- 3066 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Ucak Kazasi
İki bin beş yılı yaz ortaları idi sanırım. Yeni bir proje için son hazırlıklarımı tamamlamış evde çocuklarımla birlikte televizyon izlemeye başlamıştık.
Genelde çizgi film izlemeyi çok severiz.
Öylesine bir kanal seçtik ve izlemeye koyulduk film bir uçak kazasını anlatıyordu.
Aslında içimden böyle bir film i izlemek gelmiyordu, çünkü sabahın ilk saatlerinde İstanbul`a oradan Moskova`ya ve Moskova dan da 10 saatlik bir uçuş sonucunda Sakhalinskaya-Oblast şehrine gidecektim.
Açıkçası tüylerim diken diken olmaya başlamıştı eh sonuçta babayım iyi örnek olmalıyım değimli, çocuklarıma karşı korktuğumu nasıl söyleyebilirdim ki? Söyleyemedim de, film bittikten sonra çocuklar yattı, ama ben bir turlu yatamadım o korku o sahneler uçağın içindeki o feryatlar, figanlar gerçi sonuçta uçak sağ salim yere indirilmiş ve film mutlu son ile bitmişti, ama sonuçta o bir filmdi
tamamen stüdyo içinde bilgisayar destekli ve bir suru efekt ile süslenen sahnelerin içerdiği bir film.
Sabah`in ilk saatlerinde yola koyuldum otobüs ile İstanbul`a ve beni bekleyen aracım ile Atatürk hava limanına sağ salim geldim.
Bütün işlemlerimiz bitip uçağa geçtiğimizde anlamsız korku ve endişeler beni ter içinde bırakmıştı.
birkaç hafif türbülans atlattıktan sonra Moskova ya sağ salim indik inmesine de gelin bana sorun.
İki yüze yakın uçuş yapmama rağmen ilk kez bu denli korku icinde idim, aslolan bundan sonraki on saatlik uzun yolculuk du
Eh sakinleşmem için alkol aldım bir nebze sakindim
Zaman geldi ve o uzun yolculuk için uçaktaki yerlerimizi aldık.
Nihayet havalandık ama içimdeki korku yeniden alevlenmiş ellerimle koltuğun tutacaklarını koparacak derecede kavramıştım
Şanssızlık bu ya uçağın dev ekranlı TV si sisteme girdi bir iki reklam ve ardından bir film, film ama nasıl bir film bir gün öncesi evimde izlediğim o uçak kazası filmi başlamasın mı?eh gelin halimi siz düşünün.
Hosteslere yaptığımız yoğun ısrarlar sonucunda TV kanalı değişti ve bir komedi filmi kondu. Lorel, Hardi iyi değil mi ne hoş gülme krizine tutturacak bir film. Evet de, hani aksilik mi şanssızlık mı dersiniz pes dedirten cinsinden.
Bu komedi filminde de uçak kazası işlenmiyor mu ve birde oldukça sert türbülanslara yakalanmaya başladık uçak beklendiğinin dışında sarsılıyor ve gittikçe irtifa kaybediyordu ahha dedim simdi kelime-i şahadet getir ve sonunu bekle aklımdan geçenlere inanamıyordum binlerce senaryo ardı ardına ve kurgular oldular olacaklar çocuklarım kardeşlerim ülkem dostlarım
Mutlak son a an meselesi kalmıştı ve uçaktaki tüm yolcularda büyümüş gözler tutulmuş diller feryatlar figanlar ne ararsanız hepsi var ha ben mi eh ben beni çoktan unutmuşum. Günah ve sevaplarımın muhasebesinde hangi dağ üzerinde bedenim kaç bin parça düşünceleri ile uğraşırken nihayet ilk tehlikeleri atlatmış uçak normal seyrine devam etmeye başlamıştı nihayet sakhalinskaya-oblast hava alanı görünmüş ve iniş hazırlıkları başlamıştı kazasız belasız indik çok şükür.
Simdi o günlerimi anımsıyorum da bir insanin basına bu tur olaylar kaç kez gelebilir diye düşünüyorum böylesi bir olayı ne hikmet ise ben tam üç kez yaşadım.
Hala uçuyorum, ama bana sorun artik TV izlemiyorum ne çizgi film ne magazin ne spor ne haber programları
YORUMLAR
yazınız çok güzel EMİNE PİŞİREN ARKADAŞIMIZINDA FIKRASI HARİKA OLMUŞ BUNUN ÜSTÜNE.NE DERLER KÖTÜLÜĞÜ ÇAĞIRMA..İYİ DÜŞÜN İYİ OLSUN..BENDE ÇOK YOLCULUK YAPTIMDA BİR DEFASINDA TÜRBÜLANSDA EYVAH GİTTİK DEYİP YANIMDAKİ BEYİN KOLUNA YAPIŞTIM. BİŞEY DEMEDİ GÜLÜMSEDİ BEN ÖZÜR DİLEDİM.. ÇOK ŞÜKÜR ADAM İNGİLİZMİŞ BENİM TÜRK USULÜ SERZENİŞLERİMİ ANLAMAMIŞ.SONRA BENDE İNGİLİZCE KONUŞTUIMDA ANLAŞTIK... BİZ TÜRKÜZ YA YANIMIZDAKİ ANLAMASA KENDİMİZLE KONUŞUURZ SORUN ÜRETİRİZ.SICAK KANLIYIZ, PANİK YAPARIZ.SEVGİLER.
