- 3249 Okunma
- 23 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Hocaefendi 90'lı yılların sonunda da aynı saldırılara maruz kalıyordu. Henüz Türkiye'den ayrılmamışdı ve bir çok densiz yazar-çizer takımı, siyasetin ve bürokrasinin devekuşları onu "yurtdışında kurduğu okullarla Türkiye Cumhuriyeti'ni yıkmayı amaçlamakla" suçluyordu. Bu isnadcıların başında da Metin Bostancı'nın önderliğindeki Millî Eğitim camiası da geliyordu.
Böyle bir itham anında Fethullah Gülen Hocaefendi soğukkanlı bir şekilde; okullarımızın idaresini Millî Eğitim Bakanlığı'na vermeye hazırız, demişdi. Bilmiyorum, bugün Hocaefendi'nin bu teklifi geçerli midir, ama o zamanki MEB, bu okullara el koyup, Türkiye'deki zulmünü beş kıtaya yaymayı amaçlamış olabilirdi, ama oraları idare edecek maddî ve manevî güce sahib değildi. Bugünki iktidarın ise böyle bir yükü devr alabilme konusunda manevî olmasa da, maddî gücü vardır. Ama ben vatandaş olarak, Allah korusun diyorum. Çünkü Hocaefendi'nin açdığı çığır, parayla, silahla, kanunla, kararnameyle yürümez. Bu iş gönül işidir. Devekuşu gönülleri bu işe ehil midir, onun cevabını da, zooloji uzmanları versin.
selam ve saygılarımla...
Kasıtlı sözler sahibinin kalitesini, ispatsız iddialar ise iftiranın büyüğünü gösterir. Erzurumlu kıymetli hemşehrim evet ne mutlu bana ki benim hemşehrim diyorum lakin aslında o bütün dünyanın hemşehrisi oldu Mevlana ruhuyla, sevgisiyle, o gözyaşlarıyla Allah(C.C)'ın izni lütfuyla çoraklaşmış topraklarda tertemiz fidanların, yepyeni bir barış dünyasının tohumlarını attı. Türkiyenin birçok yerinde bulundum onun şakirtleri hangi şehir, ülke yada kıt'a da olursa olsun- ki bir yumurta ikizi gibi, nur yüzlü, güler yüzlü, güven verici, insanlara sadece iyiliği lafla değil fiille anlatanlar idi. O asırlar önce Anadoluya gelen Alperenlerin, asırlar sonra ata yurduna ve dünyanın diğer yerlerine iadeyi ziyareti idi vefa borcunu ödeme idi. O iyiden yana tavrını koydu bir şeylerin eksizliğini daha genç hatta çocuk yaşta farketti ve tek başına yola çıktı ve yıllar içinde ardından şakirtleri yayıldı dünyanın dört bir yanına bunlar ne için idi, bu fedakarlıklar, insanları uzak kıtalara götüren ne idi, karşılıksız,menfaatsiz ne idi, sırf Allah (C.C.) Adı ve Rızası içindi. Onunla uğraşanlar ona dil uzatanlar gitsinler mason localarıyla uğraşsınlar, sapık şeytani tarikatlarla uğraşsınlar, insanlığı mahvetmek isteyen gizli dünya şebekeleriyle uğraşsınlar. Fetullah GÜLEN Hocaefendi Aziz Türk Milletinin asrımızda bütün dünyaya bir barış, hoşgörü ve insanlık hediyesidir. Vesselam
divanedadaş tarafından 6/1/2010 3:28:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın Bedewi
ispat isteyensiniz ama kendi ortaya attıklarını<zın cevabını delilini önce siz vermelisiniz
yok abd ye sığınmak,yok kara çarşaf,yok erkeğin gerisinde yürütmek,yok emevi zihniyeti , yok israile hizmet,2-3-4 eşin helalliğini kim getirdi (cehaletiniz burada başlıyor zaten...) yok denizde sabi gözetleyenler, şiileri ve alevileri yok saymak (siz hangi ülkede yaşıyorsunuz ya hu yok sayılan kim ben üniversite önlerinde beklerken görmedim onları yada belli yerlere kamusal alan diye alınmadıklarını vs )
zırva bunlar
bilmem kaç yıl islamı araştırmışta arap ülkelerinde gezmişte
mübarek gözünüzü kapatarak mı geziyor ve araştırıyordunuz
BEN CEMAATCİ OLMADIĞIM HALDE BU KADAR DAYANAMADIM YAZDIKLARINIZA...
size bir nasihat
BIRAKIN BU AYAKLARI...
(bu arada işi ailelere dil uzatmaya vardırırsanız bu içinizin kirini olduğu gibi belli eder sadece o kadar...18 yıl okudum ve 9 yıldır din eğitimi veriyorum sizin sapla saman karışımınızı gayet iyi bilirim
ortaya delilsiz saçma sapan cümleler koyup gitmekle fikir tartıştığınızı mı sanıyorsunuz önce fikir ve delil koyun ortaya yazdıklarınızın hiç birisinde delil namına bir şey yok sadece çamur...çamur...çamur...)
