- 945 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
ZAMAN ÇOK KISA
Sanırım herkes ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ filmini izlemiştir ve o film benim hep elimin altındadır.
Anlatılmak istenen;
Bir zamanlar yaşamış ve tutkulu öğretmenlerini ,öğrencilerin edebiyat öğretmeninin peşine gitmeleri..., önlerindeki hayatın hiç uzun olmadığını anlatan bir film...ve hırslı babanın arzusu....
Ölüm hayatın kaçınılmaz gerçeği;
işte şu sıralar yaşadığımız İSRAİL olayları ve yitirdiğimiz şehitler.O kadar üzücü ki
dinlemeye , yazmaya bile dilim varmıyor ve kafamı kuma gömdüm unutmak istiyorum.Ama beyin atamıyor. İçimde sızısıyla kalıyor.
Bunun gibi ne çok içimizde yaşadığımız kayıplar ve hüzün dolu olaylar var..Büyük bir kaza, bir kalp krızi , ölümcül hastalıklar. Bunları yaşadığımızda gözlerimiz açar ve ölümün burnumuzun dibinde olduğunu anlarız.
İşte o zaman hayatın yani hayatımızın ne olduğunu , niçin yaşadığımızın farkına varırız. V e oturup kapıyı aralar hayatımızı nasıl geçirmemiz gerekiğine karar veririz.
Asıl amacımız yaşamak olduğunu ve yaşadığımız sürece günün her saatiinin önemli olduğunu anlamalıyız .
Herşeye rağmen yaşamayı sevmeliyiz, zevk almalıyız ve her ne olursa olsun anı yaşamak ...
Aslında o AN kadar kısa ki..
Şimdi JEAN GINNO’ ndan güzel bir söz
GÜNLER BİRER MEYVE, BİZİM İŞİMİZSE ONLARI YEMEK
sevgilerimle...
YORUMLAR
yaşam bir çiçek
sulamadığımız an ölecek
gözyaşlarımız onu canlandırmaya yetmeyecek...
anlamak için ağlamak mı gerek değil mi?
kelimeleriniz anlamını kaybetmesin değerli kalem...
canandemirel
SEVGİLER..
Saygın Hanımefendi
Yazınız iç içe birçok konuyu içermesi anlatımınızın güzelliği…
Tüm edinimleriyle bireyler kendine özgü bakış açılarıyla olayları tanımlansa da yaşam algılama tarifinde ortak aklın eğemem görüşleri genel yazılımları içerdiği muhakkaktır.
Farklı bir bakış açısıyla: Geçmişimizi bir üretim süreci olarak değerlendirdiğimizde gelecekle ilgili bir yaşam paylaşım zamanını daha iyi nasıl yaşamak gerektiğini tayin edecek mutluluklu yaşam tasarıları tüm insanları mutlu edeceği muhakkaktır…
Her yaşam zaman düzengeci tüm insanlar için mutluluklu olması dileklerimle…
Saygılar
canandemirel
Yazınız beni oldukça düşündürdü.."ve oturup kapıyı aralar hayatımızı nasıl geçirmemiz gerektiğine karar veririz" ..çok güzel bir cümle...herkesin bu cümleyi aynaya yazıp her sabah bakması gerekir..Ben de Montaigne'den bir dörtlükle yazınızı bağlayayım..
Neye yarar bunca zahmetle kazanılan para,
Nedir adaletin insanlığın bizden beklediği,
Tanrı ne olmamızı istemiş,
Neyiz, neyin peşinde koşuyoruz..
Tüm güzel meyvaları ağız tadıyla yemek dileğiyle..Sevgilerimle
canandemirel
güzel ve anlamlı yorummun için teşekkürlerimi ve sevgilerimi yolluyorum....
Allah'ın emri, dünyaya geldiysek nefesimizin yettiğince yaşayıp, bir gün hepimiz kara toprak olacağız...Bizim yaptığımız gibi, biz de anılarda kalacağız...Kimler ölmedi ki?
Bu gerçeği kabullenip, günlerimizi boşa geçirmeden yaşayabiliyorsak ne mutlu bize...
Sevgilerimle...
canandemirel
sevgiyle kalın...
Harikaydı yazınız. Her zaman, her yerde ve her koşulda umudumuzu yitirmemeli ve hayata hep bir yerinden asılmalıyız. Mücadeleci olup dimdik kalmayı becermeliyiz. Yaşadığımız an bir daha gelmiyor... Tebrikler. Sevgilerimle...
canandemirel
Doğduk, öleceğiz.Gerçeklerin ta kendileri.Çevremizdekiler; birinde sevinç, diğerinde elem yaşarlar.Dünyaya gelen ile misafirliğini tamamlayıp göç edenler arasında ki zaman dilimi, her ne kadar uzun gibi görünse de aslında çok kısadır.Doğumun gerçekleşmesi için belli bir süreç var, bu biliniyor.Ama ölüm; nerede, ne zaman, kaç yaşında , nasıl olacak meçhul...Saatler kadar değil, bir nefes kadar yakın tüm nefes alıp verenler için.Ateş düştüğü yeri yakıyor, ve canımızın yandığını ancak o zaman anlıyoruz.Yaşamın ve sağlığın değeri o zaman biliniyor.Keşkeler gidip geliyor beynimizde.Ne varki yeniden yapılanma için iş işten geçmiş oluyor çoğu zaman.En kolay tükettiğimiz , geriye bir daha getirilmesi mümkün olmayan zamanımız.Her anlamda ve dolu dolu, hak ettiği şekilde değerlendirilmelidir.Günler birer meyva, işimiz yemek ama , o meyva ağacının gerekli bakımı yapılmaz ve sulanmazsa ağaç kurur.Meyva sunmaz biz yeyicilere.
Bu vesileyle son günlerde ki olaylarda yaşamlarını yitiren şehitlerimize Allah'tan rahmet, kederli ailelerine ve ulusumuza metanet diliyorum.
Yazınızı okuyunca daldım gittim ve uzun bir yazı oldu.Kusura bakmayın.Yazınız yazdırdı.
Kutluyorum.
canandemirel
o da karşılığını versin..yoksa o da kurur solar gider..
köpekler bile sevgisizlık ve ilgisizlikten üzüntü ve mutsuzluk duyan gelişmiş canlılardır.
kısa anı en iyi değerlendirmek....önemli olan bu..
teşekkürler..sevgiler..
Canan hanım
Yazınız o kadar içten ve son günlerde ki ve geçmişteki acılarımızıda dile getirişiniz ve yaşama bakışınızı anlatışınız için sizi tebrik ederim .
Güzel yazılarınızı zevkle okuyorum ve takdir ediyorum .
EN GÜZEL MEYVELERİ YEMENİNİN İŞİNİZ OLMASINI DİLİYORUM