...
Haydar GENÇ / 2010
YORUMLAR
Şimdi yanlış anlaşılacak ama birincisi bu markaların Türkiye'de hem fabrikaları hem de yüzbinlerce Türk çalışanı var.O yüzbinleri aileleri ile beraber değerlendirdiğimizde sayı milyonları aşar.
İkincisi bu gibi siyasal olaylarda boykot çağrıları yapılır.Bu çağrıyı kimler yaptırır.Bu listeyi kimler hazırlar.Bu listedeki markaların rakipleri olan şirketlerin bu işte parmağı olamaz mı sizce. ?
Listede yazılmışta yazılmış.Yahu biz İsrail'den Heron'ları alıyoruz.Silah alıyoruz.Şampuan,çamaşır suyu,sakız geçelim bunları.Sözüm bu konuyu gündeme getiren değerli yazara değil.
Ermeni Soykırımı ile ilgili tasarıyı kabul eden ülkelerin de ürünlerini boykot ediyorduk.Ama bu çözüm değil.Boykot edeyim derken kendi ülkemizinin işşizlik oranını katlıyoruz.
Bu listedeki markaların bilançoları,şirket çizelgeleri iyice araştırlmalı ayrıca.İsrail'e ne gidiyor ne gitmiyor.
Teşekkür ederim.Saygılarımla...ERen