Râzı tarafından 5/31/2010 12:40:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
olmayanadam
Hatay'da alevi dedelerinin kuran okuttuğu için tutuklandığını duymuş muydunuz peki?Sünni çocuklarının(Hepsini kastetmiyorum aşırı uçlar) alevilere düşman yetiştirildiğini yaşadınız mı?Ben bu dışlamayı çok yaşadım bir alevi vatandaş olarak.Türban yasak olduğu için isyan ediyorsunuz.Biz buna karşı değiliz, saygı duyarız.Ama siz isyan ederseniz Aleviler napsın bunca zulüm,ayrımcılık karşısında?
gerekli bir konu
dünyanın her yerinde bu konuda forumlar düzenlenip kürsüler kuruluyorken kendi içimizden çıkan böyle bir değere kapılarımızı kapatıp önyargılarımızın esiri olmak ne kadar da acınasıdır
dünya çok büyük bir savaşa doğru yol almanın emarelerini gösteriyorken barışı tesis etme gayretindeki birine sadece ve sadece destek vermek ve duadan eksik etmemek gerekir
çok uzatmak istemem
ama şunu açık syleyeyim
ömrünü vakfetmiş bir insana hakaret etmeyi bırakalım artık
netice itibariyle Allah kalplerde gizli ve açık herşeyi gören ve bilendir
selametlerle
Fethullah Gülen Hoca olayı ; o kadar basit bir olay değildir. Kaba taslak ve körü körüne eleştirilemez. Çok iyi araştırılması ve üzerinde ön yargısız , tarafsız düşünülmesi gerekir. Çok geniş ve saygın bir cemaatin lideridir. O cemaatte yolsuzluk ve hırsızlıklara, yasa dışı hiç bir harekete rastlayamazsınız. Yaptığı ve yapmak istediği de, ne bu ülkeye ne insanlığa ne de İslâm dinine zarar verecek bir şey değildir. Ona kızanlar, onu anlamadan ön yargıyla olaya bakanlar ve aslında gerçek İslâmı bilmeyern ya da bildikleri halde işlerine geldiği şekilde, yobazca, çıkar amaçlı ve bağnaz bir şekilde uygulamakta ısrarlı olanlardır. O, İslâmı hurafelerden, çağ dışılıktan, çıkar amaçlı kullanılır olmaktan, gericilkten arındırmaya , kurtarmaya uğraşan, aslında reform yanlısı, gerçek bir müslüman ve önemli bir önderdir. Kur''an'ı, daha doğru yorumlayıp, daha doğru uygulanması için , günümüz şartlarına daha uygun ve anlaşılır olması için mücadele ediyor.
Aslında, ABD'nin ve Avrupa'nın da Türkiye ve hatta Ortadoğu için, düşündüğü ve uygulamak istediği İslâm modeli budur.O yüzden de özellikle ABD tarafından desteklendiği de doğrudur. Bazıları ılımlı İslâm diyorlar buna. Ben, gerçek İslâm diyorum. Teröre, gericiliğe, şiddete,hurafelere yer olmayan ve tüm bir dini Yahudileri yok etme amacına endekslemeyen, Dünyaya korku değil sevgi mesajları yayan, gerçek İslâm anlayışı bu.
ABD'nin O'na destek olduğu doğrudur. Suudi Arabistan gibi ülkelerde okullarının yasak oluşunu da siz değerlendirin artık. Çünkü bazı sözde İslâm ülkeleri, İslâmın gerçek halinden korkuyorlar. Saltanatlarının, diktatörlüklerinin ellerinden gitmesinden korkuyorlar.
Şu anda ülkemizde orduya sızmakta oldukları da doğrudur bu cemaatin. Ancak niyetlerinin kötü olduğunu iddia etmek kolay değildir. Ülkede şeriat devleti kurmak gibi bir amaçlarının olduğunu da sanmıyorum. Yavaş yavaş ülkenin bir çok kilit noktalarına yerleştikleri de doğrudur. Yolsuzluklara, hırsızlıklara karşı olduklarına göre, iyi bir temizlik de getirebilirler ülkeye. Böyle bir temizliğe ihtiyaç olduğu da inkâr edilemez.
Bence korkması gerekenler, İslâm dinini kötü amaçlarına alet edenler, gericiler, yobazlar ve din istismacılarıdır. Gerçek müslümanların, ya da müslüman olmayanların bu cemaatten korkmaları için bence hiç bir sebep yok.
Fikret TEZAL tarafından 5/30/2010 6:27:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap Yıldız
samimiyetinize samimi olarak inanıyorum ben...çünkü biliyorum ki duruşunuz ve inandığınız doğrularınız noktasında benim kadar gözünüz pek sizinde....
savunduğunuz her gerçeğin arkasındasınız eğilip büğülmeden daima....sayfama değil, yazı ve gerçerğe verdiğiniz ulvi değere, eyvallah...
umarım ki ifade ettiğiniz bu gerçek,tüm dünyada tümüyle gerçek olsun her Türk ferdi ve insanlık ve tabi Ülkemiz adına...
saygı ve dua dileğimle....
olmayanadam
her daim ve her yerde sürekli altını çize çize söylediğim ve ardında dik durduğum bir söz vardır hayatımın her karesinde ve her hal ve döneminde. "bir insan dindar olmak zorunda değildir ama,insan olmak mecburiyetindedir"diye...dikkat edin "mecburiyet"diyorum farkındaysanız eğer..
ya sizler?!
