ÖĞRET
Öğretmenin düşleri
Genelde eğitim deyince ilk anda öğrenciler gelir akla.Eğitim kalitesi ,sistem,müfredat irdelenir.Ne yazik ki öğrenci yetiştirenler daima göz ardı edilirler.Halbuki Çağdaş,demokrat,aydın,üretken,özgüveni ve hoşgörüsü yüksek,yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini yenilemeyi ilke edinmiş,kendisiyle barışık,eleştirel düşünübilen,düşüncesini uygar bir şekilde ifade edebilen öğretmenler çoğaldığı zaman,ancak ülkeyi aydınlığa taşıyabilecek,bilgiyi her türlü öylemin odağına yerleştirebilen nesiller yetişebilir.
İçim kor ateş,yaşamsal süreçde doğrular görebilen,özgür bir düşünce ile çağdaş bir bakışla,ilerlemiş ulusların seviyesine ulaşmak için uğraş verecek yeni bir nesilin yetiştirilmesi için gereken ne ise onun yapılması gerekir.Ama üzgünüm,yıllar geçse bile milli eğitim siyasi baskının erkliğinde olduğu sürece düşünülen ve düşünülmesi gereken o koşulların olması mümkün değildir.
Bilimde düşünülen noktaya kavuşmak için,ırkçılık ve dini inançlarla bir yerlere varılmaz.İnanç ancak o insanla Allahın arasında olan bir
konumdur.Eğtim,düşünülebilen,gözetim,inceleme,araştırma ve deneyim sonucunda ancak istenilen hedefe ulaşabilinir.
Teknikte değişim,ilerleme üst doruklara çıkmanın zamanı çoktan geçti.Tarihi süreçte tüm olguların yapısını irdeliyen bir anlayışın çoktan doğması gerekirdi.Sorgulıyan,inceliyen,araştıran,gözeten,deneyim ve araştırma yapan,eleştiren,doğruyu yannlıştan ayıran,güzeli çirkinden v.s ayırabilen hak ve hukuka özenle saygı gösterebilen hakaniyet ilkesinden ayrılmayan bir toplumun oluşması için derin ve duyarlı aydın öğretmenelere çok ihtiyaç vardır.Bunun başka alternetifi yok yok ....
Gecelerim kara tahta
Parmaklarım tebeşir
Belleğimde devler göreşir
Bu zor geçiten tüm hızımla geçerim
Zinciri kırarım
Demir perdeler bana vız gelir
Bu vatanın uğrunda canım feda...
Haydar Uzun
Saygılarımla
YORUMLAR
TEBRİKLER HOCAM ÇOK GÜZEL ANLATMIŞSINIZ ÖGRETMENLERİN DİLİNİ ALFABE Yİ ÖGRETEN ,SİYASETCİYİ,AVUKATI,HAKİMİ,DOKTORU TÜM İNSANALRI SEVEREK İSTEYEREK İÇTEN YETİŞTİREN ÖGRETMENLERİMİZ, BU GÜNE GELDİGİMİZ NOKTA BELLİ...ELLERİNE YÜREGİNE SAGLIK KALEMİN DAİM OLSUN USTAM SAYGILARIMLA
dost46
dost46
Sevgim sevgin olsun can dost,sevgi ve saygılarımla...
Oya gedik
Bilimde düşünülen noktaya kavuşmak için,ırkçılık ve dini inançlarla bir yerlere varılmaz.
Evet haklisiniz
Yüreginize saglik
saygilarimla
dost46
sevgi ve saygılarımla...
dost46
Sevgim sevgin olsun can dost,sevgi ve saygılarımla...