- 1642 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
DİYARBAKIR
DİYARBAKIR(DİYAR-I BEKİR)
(Orjinaliteyi korumak için Diyarbakır yerel halk dil şivesiyle yazılmıştır.)
Saygılarımla.
KAŞIM KARADIR, TAŞIM KARADIR, GÖZÜM KARADIR, BAĞRIM YARADIR AMA KALBİM BEMBEYAZDIRRR. DİYAR-I BEKİR.
DUYMUŞAM Kİ! İHANETE VE TESLİMİYETE SÜRÜLMÜŞSEN! BEN BİLİYEM Kİ SEN O DARACIK SOKAKLARDA KİMSEYİ KORKUDAN İÇERİ SOKMAMİŞSEN.
SENDEN HERZAMAN ÂLİM ÇIKMAZ BİLİYEM! BEN SENİN İSMİNİ 18 BİN ÂLEMDE AMED-İ BATİNİ OLARAK TAŞİYEM. TÜM TARİKATLAR, DERGÂHLAR VE CEMAATLER PEŞİME DÜŞSEDE HİÇBİRİNE ZERRECE İNANMIYEM. BEN SADECE ALLAHI VE MUHAMMEDİ BİLİYEM.
DOĞDUĞUM BAĞLAR SOKAKLARİNİ ÖZLEMİŞEM. O ÇAMURİNİ BEN ÇATAL VE BİÇAKLA TA PARİSTE EN GÜZEL RESTORANTTA YEMEK OLARAK YEMİŞEM. EYFER KULESİNE DE SENİN İÇİN BAHŞİŞ BIRAKMİŞEM.
MARDİN KAPİ ŞEN OLUR DEMİŞEM, FİS KAYADAN ATLAMİŞEM, DAĞ KAPIDAN YOLA ÇIKMİŞEM, BALIKÇILAR BAŞINDAN ÇİĞER YEMİŞEM BEN SENİ... BEN SENİ... CELAL GÜZELSES İLE TA KANADADAN VE ANTARTİKADAN DİNLETMİŞEM.
BİLİYEM, BEN SANA BENZİYEM, NEREYE GİTMİŞSEM SEN DİYAR-I BEKİRLİSEN DEDİRTMİŞSEN. KONUŞTUĞUM ZAMAN BOZUNTUYA VERMİŞEM, YÜRÜYÜŞÜMDEN AMEDLİ OLDUĞUMU DEŞİFRE ETMİŞEM. AMA SEN BANA ÖĞRETTİĞİN GİBİ KRALINA BOYNUMİ BÜKMEMİŞEM.
BEN EVLENMEMİŞEM, KİMSEYLEDE EVLENMEYİ DÜŞÜNMEMİŞEM. BEN EVLENECEĞİM KIZİ DİYAR-I BEKİR KADAR SICAK KANLİ, YÜREĞİ DE DİYAR-I BEKİRİN TARİHİ KADAR BÜYÜK VE ASİL DÜŞÜNMÜŞEM. DİYAR-I BEKİR KARPUZUNUN DIŞI KALIN, İÇİ DOLUDUR, NE YALAN SÖYLÜYEYİM BEN DIŞI GÜZEL İÇİ BOŞ KARPUZLARIN TADINA BAKMIŞEM AMA İNAN KANMAMİŞEM.
ÇİNE GİTMİŞEM, ÇİN KIZLARIYLA SURLARDA DİYAR-BEKİR DEL-İ LOYU, ŞERİZDİNİ, GOVENDİ, KİNEMİ, TEK AYAK ESMERİ, ÇEPİĞİ VE BAHLEKANI OYNAMİŞEM. DİYAR-I BEKİR SURLARIYLA, ÇİN SURLARINI BİRLEŞTİRMİŞEM. İSMİNEDE İSRAFİLİN SUR’A ÜFLEMESİ DEMİŞEM.
DİYAR-I BEKİR BANA OKU DEMİŞSEN BUNU DEMEK İSTEMEM AMA 3 ÜNİVERSİTE BİTİRMİŞEM, ÜSTELİK BİNLERCE YAZI VE ONLARCA KİTAP YAYINLAMİŞEM, ONBİNLERCE FARKLI İNSANLA TANIŞMIŞEM AMA HİÇBİR ZAMAN KENDİMİ BİRŞEY SANMAMİŞEM. BANA ÖĞRETTİĞİN GİBİ BEN HER ZAMAN BUNU DEMİŞEM DİPLOMAYLA ADAM OLUNMAZ. ADAM OLMAK İNANÇLA VE YÜREKLEDİR BİLİYEM. NE İNSANLAR GÖRMÜŞEM DE BEN AĞAYAM, BEN PAŞAYAM, BEN BİLİMADAMIYAM DEMŞTİR AMA BEN SUSKUN KALMAYI TERCİH ETMİŞEM. BEN HER ZAMAN OLDUĞUM GİBİ ZAVALLI VE GARİBAN BİR İNSANAM.