çok öfkeli olduğunuz için farkedemeyebilirisniz o yüzden buarada da altını çize çize ve üstüne basa basa ifade etme gereği duyuyorum sizlere...
arkadaşlar beni ve İslami sevme zorunluluğunuz yok sizlerin bunu bir kere bildirmiş olalım, bu bir.
ikinci olarak sizler burada arıcıya bal tarifi yapmaya kalkışmışsınız ve komik duruma düşmüşsünüz farkındaysanız eğer ki,değilsiniz tabi. çünkü unuttuğunuz bir şey var oda,bütün bütün betekler benimdir zaten...ben arının zehrinide çok iyi bilirim binbir çiçekten toplayıp ürettiği bin derde deva olan balınıda.
Sayın Ahmet örnek,sayın İlker doğanay,sayın Bedewi ve sayın Metin kaya, ne yazık ki...
bu kadar kin ve nefret dolu olmak bir insana bunu böyle açık dille ifade etmek nasıl bir duygu acaba. yani bu kadar büyük kini nasıl barındıroyorsunuz kalbinizde samimi olarak söylüyorum hiç mi hiç anlayamıyorum sizleri inanın. şükürkide anlayamaıyorum çok şükür.
acımayın bu kadar ne olur Metin bey canınzı yakmayın değmez inanın bana. çünkü acınıcak halinze acıyan bir Allah var sizin farkında dahi olmadığınız şah damarınızda sizi yoklayan. siz kimsiniz ki acıma duygusundan bahseiyorsunuz bana. yazık etmiş olursunuz emin olun yazık varlığınıza.yazık sizin bu garip halinize.
ve sayın Bedewi,
"Bu ülkeye Arap ve İran zihniyetini kim getirdi dersiniz.sizleri kara çarşaflara sokup erkeğinizin 5 metre arkasından kim yürüttü dersiniz?.2.3.hatta 4. eşin helal olduğunu söyleyip kadınları kim yok saydırdı dersiniz."
bu ifadeniz aslında o kadar büyük bir saldırı uyandırdı ki içimde, bu düşüncenize karşı size bunu ifade edebilmem mümkün değil asla.kafamın verkayışını onarmakla meşgulum şu an lakin, yinde bir kaç kelam uyazmadan gçemeyeceğim maalesef ki... yinede dua edinki bu gün kendimi tutma konusunda kararalıyım ben.
her şeyden önce üzülerek söyliyeyim ki, bir çok yazarın şahsıma karşı ifade ettiği ve sizinde o tepeden inme bakış açınız olarak"o kara çarşaf" diye ifade ettiğiniz ve elinize geçen ilk fırsatta didik didik edip parçaladığınız o kutsal örtüyü giyenlerden değilim....
ben giymemiş olsamda, benim "anaannem ve bir çok arkadaş ve dostumnun taşıdığı bu kutsal örtüye" dil uzatma cesaretini nereden buluyorsunuz kendinizde söylermisiniz bana...siz kimsinizki Arabistan ve orada ki zihniyet ve hakkında nara atıyorsunuz böyle.
sırf İslam Arap yarım adasında tebliğ edildi diye olabilirmi bu öfkenizin asıl sebebi peki...üstü kapalı olarak ifade edip zehrinizi kusuyorsunuz böyle.
Muhterem Hocamı sevmeye bilirsiniz,desteklemeye bilirsiniz ve karşısında da durabilirisniz ancak, hakaret ve saygısızlık asla edemezsiniz.buna ne gücünüz ve nede ilminiz yeter sizlerin....
yok illede hayır diye ısrar etmiş olursanız eğer, işte o vakit karar halk ve Hakkın teveccühünde sınırlı kalır...halk dahi karşınızda kabul görmez ise, Hakkı inkar etme şansınız ne yazık ve ne yazık ki asla yoktur....
onuda yapmış olursanız eğer bir göz açıp kapamak kadardır yaşamışlığınız ve inkarınız hepsi bu kadar...
şöyle açık bir yüreklilik ve cesur bir ifade ile bayen edebilirmisiniz bizlere mesela bu dini ve onun temsilcisi kimseleri kabul etmiyouz diye.
sizin Allahın Aytelerinden zerre kadar haberiniz var mı acaba? İslam ve onun yegane önderi Hz.Muhammed Mustafa sav ve onun ehli sünnet vel cemaat hitabından anladığınız ne ? hz Muhammed kim szce?
size nemi bundan, öyleyse sayın Gülene karşı duyduğunuz bu öfkenin sebebi ne?
aydın olabilmek ve anlayabilmek için önce insan olmak lazım arkadaşlar.aydının görevi karanlıkları aydınlatmak olmalıdır daima.anlamakta bir ışık da siz yakın dmek manasında.yazık ki bu kavga içinde bunu anlatmaya çalışmak beyhude bir çabadan öteye geçemeyecek bir anafordur olarak kalır sadece.
biz yüce bir toplumuz ve dünyanın önümüzde diz çökmüş olduğu saltanatlara sahip bir ecdadın evlatlarıyız.hakikat birlik ve beraberlik olursa gelişebilir ancak hala anlyamadınız bunu bir türlü.
daima kızıl şal görmüş ispanyol boğası gibi her düşünceye ve her düşünene saldırmış olursak eğer,bu ülke ve bu büyük Millet o cüzzam hastalığından asla ve asla kurtulamaz bilmelisiniz artık.
İslam dini evrenseldir ve tüm dünya insanına getirilmiştir. buna kulp takıp zil çalmak bedbahtlığın en alasıdır.
