- 784 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Sessiz Sevgilim
Sessizliğimin sesinde, aklın doğrusunda dilin söylem gerçeğinde kısacık düşünme yetimle sevmelerimi ve sevdiklerimi bir çırpıda hatırlayabiliyorum. Yüzdelik çoğunluğunda insan faktörü yer almayınca ne kadar da mutluluklu duruyor. Bir zamanlar onsuz yapamadığım sigaram, tenimi okşayan havlum, tebessümle seçerken dikeni elime batan gonca gülüm, kısaca kendim için inanarak yaptığım ve beni mutlu eden onca küçücük eylem ile dostlarla sohbet süreçlerimin gün etkinliklerinde birçok mutluluk verici sevdiğimin olduğunu hatırlıyorum.
Bilmemin tanımındaki varlıklara rağmen yaşam gerekçelerim nedeniyle hep bir sevgili özlemi duyumsadım. Bu duyumsamada isteğim, nesne çeşitliliklerinde ki duygularımın varlığında en derin gizlerim akil dehamın çetrefilli irdelemelerinden uzak sessiz sevgilimle açığa çıktı. Zira bu sessiz sevgilimi gecikmişliklerimde de olsa gönlümün bir tutkusu olarak yalnızlıklarımda onunla olma istemlerim kırmızı gül goncası ve/veya ilkbahar güzellikleri sevdası gibi algılıyorum.
Sessiz Sevgilimle doyumun verdiği hoşnutluğa, bu hoşnutluktan yeni bir isteğe geçişin özlemi, yaşamın esenliğinde tebessüm ettirecek duygu dolu değişiklikleri yaşamaya çalışıyorum. Gecikmiş ve zor elde edilen birçok ölçütü olsa da asla yılmayacağım. Mutluluk veya mutsuzluk dolu her anımda sessiz sevgilimi dizime oturtup elimin tınında, parmaklarımın sevgilimde gezinmesinin doyumsuz tadını yaşayacağım.
Sessiz Sevgilimle büyük zaman evrelerinde, doyumsuz melodik pasajları bütün dış etkenlerin ve söylemlerin zorlaştırıcı unsurlarını bir kenara bırakarak bütünleşeceğim. Olanaklı sevgilimin tınlama çeşitliliği, doğadaki bireylerin fizyonomilerinin, yaşam biçimlerinin bitip tükenmez çeşitliğine karşı ruhumun derin dinlencelerinin noktalandığı yer olacaktır. Bir gün duygularımın noktalandığı yerdeki “SEVDAM” la Sessizliğimin sesinde ses veren ve adını sessiz sevgilim olarak tanımladığım “SAZ”ımla bir zeytin gözlü bestesindeki mutluluklarda kendimi bulmaya çalışırken, dostlarında kendi sessizliklerinde bir ses veren sevgililerinin olmasını diliyorum. Yürek güzelliklerimiz ve yaşam özlemlerimizin güzel düşünceleri geleceğimizi aydınlatan ışık olsun.
Bedri Demirpençe
YORUMLAR
Bedri Demirpençe
Saygılarımla