- 1549 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Kırmızı Sevda
Yerin sıcak kalsın “sevdam” sıcak ateşi çağrıştırıyorsa “kırmızı”, masamda balık yanında şarap “kırmızı”. Gün bitiminde, koyun koyuna gece başlangıcında gülümseyen yârin dudağı gonca gül gibi “kırmızı”…
Aklı yüksek dağlarında olanlar dağdan, düşünceleri deniz altı gibi dipte olanlar dipten yeşile yürüsün ve “kırmızı”yı düşünsün ki alev yakıcı “kırmızı” aşk özlemleri yüreklerinde mutlulukları çağrıştırsın ve aşkları bitmesin.
Yeşerse de bahçeler, ovalar, yaprağı yeşil olsa da zeytin ağacının güzelliğini tamamlayacak gelincik tarlaları “kırmızı”. Bülbül hasretli olsa da her güle, sevdalıya verilecek gül “kırmızı”.
Geceyi seyrediyorum. Yıldızlar ışık saçmıyor. Ay ışıldaması gölgemi önüm, ardım sıra yansıtmıyor. Gökyüzündeki “kırmızı”lar sürgünde olsalar da sevdanın özlemi yıllanmış volkan gibi patlıyor. Yakıcı lavlar “kırmızı”. Ruhum Everest in buzullarındaki soğukta sevdalının sıcak koynunu düşlerken alev, alev bedenimi kaplıyor. Yakıcı sıcaklığı “kırmızı”.
Bedri Demirpençe
YORUMLAR
Bedri Demirpençe
Beyenilerinize teşekkür ederim.
Yaşam sevda cümbüşünde ki her renk ile ilintili ve duygu anlatımlarının bakış açısında yazdıklarım şu andaki en ufak zaman müsaitinde yazmakta olduklarım vede yazacaklarımı buradaki saygın okurlarla paylaşırken onlarında güzellikli yazılarını okumak benim içinde bir artı olacaktır.
Duygulardaki tüm güzellikli ifadelerde buluşmak dileklerimle...
Saygılar sunarım
yakıcı sıcaklık KIRMIZI
şiir gibi yazınızı yine keyifle okudum
bende minik bir şiir yazıyorum
KIRMIZI
ben küçükken
kırmızı ayakkabım vardı
ve elbiselerim.
kırmızı elma şekeri
yerdim, kan kırmızısı.
kiraz dudaklar
o da kırmızı
arkadaşım vardı
ben olurdum yanında kıpkırmızı...
Bedri Demirpençe
Ancak: Siz yaşamın pratigindeki kırmızıları şiir tadında ne güzel dizelemişşiniz...
Kutlar ve saygılar sunarım