şubat 2005 yılında Milliyet gazetsi yazarı sayın Mehmet gündemin"Fetullah Gülen"le 11 gün"adı altında kaleme aldığı kitabı var şun an elimin altında.
arzu ederdimki satır satır sizlere yazmış ve anlatmış olabilseydim bütün ve dolu yaşanmış o güzel anları ve sorulan tüm bu soruların cevap bulduğu gerçekelri . Mehmet Gündemi dahi hayrteler içerisinde bırakan o günleri ve gerçekleri gösterebilseydim sizlere bir nebzede olsa.
size tavsiyem almanız o kitabı ve okumanızdır insanlık adına.
son olarak,Sözüm ona Cumhiriyeti savunanlar varya, o kelle paça savunduğunuz önderler ve çağdaş olarak ifade edilen dernekler,asıl onlardır işte Cumhurieyete baş düşmanlık yapanlar...
bunu nalamak da ne var.işte aras akar körde bakar...hepsi bu kadar...
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 5/30/2010 3:54:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bedevi_
Mehtap Yıldız
bir dosta yazdığı bir şiirde "neden büyük küçük uyumu bu kadar çok karışık" diye sormuştum. oda bana cevap olarak, siz vermek istediğime bakın gerisini boşverin demişti...
bunu daima gülerek karşıladım ve hep dedim kendime açıkcası... neden beni bu konuda açıkca hiç kimse uyarmıyor diye...özelliklede Fikret abimden çok bekledim dersem yalan söylemiş olmam yani.
evet özellikle kılavyede pek ayar tutturamıyorum ben bu çok doğru...bu da benim şahsi bir hatamdır ve beni bağlar..olmaz ve olmamalı tabi ama, bazanda oluyor işte....
eğer beni mahçup etmek gibi bir çaba içine girdiyseniz bunu ifade ederk,söyleyim ki boşuna çabalamış oldunuz..ayrıca hatırlatıp gündeme getirdiğiniz için teşekkür etmem lazım sanırım....
bu düzeltilmeyecek bir hata değil yani...
gelelim size...
şimdi size ne cevap yazayım ben..sussam çare değil söylesem fayda etmez...
"yazdıklarınıza ve imla hatalarınıza baktığımda eğitim düzeyinizin yetersiz olduğunu ayrıca islamiyeti tam olarak bilmediğiniz içinde beylik basmakalıp sözlerle ahkam kestiğinizi görüyorum."
şu ifadenize bakınca anlıyoprum ki sizin daha kendinizden ve büyüklüğünüzden haberiniz yok efendim...çok okuamk ve çok bilmek insanı insan yapmıyor maalesef. bilgin olmak tıpkı şu bilgisayar gibidir bir an gelirki çöküverir aniden ve elleriniz koynunuzda geri yüklemek adına çareler arar durursunuz kendinize zavallı bir halde...bomboş kalmıştır içiniz çünkü..
önemli olan bilge olabilmekte...bilinmeyene bildirip bilgiyi,bilgisizi bilgilendirip zenginleştirmektir marifet olan...
şu yorumunuza bakınca anlıyorum ki ortaya bir çatışma çıkartmak istiyorsnuz ki sizin bu tuzağınıza sla düşmem ben...varın açın bir forum ve arzu ettiğiniz kadar tartışa durun sonra....
ve siz kimsiniz ki beni inacım ile yargılıyorsunuz bura da. bilgisizmişim cahilmişim....size ne bundan...benim hesap vereceğim merci sizmisiniz . ve uyarma cesaretini taşıyan o Alimlik vasfının nereden alıyorsunuz...
madem Müslümanım diyorsunuz yazın düşüncelerinizi ve asın şu suyfaya ve insanlara bildirin bana değil....ayrıca özel mesajda "saygılı olup kırıcı olmayalım" diye fikrinizi beyan ediyorsunuz burada zehir zemberek açıklamar yapıyorsunuz...
bu ne perhiz bu ne lahana turşusu nasıl demiyeyim şimdi ben....
benim her tavır halime hata bulabilirsiniz llakin, inancıma sakın dokunmayın...sakın....asla....
Bedevi_
Mehtap Yıldız
ama son olarak şunu ifade temeliyim açık oarak...
Fetullah Gülen bir devrin adamıdır.O öyle bir kaç kelam ile anlatılacak bir insan değil.
Buradan hangi bir soruya cavap yazabilirmki ben.
ve ayrıca şunu da gurula söylemek isaterimki sayın Gülen Rahmetli büyükbabamın dostu ve aynı zamnda dava arkadaşları olur...
size ve sizin gibi merak eden herkese adres gösterebilirm ancak....alın okuyun ve anlayın diye...bilge insan evrensel bakar öyle değil mi.
Mhemet Gündem....Fetullah Gülen"le 11 gün...
bütün bu sorularınıza ayrıntılı olarak cevap bulabilirisniz....misliyle hemde...
ayrıca bu yazının asıl amacı sayın Gülenin şahsiyeti değil, Trükiye ve Türkçeinin dünya geneline hitab etmesi ve Türkiyenin dünya çapında anlaşılma anlamı taşır...
Aynur Engindeniz
Bedevi_
Saygılarımla...
Sayın Dallı;Anadoluda derler ki,ayağıma basıyorsun dediğinde karşındaki özür dilemesi gerekirken verdiği cevap;Sende geçen yıl kazmanın sapını kırmıştın..bu ne kadar alakasızsa sizin yazdıklarınızda o kadar alakasız duruyor..sadece Ehl-i Beyt i sormadım..sorularım hala orada duruyor.cevap vermenizde mümkün değil..
