- 1980 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
HIFZI ALTÜMSEK İLE S Ö Y L E Ş İ
S Ö Y L E Ş İ
Her gün sokakta karşılaştığımız, kimi zaman selam verdiğimiz, kimi zaman başımızı çevirip geçtiğimiz, belki de çoğu zaman varlığından bile haberdar olmadığımız insanlarımızdan, değerlerimizden biridir Hıfzı ALTÜMSEK… Ama Sökeli’dir. Söke’nin evlâdıdır. Kimimiz tanır, kimimiz tanımaz, kimimiz sever, kimimiz de sevmeyebilir onu… Tek doğru; eti ile, kemiği ile, kanı ile, canı ile Söke’den bir parça, bir Anadolu gencidir o.
Uzun yıllardır Söke’de “ Bijuteri” üzerine esnaflık yapıyor, bunun yanı sıra da şiirler, şarkı sözleri yazıyor. Şairlikten çok, şarkı sözü yazarı ( Güfte ) olarak tanınıyor ve bu alanda Söke’ye kazandırdığı ödülleri, şiltleri, plaketleri, onur belgeleri var. Fakat çok Sökeli onun bu yönünü bilmez, tanımaz. Yerel basınımız da sağ olsun, bu konulara hiç eğilmez. Yardımcı olmaz, çeşitli şekilde tanıtımını da yapmaz. Çünkü Hıfzı Altümsek kendi yağıyla kavrulup geçinen, çok parası olmayan, dar gelirli bir esnaftır. Para alamayacağı bir kişinin reklamını kim yapar. Çünkü; artık yaşam kriterleri, değer ölçüleri paraya kilitlenip, indekslenmiştir. Onun için Hıfzı Altümsek’i kim ne etsin. İsterse uluslar arası altın madalya alsın, kimin umrunda!?.. Yerel basın ne yapsın onu… Çıkarları yok ki Hıfzı’nın yanında olsunlar. Reklamını yapsınlar… Bu dünyanın yasası bu .. “ Parasız insan, gereksiz insan “ derler…İnsanlık yönünü değerlendiren, dikkate alan olmaz. Fakat üzülmeyin… Şimdi yanınızda Söke şairler ve Yazarlar Derneği var. O derneğin yayın organı olan SARIZEYBEK DERGİSİ var. Biz haber alalım, gerisi kolay…
Şimdi okuyacağınız söyleşi de bu varlığın, size değer vermenin bir canlı, somut örneğidir. Buyrun, söyleşimizi okuyunuz.
Suat TUTAK – Sn. Hıfzı Altümsek, sizin uzun yıllar şiir ve şarkı sözü (Güfte) formatında güzel yazılar, şiirler yazdığınızı hem biliyor, hem de yakından takip ediyoruz. Bu konudaki ulusal yarışmalara katılıp, önemli dereceler ve ödüller de aldınız. Okuyucularımız için, biraz özel hayat öykünüzden söz eder misiniz? Sizi, biraz daha iyi tanıyalım istiyoruz.
Hıfzı ALTÜMSEK – 1973 Aydın doğumluyum. Söke Lisesi’nden mezun olduktan sonra tahsilimi bitirip ticaret hayatıma atıldım. 1992 senesinden beri (BİJUTERİ) işi ile uğraşıyorum.
S. TUTAK – Genelde şarkı sözü türünde şiir yazdığınızı biliyoruz ama, daha başka ne tür şiir ve yazılar yazıyorsunuz? Bir de kaç yıldan beri bu çalışmalarınızı sürdürüyorsunuz?
H. ALTÜMSEK - Bir zamanlar serbest şiir ve yazılar yazdım. Fakat, kendimi hece şiirine yönlendirdim. Amaçlarıma da, hece tarzıyla ulaşacağımı biliyordum. Zaten, kafiyeli ve ölçülü şiirden çok daha fazla haz alıyorum. Okuması ayrı, yazması ayrı bir zevk benim için. Hele hele okuduğum hece şiirii akıcı ve duru bir Türkçe ile yazılmış ise belki, 10 defa ard arda sıkılmazın okurum.
