- 2073 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Mor Sevda
Her şeyin kendine özgü bir “MOR” renk güzelliği vardır. Kendini bireysel bir varlığın birliğinde dile getiren bütün organik şeylerin değil, inorganik, biçimsiz şeylerin bile kendince bir “MOR” renk sevdasının olduğu muhakkaktır. Bütün bunlar “MOR” renk ideallerinin güzelliğini açığa vurular.
Görsel güzelliklere can veren kırmızı aktif erkekle şefkatli sade sakin mavi kadının ortak bir yapım sevdasıdır “MOR” renk. Görsel güzelliklere can veren birçok renk insanı estetik seyre “MOR” renkle çağırır. Kırmızının pozitifliğini, mavinin dinlendirici özelliklerini içinde barındıran “MOR” renk ayrıcalıklı bir sevda gibidir. Mitolojik anımsamalardan güncel anlatımlara kadar her söylemde sevdalar “MOR” renk güzelliğinde olmalıdır.
“MOR” renk sevda dolsa yüreğimize, tüm olumsuzlukları bıraksak bir kenara “MOR” rengin salgıladığı mutluluk hormonlarıyla sevdiklerimizi selamlasak kim bilir ne özlemli “MOR” renkli yaşam olur hayatımız.
Bir gün sevdalımızla öfke duygularını yaşarsak kıyafetlerimizi “MOR” renk seçelim ki yaşam mutluluklu sevdalı sakin olsun. Her güzel bayan mutlaka kendi zarafetine yakışan bir “MOR” renkli kıyafet denesin sevdalı bakışlarının noktalandığı sevdalısının bakışlarında.
Her sevdalı yalın dağların eteklerinde yetişen yaban glayöl ü hatırlasın ki dağlardan çağlayan berrak su gibi “MOR” renk güzellikler kaplasın içini. Doğada ender bulunan bu glayöl “MOR” renk zarafeti bir gösteri olup romantizmin, duygusallığın ve tutkunun özlemi “MOR” renktir diyebilsin.
Yazıyı yazarken baktığım penceremden ay’ın aydınlığı yansımış doğaya ve her yerde dostlarımı görme hayalimin içinde karanlıkların ay aydınlığında sevdiklerimi zıtlıkların asaletinde “MOR” renkte görüyorum. Alışılmışlıkların dışında sınır tanımayan normlarda yaşamın tanımını yapan tüm özgür sevdalılara “MOR” renkli selamlar olsun.
Bedri Demirpençe
YORUMLAR
B en de şimdi penceremden ayı ve yansıttığı ışığın renkleri mor gördüm.Moru o kadar güzel sayfanızda yansıtmışsınız ki...
Gerçekten mor dinlendirici ve huzur verici .Adeta özgürlüğün simgesi.
Yine şiirsel yazınızı ve sizi tebrik ediyorum.
Sevgilerimle...
Bedri Demirpençe
Mor sevda dinlenceleri ve özgür yaşam özlemlerinin yaşanır güzellikleri tüm bireysel ve toplumsal yaşamalarımızın süslengeci olmasını diliyorum….
Saygılarımla
Mor
Mor duygu rengidir.
Zenginliği, saygıyı, asalet ve kibarlığı çağrıştırır.
Yaratıcı özellikler taşır.
Metafizik gücün simgesidir.
Bu nedenle büyük sanatçılar ve düşünürler tarafından kullanılır.
Özgüven duygularını simgeler, bütünlüğü getirir.
Mor rengini sevenler aldıkları sorumlulukları başarıyla yerine getirirler.
Son derece idealist olurlar. İşlerinde başarılıdırlar.
İlhamları ve sezgileri güçlüdür.
Olacakları önceden sezer ve ona göre önlem alırlar.
Olaylara karşı son derece duyarlı ve ilgilidirler.
İnançlarına ve değerlerine çok önem verirler.
Sevgi ve saygı doludurlar. Başkalarının işlerine karışmazlar.
Mükemmel birer eş olurlar. Gizemli, çekici, anlayışlı, insanları etkilemeyi seven asla bencil olmayan bir yapıları vardır. Arkadaşları arasında oldukça çok sevilirler.
Ruh halleri gün içinde çok çabuk değişir.
Mor rengi vücudun iskelet yapısını etkiler.
Ayrıca ruhsal ve fiziksel açıdan, vücudu toksinlerden arındırıcı, mikrop kırıcı bir özellik taşır.
Bu yönüyle de, fiziksel ve ruhsal dünyalar arasında sağlıklı bir denge kurulmasını kolaylaştırır.
Çeşitli kanser türlerinin tedavisinde kullanılabilir.
Ayrıca, bazı sindirim sistemi sorunlarının giderilmesin de bu renge başvurulur.
Bunlardan ayrı olarak mor, insanlardaki rüya aktivitelerini de geliştirir.
Fizyolojik olarak da uykusuzluğa iyi gelir.
Işıksız tek renktir mor
saygılar
Bedri Demirpençe
Bu tanım ve anlatım güzelliklerinizi çok beğendim.
Mor güzelliği dileklerimle saygılar sunarım
Bedri Demirpençe
Bu anlamda değinmenize uygun olan sevdalarımız ve umutlarımız yaşanır güzellikte olmasını diliyorum...
Saygılar
Bedri Demirpençe
Bu anlamda değinmenize uygun olan sevdalarımız ve umutlarımız yaşanır güzellikte olmasını diliyorum...
Saygılar