BİZ DOĞU BİZ BATI
Günümüzde gelişen teknolojiyle yaşam standardımıza eklenenler kadar yaşamımızdan eksilenlere önem verebilseydik, bu gün bu kadar elektronikleşmek zorunda kalmazdık.
Gelişmek, batılaşmak diye direnen kesit bu durumdan ne kadar memnun bilinmez lakin biz sadece batı değiliz.
Biz doğu, biz batı, biz güney, biz kuzey! Biz dört yanı farklı zenginliklerle dolu bir ülkenin milletiysek neden yalnızca batılaşmaya yönelip bizi biz yapan değerlerimizi yitiriyoruz?
Okuma yazma bilmeyen çocuklar bilgisayar kullanmayı ezbere biliyor, oyuncak tutması gereken ellerinde son model cep telefonlarıyla sözüm ona modern çağa uyumlu yetiştirilmiş oluyorlar.
Kendi çocukluğumuzu düşünelim, büyütülürken eksiklik gibi görülen gereksiz fazlalıkları
Bugünün çocuklarında görebiliyor muyuz? Onlar bizim eksiklik sandığımız fazlalıklarla çocukluktan büyüklüğe ışın hızıyla ilerliyor.
‘’Ah biz çocukken cep telefonu neymiş birden fazla oyuncağımız bile olmazdı’’ diyerek yakınanlarımız epey fazla kanımca.
Hiç düşündünüz mü o kısıtlı oyuncaklarla öğrendiğiniz paylaşma duygunun size kattığı değeri?
Mektuplaşmayı ele almak istiyorum. Ne kadar sıklıkla kapınızda postacı görebiliyorsunuz?
Faturalarınız dahi e-posta adresinize ya da telefonunuza yönlendiriliyor.
Oysa bizim özlem kokan mektuplarımız vardı, dosta, sevgiliye yazılan sevgi dolu satırlarımız nereye kayboldu?
Hangi e-posta, hangi sms bu denli mutlu kılabilir bizleri? Biz doğu, biz batı, biz güney, biz kuzey Biz değerlerini eskitmeden yeniliklere yol alabilecek kadar sağlam bir milletin çocuklarıysak gelişmek adı altında yitirmeye başladığımız güzellikleri sıkı sıkı tutabiliriz ellerimizde. Bir mektupla başlayın, postacılar sizin kaleminizle gitsin unuttukları kapılara!
YORUMLAR
yaşam bir denge unsurudur gelişen iletişim çağına atapte olmanın gururu ancak mektupla başlar. zamanın hızlanması dünyanın dengesindeki değişim alışılagelmişin dışına çıkmak gibi yeniliklerin ne batısı ne doğusu geçen bir gün bile eksilen ömrün bir çilesi hiç bir şey değişmiyor değişen sadece insanların bakışı neyi görmek istersen öyle bakarsın
sepetci tarafından 5/23/2010 10:08:12 PM zamanında düzenlenmiştir.