- 783 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ARKADAŞ O BİZİM TÜPÇÜ!
Mehmet isimli bir delikanlı Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünü bitirir. Okulu bitirdikten sonra, belirli bir süre görev alamaz. Maddi sıkıntıya düşen ailesinin, maddi sıkıntısını bir nebze azaltmak için ilçedeki bir tüpçüde işe başlar. Delikanlı iş elbisesini giymiştir. İşinde harıl harıl çalışır, çabalar. Alın teriyle kazandığı parayla, ailesine bir nebzecik olsun yardımcı olur. Köyün sakinlerinden biri, çocuğu Mustafa ile zaman zaman şehre gelir ve tüpünü de Mehmet’in çalıştığı tüpçü dükkânından değiştirir. Tüpçüde çalışan delikanlı, Mustafa ile her geldiğinde şakalaşır…
Haftalar sonra ilçede öğretmen açığı oluşur. Oluşan öğretmen açığını vekil öğretmenle kapatmak isteyen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü; vekil öğretmen alımı yapar. Göreve başlayan vekil öğretmenlerin içinde Mehmet de vardır. Mehmet’i vekil öğretmen olarak Mustafa’nın köyüne verirler.
Mehmet, bütün hazırlıklarını yapar; takım elbisesini giyer, kravatını takar ve saçlarını güzelce tarar. Kısacası yakışıklı bir öğretmen olur. Mustafa’nın köyündeki ilköğretimde, yeni bir öğretmen geleceği haberi yayılır. Çocuklar, bu yeni gelecek öğretmeni büyük bir heyecanla beklerler. Nihayetinde servis aracıyla gelen öğretmenler, birer birer servis aracından inerek okula doğru dizilirler…
Herkes: “Yeni gelen öğretmene bakın, yeni gelen öğretmene bakın.” diye seslenerek heyecanını dile getirirler. Mustafa, bakar bakar bir türlü yeni öğretmeni göremez. Yanındaki arkadaşlarına sorar: “Arkadaş! Hangisi yeni öğretmen?” der. Arkadaşları da, Mehmet öğretmeni büyük bir heyecanla gösterirler.
Mustafa, uzun uzun yeni gelen öğretmene bakar ve arkadaşlarına heyecanla dönerek: “Bu gelen ne yeni öğretmeni be! O, bizim tüpçü. O, Bizim tüpçü…” der.
28.05.2010
Akdağmadeni
YORUMLAR
hem acı hem komik
trajikomik mi?
çok iyiydi..
ama bir yerde mehmeti ahmet yapmışsınız sanırım
tebrikler
İDRİS ÇETİN
Selam ve Saygılar...