Allah'a emanet olun...
Mehtap Yıldız
özellikle özel mesaj trafiği ile asla bu ve bunun gibi başka konuları tartışma gibi bir huyum yok.(zaruri bir konu olmadıkça)
size prim yaptırdım demişsiniz...
siz bana prim yaptırmadınız ve yaptıramazsınız da. benim sayfama gelen tüm dostlar ile fikirlerim ayrı olsada insan olarak kurduğum dostluk ve sayfalarına uğrama nedenim asla bir alışveriş niteliği taşımadı ve taşıyamaz da.
diğer yandan sorularım diye ifade ettiğiniz Ebu Hureyra ra Hadis Rivayet ettiği ve bu günümüze kaynak olarak ulaştırıldığı Cami-ü sagır İmam suyuti,Riyazüssalihin ve Elmalılı Hamdi yazırdır bizim öğrendiğimiz ve önerdiğimiz İslami insani önderlerimiz..
ve tabi Bediüzzaman...
neden bunları yazdım....elbetteki günümüzün kıyamet alimleri ile beslenmiyoruz ve dolayısı ile de doğru olan alim ve sağlam rivayetlerin varlığınıda siz inkar edemezsiniz böylelikle...
daha öncede ifade ettiğim gibi....konu özünden çok çok sapıp başka yerlere ulaşacaktır bahsettiğiniz konuları açmış olursak...
konumuz o değil çünkü...sayfama uğrayın veya uğramayın bu sizin şahsi bir kararınızdır..saygı duyarım....benim tün müdahalem fikirleredir şahsiyete daim sonsuz saygım vardır...
ben yinede Rabbime emanet olun diyorum inş...
Mehtap Yıldız
saygı ve duamla....
Çok güzel bir yazı kaleme almışsın.Tebrikler öncelikle.O Türkçe olimpiyatlarına Alman bir tanıdığım katılmıştı.Çok ta mutlu etmişti beni.Fethullah Gülen'in bugün Türkiye'de milyonlarca sevmeyeni olduğu gibi bir o kadar da seveni var.
En takdir ettiğim yönleri Afrika'sından Liberya'sına dünyanın heryerinde okullar açıp,ülke bayramığızı dalgalandırmaları.Fakir öğrencileri yurt ve burs temin etmeleri.Çok güzel işler yapıyorlar.Takdir ediyorum o yüzden.
Kutluyorum güzel yazınızdan ötürü.Dua ile... ERen
Elbette herkes,her mevzuda istediği gibi düşünebilir ve bunu edeb çerçevesinde izah etme hakkına sahiptir!
Arkasından milyonların yürüdüğü bir mefkûre hakkında biraz daha dikkatli konuşmak en azından kişinin yanında olmadığı düşünceleri adına tahammülü kolaylaştırır!
Israrla "karşısında" durmak/olmak istediği mevzu adına yürüttüğü fikirlerine en azından saygı bulabilir...Elbette "saygılı" olmak kaydıyla!
Cümlelere emsalsiz bir saygısızlıkla başlayıp "saygılarımla" şeklinde meramını noktalamak "edib" kimliğiyle asla bağdaşmadığı gibi,hakkında en ufak bir fikrinin omadığı kurum ve şahıslara bu derece nefret dolu ve acıyan(!) gözlerle bakmak samimiyetsizliğin ciddi bir yansımasıdır!
Kısaca; art niyetlerin yansıması baz alındığında balçıkla sıvanmak istenen çok güneşlere şahit oldu bu topaklar..Her defasında,hakkı tutup kaldırma niyetinde olan,milletine ve ülkesine ecdadına vefa hissiyatıyla yanıp tutuşan insan modeline tahammülü olamayan sığ zihniyetlere "evrensel bir başarıyı gölgelmek haddiniz değil" dışında söylenecek söz aslında yok!
Yazara değerli düşüncelerini paylaştığı için can-ı gönülden teşekkürü borç bilirim...
Selam hürmet ve muhabbetlerimle!
kanatsız tarafından 5/30/2010 12:18:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap Yıldız
muhabbetine eyvallah başım yüreğim üstüne...
varlığına bin şükürle...
öperim kalbinden...
