" İCRA EDENLER; KARAR VERENLERDEN GÜÇLÜDÜR."
" İCRA EDENLER, DAİMA KARAR VERENLERDEN GÜÇLÜDÜR." K. ATATÜRK.
Mesleklerin baharında nice genç öğretmen geceli gündüzlü harıl, harıl çalışıyor.
Kolay değil; davulun sesi uzaktan hoş gelirmiş derler. Pekte doğru derler.
Mesleğin içinde olmayan bilmez. Ne kadar anlayabilirsiniz ki betimsel bilgiyle. H. Bergson’un ünlü teorisininde iş’ar ettiği gibi: " Yüzmek anlaşılmaz. Yüzmeği en iyi yüzmekle biliriz."
O itibarla, genç öğretmenleri öğretmenler anlar ve bilir.
Ne yazık ki emekli ve yaşlı öğretmenler bilgi ve tecrübelerini yazarak paylaşmazlar.
Ha git yanına otur, konuş seninle herşeyi konuşarak paylaşır. Fakat yazarak- kalıcı paylaşmaktan bahsediyoruz.
Önemli olan maddi kültürel yollu paylaşma. Bu usul’ün artık benimsenmesi lazım. Zira çok yazık ve heba olmaktadır ülkemizin birikimlerine.
Genç öğretmenlerin uygulayıcılktan gelme icra’cılık avantajlarını fark etmeleri için yazdık.
Gençler şunu bilmeli: Bir mesleği en iyi kim bilir?
Profesörler mi?
Akademisyenler mi?
Mesleği en iyi; o mesleğin operatörleri bilir. Yani uygulayanlar, yani ameliyesini yapanlar, icra edenler.
Gençlerin kimseye ihtiyaçları bu yüzden kalmamaktır. En büyük yardımcıları meslekleridir. Öğretmenlerin bir diğer yardımcıları çocuklardır.
Atatürk’ün değindiği ’GÜÇLÜLÜK’ karar vermedeki afaki’likten uzak icranın ’ Oluş’ anındaki Bergsoncu sıcaklıktır.
Ve gençler , icracılar afaki karar veren teorisyenlerden her zaman daha uzgörülü olurlar.
Sözümüzü bitirelim...
" Bekar’a karı boşamak kolay gelirmiş."...İle
YALÇINER YILMAZ
GÖRSEL SA. ÖĞT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.