S. TUTAK - Bu eserlerinizi toplayıp, bir kitap haline getirdiniz mi? Kaç kitabınız oldu, isimlerini söyler misiniz? Okuyucularımız bu kitapları nereden ve nasıl alabilirler?
H. ALTÜMSEK – Şimdiye kadar 3 adet şiir kitabım oldu. “GÖZLERİMİN GÖLGESİ“, “GÖK YÜZÜNDEN BİR KIZ İNDİ” ve “ŞİİR YAZDIM SANA KUCAK DOLUSU” isimlerini verdiğim bu kitaplarımı, bestecilerle irtibatta kullandım. Bu sayede T.S.M. ( Türk Sanat Müziği ) formunda birçok şarkıya, bestekârlarla ortak imza attım. Kitaplarımı bu yüzden hiç satmayı düşünmedim. İlk ikisi tükendi zaten… Önümüzdeki yıl bir yayın evinden kitap çıkarmak üzere anlaşma sağladım. Bakalım, kısmet…!?
S. TUTAK – Sivil toplum örgütlerine üye misiniz? Bu dernekler hangileridir?
H. ALTÜMSEK – Söke’de Şairler ve Yazarlar Derneği’nin, bir de yurt çapında M E S A M (Musiki Eserleri Sahipleri Meslek Birliği )’nin üyesiyim.
S. TUTAK – Her hangi bir yerel veya ulusal basında eserleriniz yayınlanıyor mu? Size ulaşmak isteyen okuyucular nasıl ulaşabilirler? Belli bir iletişim adresiniz var mı?
H. ALTÜMSEK – Şiirlerimi; Söke’de sadece derneğimiz yayını olan ve kalitesini diğerleriyle tartışamayacağımız, SARIZEYBEK’e veriyorum. Ulusal basında Internet sitelerinden, forum sitelerinden veya kitaplarımın ulaştığı bestekârlardan, şiirlerimi temin edip yayınlayan gazeteler var. Meselâ TAKVİM GAZETESİ .. 1 yıl boyunca her gün yayımlamıştı. Sözlerini yazdığım bu şarkılar çeşitli radyolarda ve TRT Televizyonları ile KANAL A, KANAL 1, STAR TV’de Mediha ŞEN SANCAKOĞLU, İbrahim ŞİRİN ve TRT sanatçıları tarafından gerek canlı, gerekse bant yayınlarda icra edildi. Zaman zaman da okunduğu haberini halen almaktayım.
S. TUTAK – Şuan her hangi bir sivil toplum örgütünde, yönetiminde üye misiniz? Toplumsal çalışmalarınız varsa, o konuda biraz söz eder misiniz?
H. ALTÜMSEK – Söke Şairler ve Yazarlar Derneği Yönetim Kurulu’ndayım. Keşke işlerimden daha fazla fırsat bulsam da, sanat ve şiir adına yapılan faaliyetlere sıkça katılabilsem…
S. TUTAK – Özel yaşantınızdan söz eder misiniz? Örneğin, evli misiniz? Çocuklarınız var mı? Sevdikleriniz nelerdir? Hobi ve fobileriniz nelerdir, v.b.?
H. ALTÜMSEK – Evet, evliyim. “ALMİNA “ isminde bir kızım var. Hobilerimin en başında, kuş beslemek geliyor. Kanatlılara karşı zaafım var. Özellikle güvercin… Kanarya ve papağan meraklısıyım. Çok sıkı bir Fenerbahçe taraftarı ve hayranıyım. Şiirleri hobi gurubuna almayacağım. Çünkü onlar, bir hayat benim için. Kayda değer bir fobim var diyemem.
S. TUTAK - İleriye dönük sanatsal olarak veya mensubu olduğunuz sivil toplum örgütü çalışmaları alanında amaçlarınız, hedefleriniz, tasarılarınız nelerdir? Kısaca, söz eder misiniz?
H. ALTÜMSEK – Ülkemizde maalesef sanata ve sanatçıya hak ettiği değer, hem maddi, hem manevi açıdan verilmemekte. Üyesi olduğum kuruluşların çatısı altında bu konuda ne gerekiyorsa yapmaya hazırım. Tabidir ki, yasalar çerçevesinde…
S. TUTAK - Sizde bu vatanın bir ferdi, bir esnafısınız; “ Halk olarak öncelikli sorunlar nelerdir?” (Her konuda) Siyasal, toplumsal, ulusal, ekonomik ve kültürel konularda…
H. ALTÜMSEK - En büyük sorun işsizlik ve maddi sıkıntılar olduğunu düşünüyorum. Bence, bir çok problemin içinden çıkılmaz, üzücü durumların ana kaynağını ekonomik güçsüzlük olarak görüyorum.