EY DİYAR-I BEKİR BİR MARUZATIM VAR. YAŞAYAN BİLİR DERLER, YAŞAMAK GEREK, SENİN ŞEHRİNDE DOĞDUĞUM İÇİN, ÇOK ENGELLERLE KARŞILAŞTIM. YÜREĞİMİ VE İLMİMİ AÇIP GÖRMEDEN, HAKKIMDA ÇOK KONUŞAN DUYDUM. ÖNÜME ENGEL BİÇİP, DİLİME VE FİKRİME YASAK KOYDULAR. KONUK OLARAK ÇIKTIĞIM YERLERDE BANA SANSÜR BIRAKTILAR. SANMASIN İNSANLAR Kİ GÖKHAN HANİ ÇOK GÖRÜNMÜYOR. GÖRÜNENLER ALTINSA BİLİNSİN Kİ! DİYAR-I BEKİR DEN DE GÖRÜNMEYEN ELMASLAR ÇIKIYOR.
FİKRİM VE ZİKRİM RAHMANİDİR.18 BİN ÂLEMDE İSMİN AMED-İ BATİNİDİR.
YÜREĞİM ULUVİDİR. GÖNLÜM HIZIR-İ LEDDUNİDİR. METAFİZİK ÂLEMDE İLMİM ZAHİRİ VE BATİNİDİR. DÜNYA ÂLEMİNDE NEFSİM BEŞERİDİR. RUHUM VE KALBİM EL VEDUDİDİR. İNANCIM İSLAMİDİR. İMAMIM SADECE H.Z MUHAMMED MUSTAFADIR. GÜNAHIM VARSA TEBBE İÇİN, HİÇBİR ZATA GİTMEMMM, SEVABIM VAR SA BUNU DİLE GETİRMEM. İSLAMİDE OLSA HİÇ BİR DERGÂHA, TARİKATA, CEMAATE VE SEYYİDİNE, ŞEYHİNE VE VELİSİNE, MURİD OLMAM VE EL ÖPMEM. YÜZYILIN ÂLİMİYMİŞ YÂDA ZAMANIN VELİSİYMİŞ DİYE RİSALELERİ, ŞERHLERİ REHBER EDİNMEM. BENİM ÂLİMİMDE ALLLAHTIR, VELİMDE ALLAHTIR. REHBERİM DE SADECE KURAN-I KERİMDİR. İMAM-HANBELÎ-İMAM-I ŞAFİ-İMAM-I HANEFİ, İMAM-I MALİKİ VE 12 BÜYÜK İMAMIN İLMİNE VE FİKRİNE SAYGI DUYARIM. AMA TABİİ OL DERSEN OLAMAM. BENİM TEK İMAMIM OLARAK DİREKT, SADECE 18 BİN ÂLEMİN SULTANI, BÜTÜN CİHANLARIN SERVERİ PEYGAMBERİM H.Z MUHAMMED(S.a.v) MUSTAFADIR DERİM.
METAFİZİK UZMANI GÖKHAN HANİ.
YORUMLAR
Gökhan bey ; Belkide arkadaşlarımız Diyarbakır'ı bilmeyebilir ancak ben çok iyi biliyorum. O dediğin yüzyılın alimi ve kabul etmediğin tarikatlar ile mezhep imamlarının müntesipleri hiçbiryerde olmadığı kadar Diyarbakırda vardır. Sen kendini sanki Diyarbakırdan soyutlamışsın. Sen belki kendine öyle bir yol seçmiş olabilirsin ancak kendin gibi çok az insan bulursun Diyarbakır'da. Hala ulu camide 2 mezhebe göre namaz bile kılınıyor. Diyarbakır , Türkiye ortalamasının üstünde dergahlara ve müridlere sahiptir. Sen islamın dört ana kaynağını nasıl değerlendireceksin. Mezhepleri ortadan kaldırdın, imamları bir kenara ittin, şeyhleri ve bediüzzamanı redettin. Peki İCMA VE KIYASI FUKAHA denilen meseleyi kendin nasıl çözüyorsun. Öyle bir sorunla karşılaştınki ne kuranda ve nede sünnette bulamadın bir müslüman olarak ne yaparsın. Yoksa müçtehidler gibi içtihatmı yaparsın? Bak onunda şartları var, herkes içtihad edemez.
Doğruyu söylemek lazımsa bir çorba pişirdin pek tadı yok gibi.
Selamlarımla.
abdurr tarafından 5/28/2010 10:23:46 PM zamanında düzenlenmiştir.