- 769 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Sarı Sevda
Her renk tüm varlığını istekliliğini ortaya koyarak biçimi içinde tüm öz görünen renkliliğini dışa vurur, açığa çıkarır. Görselliğinde veya yapılandırılmasında ilginç olmasının nedeni budur. Bu renkli yansımada sarı renk insanı sevdalısının kollarında mutluluklarla uçuran mimozaların sapsarı ufacık toplarının ilkbaharı çağrıştıran "sarı sevda"sı gibidir. Bunları görmek, algılamak yârin bakışlarında saklıdır. Her ilkbahar sevgisi sarı cıvıltılarla başlar algılayan yürekler için.
Evrende barışın sembolü sayılan yeşil zeytin dalı ağaçlarının bulunduğu tarlaları süsleyen papatyaların ortasındaki sarı renkli göz alıcı duruşları insan ruhuna dinlence katar. Dere kenarlarında veya bir vadinin yamaçlarında uçuşan ibibiklerin kavgacı tutkularında yenildikleri zaman bile teselli şarkıları söylemeleri sevdalı yârimize sarı yakarışlarımızı hatırlatır.
Yabani sarı kuşun özgün sarı durusu ulaşılmayan sevdalıya hasreti çağrıştırır. Her yeni günle güneşe yönelen ayçiçeği sevgiliye ulaşmak isteyen hasretli gibidir. Sevgisinden, aşkından sarardığımız zaman sevdalıya sarı bir demet gülle mesaj vermek genelde alışılan bir eylem olarak akılda sarı sevda gibi durur. Ancak: Sarının güzelliğinde sarışın her bayan mutlulukların özleminde aranan sarı sevda olmuştur.
Gün batımında sarı gecesefası çiçeği akşamlarımızı süslerken, sarı menekşeler sevdalının zeytin gözlerinde ki sevda vefasının içtenliklerini algılamak adına yaşam zarafetinin aklımıza takılması yaradılışın hakiki iyiliği gibidir. Özlemli Munzur dağlarının eteklerindeki sert kayalardan fışkıran pınarları andıran gözleriyle, omuzlarına dökülen ve salkım söğütleri kıskandıran saçlarını okşarken dokunası teninin sıcaklığına ulaşmamak özlemli bir sarı sevdadır.
Bedri Demirpençe
YORUMLAR
Hasat zamanı dalgalanan sarı buğday başaklarının arasında dalgalanan kırmızı gelincikleri ifade ettiklerini düşündüm .
Kırmızı gelincik narindir, kırılgandır ve ömrü çok kısadır kırmızı ateşli sevdalar gibi
İçleri dolu dolgun , sağlam köklerle toprağa bağlı , yaşama yaşam katan sarı buğday sağlam güçlü sarı sevdalar gibidir.
Gelincikler kadar hoş gözalıcı kırmızı sevda yerine sağlam, güvenli, zaman zaman çatışmalar olsada sarı sevda yaşamımda olmasını arzularım .
Güzel bir sevda anlatımı Bedri bey elinize yüreğinize sağlık
Bedri Demirpençe
Yaşam süreçlerinizde gönlünüzce talep ve temenilerinize uygun yaşam yürüyüşleri diliyorum...
Saygılarımla
Gün batımınında sarı gece sefası çiçeklerini ve sarı menekşeleri görmek çok güzel ve ilkbahar sevgisinin sarı cıvıltılarla başlaması
harika duygular...
Sevdalımıza söylenen sarı yakarışlar..
Özlem duyulan sarı sevdalar..
Yine şiirsel yazınızı keyifle okudum.
Kutluyorum..Sevgilerimle...
Bedri Demirpençe
Yaşam kesitinin birçok bölümünde bilerek veya bilmeyerek yaşadığımız tüm sarı sevdalara ve sevdalılara sevdalı selamlar olsun…
Güzellikli yorumunuz için teşekkür ederim.
Saygılarımla
Güzel, hoş ve akıcıydı. Sarı Sevdayı beğenerek okudum. Tebrikler. Saygı ve selamlarımla...
Bedri Demirpençe
Saygılarımla