BÖYLE BİR MEVZU-U DİLE GETİRMENİZ TAKDİR-E ŞAYANDIR...TEBRİKLERİMLE...OLAYLARA ÖNYARGISIZ VE ADALETLE YAKLAŞMAK İKTİZA EDER...İSLAMİ BAYRAKTARLIK İLMİN VE VİCDANIN ÖNDERLİĞİNDE,SÜNNET-İ SENİYEYE İTTİBA İLE OLUR...EHLİ SÜNNET VEL-CEMAAT AKİDESİ,HER TÜRLÜ SAPIKLIĞI VE SABKINLIĞI VE HADDİ AŞMAYI KALDIRMALIDIR...MALÜMUNUZ ÜZERE PEYGAMBERİMİZ ALEYHİSSALATÜ VESSELAMDAN SONRA Kİ DİLİM -AHİR ZAMANDIR- VAHİY VE NÜBÜVVET KESİLDİĞİNDEN EN DOĞRUYU BİLMEK HATRI SAYILIR ÖLÇÜDE GÜÇLEŞMİŞTİR...TAHKİKİ İMAN,HALİS İHLAS VE KALBLERDEKİ NURUN FERASET'E YANSIMASI TESPİTLERDEKİ DOĞRULUĞU ARTTIRIR...YİNE DE MÜSLÜMANIN HER AN TEYAKKUZDA BULUNUP KENDİNİ NOKSAN,NAKIS VEGÜNAHKAR,ACİZ GÖRMESİ GEREKİR...HATTA BU BİR DÜSTURDUR...SÖZLERİMİ HZ.AİŞE-SALAT VE SELAM ONUN ÜZERİNE OLSUN- VALİDEMİZE İZAFE EDİLEN BİR SÖZ İLE BİTİRMEK İSTİYORUM...BİR İNSAN KÖTÜLÜK İŞLER Mİ DENİLDİĞİNDE CEVABEN ...EVET...KENDİNİ İYİ İNSAN OLARAK KABUL ETMEYE BAŞLADIĞI AN,KÖTÜLÜK İŞLEMEYE BAŞLAMIŞTIR...ALLAH-U ALEM;BİS-SEVAB;Bİ-MURADİHİ...VE ÜSTAD BEDİÜZZAMAN SAİD-İ NURSİ HAZRETLERİNİN İNSANIN KENDİNİ İHLASLI KABUL ETMESİ;İHLASSIZ OLDUĞUNA BÜRHANDIR;DELİLDİR...SÖZLERİ...ALLAH ÜMMET-İ MUHAMMED EVLADINA SAĞLIK,SIHHAT AFİYET LUTFEYLESİN...SELAM VE DUA İLE...
ALİ SOYTÜRK tarafından 5/30/2010 11:44:06 AM zamanında düzenlenmiştir.
Güzel Türkçemizin dünya üzerinde yayılmasına, Türkiye'mizin adının duyulmasına sebep olan herkesten Rabbim razı olsun.Teşekkürler değerli kardeşim , çamur at izi kalır hesabı, meyveli ağaç taşlanır hesabı, bilen bilmeyen kulaktan dolma, kalıplaşmış sözlerle konuşur.Eleştirileri yaparken bile edep dairesinde, karşılarında büyük bir din aliminin olduğunu düşünerek, konuyu sulandırmadan,o konuda bilgi sahibiysek konuşmalıyız. Gençliğimizin kötü alışkanlıklara düşmesini önlemek için, sosyal aktivitelerle, onları motive eden,dinlerini en güzel şekilde öğrenebilelerine imkan sağlayan Hoca efendi ve arkadaşlarından Rabbim razı olsun. Sevgi ve saygılarımla.
handan akbaş tarafından 5/30/2010 1:46:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap hanım ; öncelikle bu muhterem şahsiyeti konu olarak seçtiğinizden dolayı teşekkür ederim. Dediklerinize aynen katılıyorum. Muhterem hocamızın eğitimteki başarısını hazmedemeyen bedbahtlar onun şahsına karşı yürüttükleri karalama kampanyaları neticesinde bazı adreslere mesaj vererek bu cemaatı provake etmek için hocamızın idam talebiyle yargılanmasını gündemine aldılar. Hocamız oynanan bu karanlık senaryoya prim vermemek için, canından daha çok sevdiği bu cennet vatandan hicret etmek zorunda kalmıştır. Hocamızın ABD ye hicret etmesi birçok yönden hayırlara vesile olmuştur. Zaman gazetesi ve Samanyolu Tv nin o günden sonra daha bir istikrarlı, gündemi iyi analiz eden ve perde arkasında oynanan kirli oyunları milletimizin önüne sermeleri hicretten sonra olmuştur. Dersaneleriğle başarı grafiyini zirveye taşıyan bu cemaat milletimize istikbal vaad etmektedir. Tabiki bizler bu hizmetleri takdir ederken , amaçları sadece yozlaşmış bir toplum arzu edenleride çileden çıkarmıştır. Yani anlatacak çok şey varda burada anlatmak ne derece doğru olur bunu bilemiyorum. Ağaç meyvesini vermiştir. Taşlanmasının sebebi odur.
Saygılarımı sunarım.
Şahsen; Said-i Nursi ve onun son kuyruklarından ve son dönem ABD'nin beslemesi olduğundan akl-ı selim ve izân sahibi her Türk evladının asla şüphe etmeyeceği bu F.G denilen adamın salya sümük ağlayarak kandırmayı başarabildiği insanlara acıdığımı belirtmeden geçemeyeceğim.. Uyguladıkları eğitim ve cemaat sisteminin peşine takılanların içinde beyni yıkanmamış, kendini ve benliğini kaybetmemiş olan ve dahası bunların gerçek yüzlerini ve amaçlarını kıyısından köşesinden idrak edecek ferasete sahip insanların var olduğuna inanıyorum... Ve en büyük merakım olan şu soruya delikanlı gibi cevap verecek bir nurcuya da ratslayamadığımı ve de rastlayamayacağımı üzülerek ifade ediyorum..Sorum şu.. 30-35 yıl boyunca şeytan dediğin ABD'nin kucağına oturduktan sonra ne oldu da ABD'den başka güç tanımaz oldun fetullah efendi?.. Hani burada bülbül gibi şakıdığın vaazlarında tek güç olarak Allah (c.c.) Hazretlerini gösterşyordunda ne olduki şimdi Amöerikanın haberi ve izni olmadan bir kuşun dahi uçamayacağını söyleyen bir bedbaht durumuna düştün?...Bunun cevabını bana lafı evelemeden verebilecek bir nurcu arkadaşa rastlamadım...Hemen lafı başka yerlere çekiyorlar garipler:((
Saygılarımla...