S. TUTAK -
H. ALTÜMSEK – Türkiye’nin 3 büyük şehrinden biri olan İzmir’in ve turizm merkezi Kuşadası’nın Söke’mize yakınlığı bazen avantaj ise, çoğu zaman da dezavantaj olarak karşımıza çıkabiliyor.
S. TUTAK - Söke’deki yerel basınlar, edebiyat, kültür, sanat ve turizm açısından yeterli varlık gösterebiliyorlar mu? Eksikleri nelerdir?
H. ALTÜMSEK – Yerel basının fazla bir eksiği olduğunu şahsen, düşünmüyorum. İmkanlar doğrultusunda üzerlerine düşenleri yaptıklarına inanıyorum. Halk ne kadar yerel basına destek olursa, karşılığını da alacaktır.
S. TUTAK - Mülki yönetim ile yerel yönetimlerin toplumsal, sanatsal, kültürel cemiyetlere, sivil toplum örgütlerine yaklaşımı, yakınlığı sizce yeterli mi? Söyleşiye izin verdiğiniz için teşekkür ederiz. Başarılar…
H. ALTÜMSEK – Hayır yeterli değil. Hem de hiç değil. Her ne şekilde olursa olsun, nereden temin edilirse edilsin, bizim Şairler ve Yazarlar Derneğimiz gibi gönüllerini sanata adamış üyelere, derneklere destek sağlamaları gerekiyor. Bu destek geldiğinde dernek olarak neler yapabileceğimizi ve Söke’mize neler kazandıracağını hepimiz göreceğiz. İnşallah bir gün bu gerçekleşir. İnanın, tek temennim bu.. Keşke bir gün biri çıksa, “ Çalışın, destek bizden…” dese. Nerde o günler!? Ben teşekkür ederim.. Bunlar, hepimizin sorunu… Yalnız sizlerin değil. Ama, ne çare!? Anlatamıyoruz.
10. 07. 2007
Suat TUTAK
SÖKE
YORUMLAR
TIPKI İSTİRİDYE İÇİNDEKİ İNCİ MİSALİ GİBİ DEĞİL Mİ..
HANİ DIŞINA BAKIPTA İÇİNDEKİNİN NE OLDUĞUNU ANLAMAMAK GİBİ..
YA DA VİTRİNE BAKIPTA MUTFAK HAKKINDA YORUM YAPMAK GİBİ..
YANİ TANIMADAN BİLMEDEN FARK ETMEDEN OKUYUP DİNLEMEDEN KARAR VERMEK GİBİ..
KISACASI DOSTUM ;CEVHERLER AÇIKTA DURMAZ ONLARI BULUP ÇIKARMAK İÇİN MUTLAKA BİR ÇABA HARCAMAK GEREKİR..
BU GÜZEL ANLAMLI YAZIYI PAYLAŞTIĞIN İÇİN GERÇEKTEN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..
SEVGİ İLE SELAM İLE SAYGI İLE ...
TEBRİK EDERİM GÜZEL YÜREKLİ ARKADAŞIM..
Kim bilir daha nice adını duyuramayan sanat aşığı şair ve yazarlarımız var...Ne akadar güzel siz elinizden geleni yapmaya çalışmış en azından burada benim gibi ismini daha önce duymadığımız Hıfzı Altümsek'i duyurdunuz...
Allah Hıfzı kardeşimizin geleceğini güzel kılsın...Sevgi ve saygı ile
Suat Tutak
sayın suat abi
uzun yıllar arkadaşım olan ve bir o kadar uzun yıldır görüşemediğim hıfzı altümsek ismini görünce çok şaşırdım ve sevindim
güzel söyleşiniz beni lise yıllarıma götürdü
teşekkür ediyorum..
size, sevgili arkadaşım hıfzı' ya ve sökem' e selamlar gönderiyorum..