:)
Ah şairim ah!
Bugün çok "Ah!" çektim.
Görsel medya geldi aklıma. Felaket senaryoları ve kanlı filmler yanı sıra, içimizi buran saat başları haberleri, biz yetişkinlerin bile etkilendiğini düşündükçe, varın artık siz çocuklarımızı düşünün...
Korkular ekiliyor sanki...
Ya gerçek olursa, sa...sa...sa... sorularımız düşlerimizin kara çalıları sanki...
Kuşkular ekiliyor yarınlarımıza...
Üzülmemek elde mi?
Toplum sağlığı, gün geçtikçe kötüye gitmekte.
Gülmeyi ve mutlu olmayı unuttuk.
Uçak kazaları her gün baş haber, ben dahi korkudan binemiyorum, üç günlük yolun sabır tespihlerini çekiyorum ister istemez.
Ya düşerse?
Aklıma bir fıkra da geldi. İnsanın son andaki tepkilerinden bir örnek adeta.
"Karadenizli pilot, uçak hava boşluğunda sarsılınca yolcuları sakinleştirmek ister;
--Tikkat tikkat kaptan pilotunuz Temel konuşuyor, korkmayınız küçük bir hava poşluğuna girdük, çıkacağız da.
Uçak bir kez daha sarsılınca şiddetli, aynı pilot:
-Kaptanınız Temel konuşuyor, uçağımızın sağ kanadı arızalanmıştır, diğer kanat sağlam, korkmayınız.
Uçak üçüncü kez o kadar şiddetli sarsılır ki, yolcular müthiş panikte, aynı pilotun sesi bu kez mikrofonda şöyle duyulur:
-Tikkat tikkat kaptan pilotunuz Temel konuşuyor. Eşhedü ella ilahe illallah...
***
Biraz tebessüm bırakmak istedim sayfanıza, korkulardan uzak...
Teşekkürler şairim.
Gezgin_Sair_
oyle bir zaman a geldik ki cigi filmlerde hayvanlar konusuyor yasam suruyor
bir cok akla sirra ermeyen konular ozellikle cigi filmlerde isleniyor cocuklarimiz etki altinda kaliyor
tv dizileri ayri bir facia
dun anasini atasini sayan gencler bu gun ana babayi tanimiyor vah ki halimize vah
Allah(C.C.) sonumuzu hayirli eder insallah selam ve dualarimla
Gezgin_Sair_
Selam şairim ..
Şiirleriniz gibi düz yazınız da çok iyi .
İşte bazen böyle kötü olaylar olabiliyor neyse ki ucuz atlatmışsınız.
Umarım bir daha başınıza gelmez...
Sevgilerimle...
Gezgin_Sair_
Merhaba dostum, görüyorum düz yazıda da iyisin. Artık her dalda bekliyoruz yazılarını. Bu anıyta gelince;fena sayılmaz. Daha iyi olabilirdi. Gerilim üzerine kurduğun bu yazında hikaye güzeldi. Ancak sendekiş cevheri bildiğim için daha güzelini yapabileceğine inanıyorum.Her şeye rağmen eline sağlık. devam lütfen , hiç bıkmadan usdanmadan yaz...
Gezgin_Sair_
bu kaleme aldigim anim yasadigim bir olaydan kesit aktarimi
evet haklisin oldukca eksiklerim var ama inanirmisin su an fiziksel olarak ayada oldukca zor duruyorum bir kac gundur internetimiz yokdu bu sabah saat 5.15 de geldi internet
buyuk bir firtina atlattik ben ve benim gibi bir kac arkadas oldukca rahatsizlandik insallah beynimin ve bedenimin daha sihhatli oldugu zamanlarda daha iyi calismala yapmak istiyorum selam ve dualarimla
O kadar güzeldi ki anlatımınız bir sayfa daha olsa okurdum... Gerçekten insan böyle sahnelerden ister istemez etkileniyor. Biz de eşim, çocuklar İstanbul'a gideceğiz bir gün önce işyerindeki oda arkadaşım Aysel Hanım seni gördüm rüyamda pek iyi değildi. Ağlayacaksın demez mi... Ben rüyaların tersi çıkar dedim ama normalde kaç kez arabamızla uzun yola çıktık o sefer her yanımızdan hızlı geçen arabada çarpacak mı, yoksa bize birşey mi olacak diye heyecandan kalbim duracaktı.. Kızın rüyası bize değil ama kayınvalidem için çıktı.. Tatilde haber aldık kayınvalidem yazlıkta rahatsızlanmış ve hastaneye kaldırılmış. Üzüldük ama Allaha şükür sonra kayınvalidem de iyileşti. Mutluyuz anlaşılan..
Size geçmişte de kalsa, büyük geçmiş olsun diyorum. Saygılarımla...
Gezgin_Sair_
bir keresinde Moskowa dan Baskurdistan denein baskurt Turklerinin yasadigi bir ulkeya seyahat edecekdik 2 saatlik bir yolculuk ucak kucuk jet tipi di havalandik sorun yok ama inise gecdik eh pek sorun yok gibi derken hizini alamayan ucagimiz pist disinda zor durabilmisti :)