Metinkaya tarafından 5/30/2010 4:51:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
abdurr
Sayın Fethullah Gülen beyefendi bu toplumun milli ve manevi duygularına önem veren ve ömrünü bu uğurda harcayan bir şahşa millet olarak sadece teşekkür borçluyuz.Biz borcumuzu ödüyor ve kendilerinden Allah (c.c.) razı olsun diyoruz. Başarıları ortadadır. ABD ye hicret etmiştir.Karanlık bir tiyatronun sahne almasını engellemiştir.
Saygılarımla.
İnsanların kaynayıp karışması elbetteki güzeldir.helede dilimizin yayılması daha da güzel.250 milyona yakın Türkçe konuşan insan var yeryüzünde.bunlar güzel olan şeyler..Fetullah Gülene gelince;Amerikaya niye sığındı acaba? suçsuz insan ülkesini terketmek zorunda kalır mı?.Amerika kimseye misliyle karşılığını almadan dirhem dahi vermez.evet o çok muhterem beyefendi bu ülkede barınamayıp Amerikaya sığındı ve orada İsrailin kötü emellerine hizmet ediyor..aksini ispat edebiliyorsanız buyrun tartışalım.Bu ülkeye Arap ve İran zihniyetini kim getirdi dersiniz.sizleri kara çarşaflara sokup erkeğinizin 5 metre arkasından kim yürüttü dersiniz?.2.3.hatta 4. eşin helal olduğunu söyleyip kadınları kim yok saydırdı dersiniz.bir camii imamı iken bunca serveti hangi helal yoldan kazandı dersiniz? fakir fukaranın kapısına dayanıp ellerinde kuranlarla yeminler ettirip ellerindeki 3 kuruşu kim aldırdı dersiniz?.inanç kişiye özgüdür..bizler müslümanız diye geçinirken Allahı onun kutsal kitabını ve O'nu kendi nur'umdan,alemleri Muhammed'in nurundan yarattım diyen Yüce Yaradanı çıkarları için kimler kullandı,kullanıyor dersiniz?.Ne idüğü belli olmayan Din iman dendiğinde mangal da kül bırakmayan elini eteğini öptüren ama yaz mevsiminde bir karış sakalıyla denizde sabileri gözetleyen aşağılık yaratığı kimler kutsallaştırıp en yüce mevkilere kondurdu dersiniz?.Kapı kapı dolaşıp din kitabı hediye ediyoruz diye insanlardan alınan paralar nereye gidiyor sizce.Bu ülkede Dini bütün! diye bilinen basın yayın organlarına bir bakın dini,imanı kuranı cd,lere yükleyip değerinin birkaç misline kimler satıyor? ..Bu mu Müslümanlık Yüce Yaradana kulluk bu mu?.Bu ülkede yüzyıllardır Şiileri ve Alevileri kimler yok saydılar sizce?.Emevi zihniyeti neden hala devam ediyor ve kimler devam ettiriyor.Millet yoktur ümmet vardır diyenler kimlerdir?..Evet cevap bekliyorum..Sizler yetersiz kalırsanız o çok alim ulemalarınız gelsinler forum açıp tartışalım...
abdurr
Sizin derdiniz başka, sayın Mehtap S.Hümeyragül DALLI hanım efendinin yazdıkları başka. Bakın müslüman bir alimin nasıl olması gerekir hususunda lütfen bırakın ona müslümanlar karar versinler. Dışardan bize gazel okunmasın. Sizinki eleştiri değil sadece taş atmaktır.
Cevabını sayın yazarımız hanımefendi verecektir.
Saygılarımla.
Bedevi_
Râzı.
BU SAYFAYA KUSMAK SERBEST DEĞİL
BUNLARIN HER BİRİNE CEVAP VERİRDİM HEMDE FETHULLAH GÜLEN CEMAATİNE MENSUP OLMAYAN BİRİ OLARAK AMA DİNLEMEYECEK OLANA ANLATMAK AHMAKLIKTIR...
SAPLA SAMANI KARIŞTIRIP İNSANLARIN ÖNÜNE SÜRÜP HADİ YİYİN DEMEK SİZİN Kİ
VE SİZ ALIŞIK OLABİLİRSİNİZ YEMEYE AMA BAŞKASINDAN BEKLEMEMELİSİNİZ...
ÖNCE CÜMLE KURARKEN KUSMAMAYI BECERİN SONRA KONUŞULUR ELBET SİZİNLE...
abdurr
BEDEWİ : Medeni olmayan demektir.
Bu rumuzu kendisine taç yapanın medeniyetten dem vurması Mazhar Osman'dakileri dahi güldürür.
Bedewi'ye nasihatım, toplumun içine katıl , bu çağda göçebe hayatı yaşama , nasılsa yeni iskan yerleride kurulmuşken bunuda bir fırsat bilin.
Kişi yaşadığı topluma saygı göstermesini bilmesi gerekir.
Tamam bu kabalığını BEDEWİ liğine veriyoruz amma sende biraz gayret etki BEDEWİ likten kurtulasın.
