- 933 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ulusal Onurumuz Yara Almıştır..!
Mavi Marmara adlı insani yardım taşıyan Türk gemisine yapılan çirkin, hukuksuz, insanlık dışı saldırıdan sonra muhalefet, iktidarın İsrail’e yönelik attığı adımlarda tam destek verdiği yönünde bir yaklaşım içine girdi.
Bu yaklaşım, dışarıya karşı duruşumuzun tipik bir yansımasıdır ve doğrudur.
Ancak yaşanan bu trajediyi doğru okumak Gerekir.
Zira bu trajedi sonucunda ortaya çıkan sonuç, itibari olarak Türkiye açısından tam bir fiyasko görüntüsü vermektedir.
Diğer bir anlatımla, çuval olayına benzer bir aşağılanma ile karşı karşıyayız!
Benzer hatalara düşmemek için bazı kararlar alınırken, olası sonuçların iyi hesap edilmesi, alınacak kararların, atılacak adımların akli olması gerekir.
Siyasi rant beklentisi ile harekete geçmemek gerekir!
Salt iç siyasette birkaç puan kazanmak için böylesi bir sivil girişime, iktidar partisi olarak siyasal destek verirseniz, işte o zaman ortaya çıkabilecek herhangi bir olumsuzluk durumunda, tüm ülkeye itibar kaybettirirsiniz!
Nitekim bu olay, Türkiye’yi Arap ülkelerinin İsrail’e karşı yarım asırlık mücadeleleri sürecinde düştükleri acizlik seviyesine düşürmüştür.
Telafisi de mümkün görünmemektedir.
Oysa görüntü olarak siyasal destek verilmeden de benzer organizasyonlar pek ala yapılabilir.
Daha önce de “one minute” ile tanık olduğumuz istismarın sonuçları, kazanımdan ziyade Türkiye’nin prestiji açısından başarısızlığı ile sonuçlanmıştı.
Çünkü o çıkışın da arkasında durulmamış, tam tersine İsrail ile dolaylı yaklaşımlara imza atılmıştı.
Savunma sanayinde ki işbirliği, ortak tatbikatlar, mayınlı arazileri muhalefetin engel olma çabalarına karşın ısrarla İsrail’e verilmesi yönündeki çabalar, buna en çarpıcı örnekler olarak hafızalarımızdaki tazeliğini korumaktadır.
Bütün bunlara bakarak;
İsrail’in çirkin saldırısı ile hayatını kaybeden ve net olarak açıklanmamış olmasına rağmen sayısı 16 olarak telaffuz edilen can kaybının sorumlusu kimdir?
Sadece İsrail’midir?
İç siyasette birkaç puan öne geçmek için Türk insanının ölüme gönderilmesine değer mi?
İçeride Filistin’i aratmayan sorunlarımız varken önceliğimiz Filistin mi olmalıdır?
Daha bu sabah aldığımız ve ciğerimizi yakan 7 şehit haberi, hiçbir şey ifade etmiyor mu?
YORUMLAR
O gemi ile seyahat etmiştim zamanında.Şimdi o gemide masum insanlar öldürüldü.Hunharca ve barbarca bence.Silahsız masum insanları öldürmek vahşettir.İsrail insanlık suçu,vahşeti işlemiştir.Ama İsraril'e dur diyen yine olmayacak.O kadar güçlü lobileri var ki,çok afedersiniz ama ota *oka '' soykırım'' diyen Avrupa buna yine ses çıkarmayacaktır.
Türkler ne yaparsa barbar olurlar.Bunlar yapınca sessiz kalır dünya.Yazıklar olsun...Allah'tan rahmet diliyorum o yürekleri merhametli insanlara...