Fethullah Gülen
Birkaç gündür Dünya gündemini meşgul eden malum yardım filosu baskını konusunda Fethullah Gülen’in tavrı ve anlayışını merak ediyordum ki bugün merakımı Pennsylvania’dan gelen açıklamayla giderdim. Ve doğrusunu söylemek gerekirse hiç şaşırmadım.
Yani bu konuda aynı biçimde düşündüğümüzü tahmin ediyordum.
‘Yardım konusunda İsrail makamlarının olurunu almalıydılar’
‘Bu , otoriteye başkaldırıdır’dedi Gülen.
Gerçekten, bu bir iyi niyetli yardım hareketi olsaydı, siyasi bir gayesi olmasaydı, İsrail makamlarının önerisi dikkate alınabilirdi.
Neydi öneri ‘gemilerinizi bizim belirlediğimiz limana yanaştırın ve karayoluyla Gazze’ye bizim kontrolümüzde ulaştırın’
‘Ambargo ve ablukayı delmekse niyetiniz buna izin vermeyiz’
Ne olmuştur
İsrail’e rest çekmiştir eylemciler (pardon eylemci ağır kaçtı galiba aktivist,aktivist demek istedim)
Böyle, bir ülkeye yönelik tehditkar bir girişimi Somali bile önlerdi,kaldı ki İsrail’in ne denli acımasız ve tavizsiz olduğunu tüm dünya bilir. Yeri geldiğinde Amerika’ya bile kafa tutan bu Ülkeden her şeyi beklemek gerekir.
Hal böyle olunca gemiye çocukları bile koymanın izahı ne olabilir. Onlarda mı şehit , babalarının iradesiyle gemiye binen ve nereye gittiğini bilmeyen çocuklar.
Küresel cihat hareketinin bir uzantısı olarak gördükleri İHH ya geçit vermezlerdi İsrailliler ,öyle de oldu.
Yayılmacılığının, acımasızlığının ve bulunduğu toprakları korumanın kaynağını kutsal kitapları olan Tevrat’tan alan Yahudileri hiçbir toplum ve hiçbir ülkeyle karşılaştırmamak gerekir.
Çünkü Allahın emrini yerine getirdiğini düşünen bir taplumla neyi konuşabilirsiniz ki?
Yani kutsallar müzakare edilirmi? Siz kutsallarınızdan taviz verirmisiniz,onları tartışırmısınız?
Filistin’in kurtuluşunun yolu şudur.
Ya tavratta yazılanlar değiştirilmeli , Kudüsün kutsallığı mesela ,kaldırılmalı,tanrının vaat ettiği toprak falan yok,Yahudiler üstün insan falan değil.
Veya , hani söylemeye pek de dilim varmıyor ama , ve söylediğimi düşünmemenizi diliyorum ,Tüm Yahudiler yeryüzünden kaldırılmalı.
Ya Yahudiler yok edilecek veya kutsalları. Sanırım ikisi de imkansız, işte bunun için İsrail gayya kuyusu.
Bu arada Fethullah Gülen’le aynı çemberin içine girmiş gibi bir görüntü sunduğum için bu konuda bir iki söz söylemenin elzem olduğunu düşünüyorum.
Ben Fethullah Gülen’in Türkiye’ye gönülden bağlı samimi bir Müslüman olduğunu düşünüyorum.
Ancak hareketi için ciddi kuşkularım var. (Yumuşatılmış ifadeyle)
Yani hareketin içinde samimi mütedeyyinler olduğu gibi , Türkiye’yi dönüştürmek isteyenlerde var ve bunlar çoğunlukta.
Ben Gülen hareketinin tabanı ile tavanının ciddi uzlaşmazlıklar içerdiğine inanıyorum.
Nitekim bu hareketin tabanından Gazze’ye yardım konusunda bir talep Gülene ulaştırılınca, o bunun ancak İsrail makamlarından onay almak suretiyle yapılabileceğini söylemişti daha önce.
Yani tabana kalsa izinsiz, zorlama bir yardım aktivasyonuna Gülen cemaati ile de şahit olacaktık ki Gülen buna direnç gösterdi.
Bence cemaat önce tabanda oluşumunu tamamladı , sonra bu gruba bir lider , bir idol gerekiyordu Gülen’i seçtiler.
Grup idolü iyi tanıyor ama idol grubu tanımıyor.
İdol grubun sivriliklerini törpülemeye çalışıyor, kontrol etmeye çalışıyor kolu uzanabildiği kadar.
İbrahim Erol
gazete54.com
YORUMLAR
''Ben Fethullah Gülen’in Türkiye’ye gönülden bağlı samimi bir Müslüman olduğunu düşünüyorum.''
