MEVLANA 'NIN FELSEFESİ
Hz. Mevlana’ya göre gönülde dünyasını oluşturan, bir düzene ve huzura kavuşan, yolunu ve hedefini belirleyen insan için dünya hayatı daha anlamlıdır.
Gerçek güzellikler gönüldedir,gönül huzur ve güven yurdudur bu anlamda Hz. Mevlanayı tanımak,okumak gerekli diye düşünüyorum Hz. Mevlana Mesnevide şu kısacık olayı anlatırken bizler gönül dünyamızdaki boşlukları ince bir şekilde irdelemek gerektiği kanısındayım.
Sizlerle paylaşmaya çalıştığım bir hikaye Hz.Mevlana’nın Mesnevisiden öğütler..
Bir deve , bir öküz bir de koç, yolda giderken bir demet ot buldular.
Koç dediki:
Bunu aramızda pay edersek hiç birimiz bununla doymayacak.İçimizde en yaşlı hangimiz ise onu o yesin.Bu daha doğru.Çünki yaşlılara hizmet, eskiden beri adettir.
Koç daha sonra öküzle deveye:
Arkadaşlar! Madem ki böyle bir niğmete konduk.Her birimiz ömrümüzün başlangıcını söyleyelim.Bakalım hangimiz daha yaşlı, bu anlaşılınca artık susalım .Önce ben söyliyeyim,benim otlamaya başlayışım İsmail peygambere kurban olan koçun zamanına kadar gider.
Öküz:
Ben genç yaşta iken Adem’in çift sürdüğü öküze eş olmuştum.İnsanların atası olan Adem yeryüzünü sürüyor,ekin ekiyordu ya, işte onun öküzü ile aynı boyunduruğa koşulmuşum.
Deve, öküzle koçtan bu sözleri duyunca şaşırdı kaldı . Başını eğdi, yerden ot demetini aldı.Havaya kaldırdı, hiçbirşey söylemeden onu yedi.Sonra:
Benim tarih söylememe gerek yok.Böyle kocaman vücudum,uzun bir gövdem varken,herkes bilir ki sizden daha küçük değilimdir.Aklı olan herkes bilir ki yaradılışım sizden daha eskidir
Değerlerimizi tanımak,bilmek, okumak onları anlamaya çalışmak en asri görevimizdir bu topraklar Yunus Emrelerin , Pir sultanların yeşerdiği ve yeşerttiği topraklardır.
Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, 2007 yılının şehrin tanıtımı ve dünyaya açlımı hususunda önemli etkinliklere vesile olduğunu belirterek, Büyükşehir Belediyesi olarak dünyanın dört bir yanında gerçekleştirdikleri etkinliklerle milyonlarca insana ulaştıklarını bildirdi. ABD’den, Japonya’ya, Fransa’dan, Romanya’ya kadar birçok değişik ülkede onlarca kentte ülke tanıtımına katkı sağladıklarını ifade eden Başkan Akyürek, programların gerçekleştiği ülkelerden tekrar davet almaya başladıklarını ve etkinliklerin yeniden düzenlemesi talepleriyle karşılaştıklarını kaydetti. Bu durumun yapılan organizasyonların verimli sonuçlar verdiğinin göstergesi olduğunu dile getiren Başkan Akyürek, etkinliklerin tamamlanmasıyla birlikte hedeflerine ulaşacaklarını ve Aralık ayındaki Şeb-i Arus törenlerine dünyanın çok farklı ülkelerinden önemli katılımların gerçekleşmesini beklediklerini açıkladı.
Bu arada Ramazan ayı boyunca da dünyanın değişik kentlerinde etkinliklerini sürdüreceği, özellikle Balkan ülkelerinde her gece bir şehirde “Konya ve Mevlana Günleri” programı gerçekleştirileceği ve yöre halkına iftar yemeği verileceği bildirildi.
Hazret-i Mevlana diyor ki:
Faziletten üstünlükten vazgeç.Allah bizleri cinleri ibadet etsinler diye yarattı.Şunu bil ki hüner,ateşi apaçık görmektir.
Sevgiyle kalın.