Bedevi_
Abdurrahman bey;Bedeviler Çölde yaşayan,geleneklerine bağlı,içten samimi,tipik Anadolu halkını andıran bir lokmayı gelen misafire ikram eden bir göçebe halktır.onlara sevgim ve sempatimde bize benzemelerindir.
Ancak son yazdıklarınıza baktığımda sizi muhatap almak çok yanlış olmuş..
Mevlana der ki;Bilmediğini bilen birini görürsen anlat,dinler öğrenir.ancak bilmediğini bilmeyen birisini görürsen kaç oradan boşuna zaman yitirme..
Sizin gibi bilgi birikimden yoksun olanlar tek çareyi hakaret ve küfretmekte bulurlar.insan beyni gelişime açıktır..okuyun inceleyin öncelikle kendinizi geliştirin ki burada böyle acz içinde kalmayasınız.
Sn;RAZI;Sizde diğer şahıs gibi cehaletinizi hakaretle örtbas etmeye çalışmışsınız.sizede sadece gülümsüyorum..
Râzı.
cehalet...???öğret bana bedewi öğret
bilmediğinin üzerine kusmayı öğret...
Aynur Engindeniz
Bedevi_
Bedevi_
Aynur Engindeniz
Ayrıca Fethullah Gülen için söyledikleriniz benim umrumda bile değil. Takıldığım nokta, insanlara cahil diye hitap etmeniz. Kaç kişiye cahil dediniz burada sayın Bedevi? Sizin cahil yaftanız kadar, "kusmak" yakıştırması da yanlış. Saldırmadan orta yol bulunamaz mı yani. İlle de orta yola da gerek yok. Herkes yolunda yürüsün ama, saygıyla. Bu açıdan bakarsak, saygılarımla lafınızı geri almanız beni üzmedi. Çünkü ben o saygıyı ne hakedecek, ne de kaybedecek bir davranış sergilemedim. Bana saygı duymasanız da olur. Genele bakarsak, kimseye duymuyorsunuz zaten. Çok uzatmaya gerek yok. Böyle basit tartışmalara gelemem ben. Kendi kendinize kavga edin. Ama bari hakaretlerinizin altına saygılarımla yazmayın.(Herkese)
abdurr
hayatını okuyupta hayret ettiğim nadir kişiliklerden biri..
verdiği vaazlari izleyip dinlerken,bu zat'ın samimiyetinden nasıl şüphe duyulur ki derim hep..
hizmet evlerine bende gittim,hiç aşağıdaki yorum gibi bi durumla karşılaşmadım itaat'e zorlanan falan.
devamlı ders çalıştıran,devamlı ikramlarda bulunan hep güler yüzlü,nur dolu simalar vardı çevremizde.
Hocam'ı yaptıklarından tbrk etmek haddime değil sanırım..Allah muvaffakiyet nasip etsin hayatın,uğraşların her evresinde..
Nur evlerinde Feytullah gülenin vidyoları seyretirilirken "Hİç bir yorum yapmıycaksınız.İtteatle izliyceksniz denir". Sorgulayamayan yane özgürlüğü kısıtlanmış,koşulsuz itaat etmeye mecbur bırakılan bir teba..Bu şekilde ne gerçek islam yaşanır nede gerçek hürriyetten bahsedilebilir.Hakında mahkeme kararı olmasına rağmen emperyalismin öncüsü Amerikaya sığınmış bir islami lider?
sükut-ve-çığlık
Bu memleket için bir çivi çakandan Rabbim binlerce razı olsun. Bu memleketin parasını yetimin hakkını yiyenleride Rabbime havale ediyorum hesabını versin. Yapanı eleştirmek kolay, zor olan birşeyler yapıp birleri bir araya getirip birlik olabilmektir. Kim hayal edebilirdi yüzlerce ülkenin çocuklarının birgün türkçe konuşacağını. hayal edilemeyen gerçek oldu emeği geçen herkese buna vesile olan herkese binlerce teşekürler. Allah onlardan razı olsun
Vatanını sevmek, Anadolu insanının eğitimi için uğraşmak, Türkçeye dış ülkelerde prestij kazandırmak, alevisi sünnisi, inananı, inanmayanı için hoşgörülü bir ortamın gelmesine çabalamak. Ecdadımıza sövmek huyumuzdur bilirim, bari Gülen Hoca gibi çalışan daha nice insanlarımızı incitmesek. Kimse yargı kararı yokken suçlanmamalı. Gençliği uyuştusu batağından, fuhuştan, tenbellikten uzak tutan, eğitimi, üretmeyi öğütleyen milli heyecanı uyaran insnalara ihtiyacı var Türkiyenin.
Aslında hepimizin milletimiz için gece-gündüz çalışması gerekmez mi? Bildiğim bu kadar sayın yazar.
gerçekten bu övgüleri hak eden bir şahsiyet!
ülkesinde değilde malum bir devlettin kucağında
villasında huzur ve huşu içerisinde milletini düşünerek
günlerini geçiren bir memleket sevdalısı!!
Türkiye cumhuriyeti ve Türk insanı hakkında görünen
yüzü haricinde gizli emelleri olmayan vatanperver bir
din alimi.vs. vs. vs.
şunu unutmamak lazım ölüm de var... ve ölümün ötesi..
Ahmet ÖRNEK tarafından 5/30/2010 12:28:04 PM zamanında düzenlenmiştir.