Aynen katılıyorum Rabbim ona hayırlı sağlıklı uzun ömürler versin inş. Yeri doldurulamayacak biri
Kendi ellerinle yazdıkları Muharref Tevrat'ta Yahudi'ler kendinden başkalarını insan olarak görmezler. Kendilerinden başka herkese zulümü mubah görürler. Tabiki her Yahudi böyle değildir. Nitekim Türkiye'den ve diğer ülkelerden, yaşanları kınayan İsrai'le tepki gösteren bir çok yahudi oldu.
Yorumları okudum sanırım okuyucular sizin yazdığınız bazı cümleleride Gülen söylemiş zannına kapılıp tepki göstermişler. Uğur Özcan'ada bir insanla ilgili değerlendirme yapması için önce onu kendi kitaplarından tanıması gerektiğini hatırlatırım. O düşmanlarının çıkardığı kasıtlı kitaplardan okumuş gıyabında yargılamış ve asmış.
F. Gülen ile yapılan roportaj da fikrini sormuşlar o da yapılan hatalr olduğunu belirtmiş. Gülen düşmanları fırsat bilip ne dediğini aynen değil de çarptarak İsrail'i haklı buldu diye yanlış bir genelleme yaparak veriyorlar. Onun söylediği özetle şu: Yardım Gönüllülerine uluslararası sularda yapılan müdahaleyi ve ortaya çıkan tabloyu çok çirkin çok üzücü bulduğunu söyleyen Gülen, devletin ve bu işin öncülüğünü yapan İHH'nın, çocuk, yaşlı ve kadınların başına gelebilecek sıkıntıları, can kaybı hatta savaş riskini öngörerek diplomatik yöntemleri sonuna kadar zorlanarak geminin güvenliği sağlanmalıydı diyor... ve bunu okuyanlarda vay israilden izin mi alacaktık diye ayağa kalkıyorlar. Sormak isterim neden kendileri o gemide yer almamışlar
olmayanadam
Benim bunları bulmam zor olmaz.Ben zaten o kitabı okumadan öncede kendisini sevmem Türkiye aşığıysa gelip Türkiye'de yaşar.Her dava açıldığında ABD'ye kaçmaz.Dinini seven adam"Dinler arası diyalog" adı altında papanın eteklerini öpmez.
Ben birkaç gazete de izin almalıydılar yorumunu okudum.Zaman gazetesi hariç; orda da yok hocaefendimiz öyle demek istemedi şeklinde açıklama yapmışlar.Herkes gayet iyi anladı bence (talebeleri ve yardakçıları hariç).
Size saygı duyarım.Fetullahçısınız veya değilsiniz, fikirlerinize saygı duyarım.Ben de aile ortamından öyle yetiştirilseydim, bu şekilde düşünebilirdim(Ama ailemin etkisi olmadı).
Fetullah'ı ölesiye sevmem.Kendi kitaplarındaki çelişkili sözleri alınarak yorumlar katılmış olan bir kitap okudum(Ergün Poyraz - Amerikadaki İmam).Misyonunun ne olduğunuda az çok kavradım.Ama doğru söylemiş.Zaten müdahale edileceği belliymiş, o halde neden ısrarla İHH gemiyi gönderdi?
Olay üzerinde siyasi rant yapılmak isteniyordu ve görüyoruz ki yapılıyor da.Davos krizi gibi...
Filistinlilerin sığanacağı bir ülke yok.Adamların eli kolu bağlanmış vaziyette.Bazıları ufacık bir zoru görünce kendilerine başka bir liman bulabiliyorlar.Filistinli müslümanlar nereye gitsin .Eli kolu ölümü mü beklesin.Bütün dünya müslümanları seyir mi etsin.Yahudinin sapık inancına bizde inanıp dünyaya hakim mi olmasını seyredelim.Ya da bize de bir kemik verecek diye onun tarafını mı tutalım.Gevurun ekmeğini yiyip onun kılıcını mı sallayalım.
Bende (abdurr) Abdurrahman yıldız ağbim gibi düşünüyorum ve az buçuk itimatım vardı oda silindi, umarım bir daha Türkiyeye gelmez ve abd hayatını bir an önce sonlandırır...
İzin almalıymış, kimin toprağında kimden izin alınmalıymış ?
Müslüman kardeşliğinin arkasına sığınıp yahudi dostluğu yapıyor...Korkulacak insan, veselam..
Fethullah Gülen hoca efendinin ikinci büyük zilleti oldu. Birincisi Refahyol iktidarı döneminde Kanal D de söyledikleri , ikinciside bugünki aşşağılık kompleksi içinde söyledikleri. Vakit gazetesinde okuduklarımı dilim varmıyor bu sahifeme yazayım. Yazıkki ne yazık. Allah (c.c.) herşeyi hakkıyla bilendir.
Her ne kadar sizin görüşlerinizi paylaşmasam dahi yinede teşekkür ederim bu yazıyı bizlerle paylaştığınız için.
abdurr tarafından 6/5/2010 3:08:34 AM zamanında düzenlenmiştir.