- 1493 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BABAANNEME MEKTUPLAR...(2)
Değerli Babaanneciğim..
Hani sen yanık,yanık memleket türkülerini söylerken,biz sana sorular sorarak merakımızı giderirdik ya, o seansları biliyormusun nekadar arıyorum..Ah keşke birkaç soru daha sorabilseydim için hayıflanıyorum hep...
Bu gün Prof.Dr.EVGENİ RADUSHEV İN 1530 yılında Anadoludan Rumeliye yerleştirilen yörüklere ait bir belgesini buldum..Bana çok ilginç geldi,Osmanlı Arşivlerine dayanarak makalesine koyduğu bir haritada sizin CEDLERİNİZİN DRAMADAKİ KÖYÜNÜZE 7 AİLE olarak yerleştiğinizi belirtiyor 1530 yılında..Büyük Kanuni Sultan Süleymanın Mohaç Zaferinden tam 4 yıl sonra...Bu bilgilerin kaynağının 1530 tarihli tahrir defterinden alındığı bilgisine ulaştım..167 numaralı Tahrir Defterinden alındığını sandığım bu haritanın bana büyük
ufuklar açtığını söyleyebilirim..
Bu bilgiler ışığında araştırmalarımı derinleştirdim...Hani sen bize atalarının KARAMANDAN geldiklerini söylerdin ya, bu tezin de doğru çıktı.. Kara Mahmutlar olarak anılan dedelerin, şimdiki İÇEL ilinin SİLİFKE İLÇESİ civarından yerleştirilmişler Batı Trakya ya..Haklı olarak müdahale edeceksin, ben sana Karaman diyorum diye...
Sevgili Babaanneciğim ,o günkü idari yapıda Karaman iline bağlı; İçel livasının Silifke nahiyesinin ADA köyünün MENSUPLARI İMİŞ DEDELERİNİZ..Anlatabildiğimi umuyorum...Her zaman söylerim, Osmanlı Arşivlerinin araştırmacılara açılması çok daha önemli bilgilere ulaştıracak ilgilileri...Sadece sohbetlerinde büyüklerinden dinlediğin Halep Türkmenleri ile
ilgiyi şuan tesbit edemedim...Ama çalışmalarımı bu konuya yoğunlaştırdım..İnanıyorum ki
çok yakında bu bilgilerini de ilmen doğrulayacağım...İnşaallah...
Kısaca siz Mahmatlısınız..Oğuz Hanın oğlu; Yılduz Hanın mahdumu, Kızık Beyin boyu , Mihmatlı Oymağından..Hani derdin ya, biz Orta Asyadan gelen Müslüman Türküz diye; bu savında doğru çıktı..Çünkü Mihmatlı adı köyünüzün ilk ismi...
Osmanlıya bir defa daha hayran oldum, dünyaya hükmetmiş kimseyi özünden koparmamış.İslam prensiplerinden taviz vermemiş..Sizlere de mi hayran olayım?..Güldürme beni ..Zaten ben sizin katıksız hayranınızım.Belli olmuyor mu?..Civar komşu köylerinize bakıyorum,oralarda ayni;Saltuklu,Salmanlı,BEĞOBASI,Osmanlı,Bayatlı,KaraMusa,Kulfallı, Kayılar.
Sende biliyorsun ki, bunları sana yazmamdaki sebep bir ırk taassubunun neticesi değildir.Sadece bir tesbittir..’’Biz sizi tanışasınız diye kabile,kabile yarattık’’ilahi fermanının
gerçeğidir..
Aslolan ’’takvadır’’..Gayretimizde budur...Milletçe..
Dualar hep güzel insanlara...
Sonraki mektubumu da geciktirmeyeceğim..
Rodopların Asil Kadını...
YORUMLAR
Babaanneme Mektuplar başlıklı yazılarınızı çok beğendim. Ben de göçmen bir ailenin çocuğuyum. Böyle bir araştırma için nasıl bir yol izlenmeli? Bir yazınızla bunu da dile getirirseniz sevinirim. Teşekkürler. Saygılarımla.
dramalı55
babaanneme mektuplar isimli yazı dizimi beğenmeniz,benim atalarım gibi atalarınızın anadoluya başka yerlerden gelmiş olması ortak yönümüzü oluşturdu...
araştırma için geldikleri yerleşkeyi yani köyü tesbit etmeniz ilk adım...
daha sonra internetten yeni adınıda bulabilirsiniz...
daha bilimsel çalışma için ankarada ve istanbulda bulunan devlet erşivlerinden faydalanabilirsiniz...ilk şart geldikleri mekanı tesbit...
ilgili üniversitelerde meraklı iseniz araştırmacılara destek olabiliyorlar...
diziyi bitirdikten saonra daha bilimsel bir yazı yazmayı düşünüyorum...
saygı ve sevgilerimle...