- 760 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAMSİ KAFA
Sabo abi doğal yaşamı tanımak ve yırtıcı hayvan korkusunu yenmek için Amazona tatil yapmaya karar verir. Uçakla Brezilyanın Panatanal bölgesine ulaşır. Amazon yerlilerinin köyünde amacı altmış gün kalmak.
Küçük bir kulubede rehberi Kakakulay la beraber köyden uzakta yaşamaya başlamış. Amazonda Panatanal bölgesinde kutsal sayılan, kurt sürüsünün lideri hamsi kafaya kendisini kabul ettirmesi lazım ki köy de yerlilerle iç içe yaşamaya kabul edilsin. Bizim sünnet töreni gibi erkekliğe adım atmak olarak kabul edilirmiş. Başaramassa Sabo’nun tatili kısa sürecek, ve erkeklik elden gidecek.
Anadoluda bir atasözü var. “Kurtla koyun, kılıç ile oyun olmaz” derler. Sabo başarabilecek mi acaba ...
Kakakula 15 senedir kurt ailesiyle aynı bölgede bir yaşam paylaşıyor. Bildiğiniz iki ayaklılardan deyil. Farklı bir tür olmuş, dört ayaklılardan kurtların lideri Hamsi Kafa ile 3 yıldan fazladır beraberlerler, tüylerini okşamaktan tut da , ufak tefek yara kabuklarını ağzıyla temizlemek dahil farklı bir paylaşım yaşıyorlar. Kakakula’ nın işi gelen turistlere rehberlik etmek ve erkeklik sınavına hazırlamak.
Kurt sürüsünün en baskın lider karakterli olanı sürüyü yönetiyor. liderin kafasın da ince bir hamsi renginde ve boyutunda benek olduğu için Sabo, Kurt liderine Hamsi Kafa adını koymuş. liderin onaylamadığı hiçbir canlı sürüye kabul edilmiyor. İlkin liderin görmesi ve boyun eğmek zorundasın. Lider kabul ederse eğer kurt sürüsü ailesine kabul ediliyorsun. Bunu niye anlattım çünkü bizim Kakakula, Sabo’nun kurt liderinden kabul görmek için; Tek bir şansı var. Yoksa tatil biter. Ve Kakakula ile beraber kabul edilme antremanlara başlıyorlar. Köpeği olanlar bilirler. Köpek sevincini, vucudunun üzerine patilerini atıp. Başını, yüzünü yalar ya o misal hiç kıpırdamandan, Hamsi Kafaya’a korktuğunu hissettirmiyeceksin. Güçlü görünmek zorunda en ufak bir korku belirtisi, zayıf görüntü gösterirsen hissettirirsen bir tarafını ısırılmış görebilirsin.
Kakakulayla Sabo günlerce antreman yaptılar. Karakula Kurt yerine geçti. Uygulamalı olarak Hamsi kafanın nasıl yaklaşağını iki gün anlattı. Ertesi gün Kakakula ve Sabo, kurtların bölgesine dağlara gitmişler.
“Keçiye rakı içirmişler, kurdun evini sormuş “ o misal
Sabo Kurt ini nin yakınların da çimenlere çömelip. Hamsi kafayı başladılar beklemeye bir saat sonra Hamsi Kafa geldi. Önce etrafında dolanmaya, dolaşırken hırlamaya başladı mı... bilki tansiyon artacak... daha da hırcınlaşacak... Sabo sınavı baştan kaybedecek. Hayvana verdiğin elektrik in voltajı da önemli Hamsi Kafa hiç hırlamadı. Yavaş yavaş Sabonun üstüne geldi. Patilerini karnına dayadı. Bizim kisi put gibi en ufak bir yalpalama zayıflık belirtisi yok. Başladı kafasını yalamaya, korkudan Sabo altına kesin kaçırdı. Kakakula da devreye girerek. Sabo nun üstünden dikkatini başka yöne çekerek Hamsi Kafa yı uzaklaştırdı. Sabo nun yüzü kaskatı kesilmişti. Nitekim biraz ilerde külotunu temizlendikten sonra Kakakulay la beraber zaferini kutlamaya köyüne döndü.
Ali Patan
05.03.2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.