- 2362 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
SAHTE DOSTLAR
Gurbete ilk çıkışımdı. Hayatı tanımıyordum. İnsanları da...Bir mesleğim, cebimde param vardı.Etrafım insanlarla doluydu. Ama ben yalnızdım. Alıştığım ev yoktu. Anam yoktu yanımda. Babamda, kardeşlerim de...
Bize ayrılan yerde yatıyor, bize ayrılan yerde yemek yiyorduk. Yataklar yumuşak, yemekler etliydi. Ama ben anamın sert yer yatağını, az yağlı tarhana çorbasını özlüyordum.
O günlerde tanıştım onunla. Yalnızlığımı fark etti. Kendini tanıttı bana.
"Ben seni rahatlatırım. Neşelendiririm. Hiç bir sıkıntın kalmaz." dedi.
İlk beraberliğimiz çabuk bitti. Kalkıp giderken ;
" Hemen tekrar gel" dedim. Tekrar geldi. Dediği doğruydu. Neşem artmış, gam kaygı alıp başını gitmişlerdi.
"Sen ne hoşmuşsun" dedim
"Öyleyimdir.Paran var mı?"
"Var tabii."
"Paran varsa ben her zaman hazırım. Sen yeter ki iste. Beni bulmak çok kolay."
Daha sonraki günlerde de beraber olduk.Her akşam olmasa da, haftada 2-3 gün beraberdik.Her kalkıp gidişinde tekrar çağırıyordum onu.
"Paran varsa gelirim. Hiç nazlanmam" diyordu.
Fakat bazen huy değiştirdiği de oluyor, önceleri beni güldürürken bazende hüzünlendiriyor, sinirlendiriyor, saldırganlaştırıyordu. Ne yaparsa yapsın onu arar olmuştum.Hele akşam olunca ona olan özlemim daha da artıyordu. Beraberliğimiz yıllarca sürdü. Beni diğer arkadaşlarıyla da tanıştırdı.
"Bunun adı BEYAZ OĞLAN insanlar ona RAKI der."
" Benim adım SARI KIZ siz bana BİRA dersiniz . Sen beni çok seviyorsun biliyorum"
" Bunun adı ŞARAP tır. Kız gibidir.Al yanaklısı da vardır. Beyaz olanı da."
" Bunun adı CİN dir. Hiç yalnız gezmez. TONİK le beraberdir hep. Çarparsa kötü çarpar."
" Bu VOTKA dır.Menşeyi RUS tur. Vişne suyu ve kolayla samimiyeti fazladır."
" Bu tamamen yabancıdır.Burnu büyüktür.Sizlerin yanına fazla uğramaz. Çok parası olanın dostudur. VİSKİ dir adı."
Bütün arkadaşlarıyla tanıştım zamanla. SARI KIZ a ulaşmak daha kolaydı. Fazla nazlı değildi. Nerede olsa bulunuyordu.
Şimdi mi nasıl dostluğum?
Hepsinden korkuyorum artık. Hepside sahtekar...
Ama arada bir "BEYAZ OĞLAN" a, "SARI KIZ" a MERHABA dediğim oluyor...
Niye yalan söyleyeyim....
YORUMLAR
BABAM SAHTE DOSTLAR HEP PARAN VARKEN YANINDAYDI
Şimdi mi nasıl dostluğum?
Hepsinden korkuyorum artık. Hepside sahtekar...
Ama arada bir "BEYAZ OĞLAN" a, "SARI KIZ" a MERHABA dediğim oluyor...
Niye yalan söyleyim....
Harika bir anlatım, sahte dostlukların ifadesi ancak böyle bir anlatımla gerçekleşebilir.tebrik ediyorun seni.
Ama ,sormadan da geçemiycem..Yıllar sonra yeniden eski dost ve arkadaşlarına kavuşmak çok mu güzel ?
.insana yaşam gücü veren devrelerin mi aldı seni BEYAZ OĞLAN ve SARIKIZ'dan...
Sana sevgi dolu selamlarımı sunuyorum.
Fethi tarafından 6/9/2010 1:28:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fethi tarafından 6/9/2010 1:29:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
Bu keyifli yazı çabuk bitti be Bedri abi. Nasılda ustaca anlatmışsınız o yalan bazen de gerçek olan dostları.
Tebrik ederim abi sizi.
Bedri Tokul
bu yazıyı yazmak...... bunu anlatmak.....bunu kabullenmek.....her babayiğidin harcı değildir.....bunu anlatmak sahteliğini vurgulamak asalettir...cazibesine kapılmayan varmı....farkının farkında olmayanların..... er geç bunu görecekleri aşikardır..... bilmek kabullenmek..... sahteliğini yüzüne söyleyip bire bir hesaplaşmak.....bedros gibilerinin harcıdır.....ben gardaşımı tekrar görüyor gibiyim..... o zaten hiç bir zaman zayıf olmadıki.....AÇ ....İÇ.... UNUT...... açma..... içme ...... unutma..... birebir yüzleş.....işte pardesün omuzunda elinde oltu taşı..... sivri burun yumurta topuk ayaklarında.... hava soğukmu soğuk..... bu gün hakiki dostlar var yanında sahte dostları unut unut gardaş..... UNUTULMADAN..... KAYBOLMADAN....yazını hiç beğenmedim çünkü benden güzel yazıyorsun.....saygılarım daimdir sevgilerim artarak
Bedri Tokul
Sen bana yorum yazma gardaş...Yazımı gölgeliyorsun...
Gurbanım sana gurbannnn.....
Bence de sahte dostlar hepsi... Yazının kahramanı da anlamış sahte olduklarını zaten...Ne mutlu size...O sahte dostlar, insanları yalan bir dünyaya götürüp kısa bir süreliğine mest ediyor ya sonra?
Çok güzel bir konuyu, çok farklı bir şekilde anlatmışsınız...
Kaleminize ve yüreğinize sağlık...Sevgi ve saygı ile
Bedri Tokul
Sevgi Salman
Bedri bey, aileden ayrılan gençlerin,birden boşlukta kalınca, hemen kapıldığı sahte dostlar.
Çok güzel anlatımınızla, onların aslında ne kadar zararlı olduğunu kendiniz tasdik etmişsiniz.
İbretle okunacak bir yazı, değerli kalemden düzgün bir anlatım, saygılarımla.
Bedri Tokul
Bedri Bey usta kaleminizi konuşturmuşsunuz yine.. İlk kez böyle isimlendirildiğini sizden duydum. Çok yaratıcısınız. Ama dediğiniz gibi korkmak lazım, Sahte dostlar gerçek dostların yerini hiçbir zaman almaz tabiki.. Güzel yazınızı tebrik ediyorum. Saygı ve selamlarımla...