- 937 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Hayat
Hayat ruhun içinde bir araya gelen gönül istençli tarafların arzusuyla yaşanırsa anlam ifade eder. Bu anlam yüklü tüm istençler bireysel akıl tarafından kabul görmesine karşın ortak tekdüzeli toplumsal adet ve akla göre kabul görmeyen bir tanım olarak durur. Hâlbuki kendimizle kendimizden uzaklaşmadan hayatı yaşamak tabiatın görsel güzellikli, ışıltılı özlemli sevda kılığındaki cazibeli duruşu algılanan cennetteki tanımı gibidir.
Bu evren ve bu hayat bizim için yaratılmıştır. Her ayrı parçasını birbirini tamamlayan bir bütün olarak görmemiz, algılamamız ve bunlarla mutlu yaşamamız gerekmektedir. Ancak irdelediğimizde bireysel yaşamdan çok, çoklu bir yaşamı ardışık gelen mutluluklarla kurgulu olan bir ömür tanımında mutlu olduğumuzu algılıyoruz. İşte bu algılama süreçlerini sevdamızın özleminde yatağın sıcaklığında ve sevgili beraberliğinde yaşamamız anlam ifade ediyor demektir. Tıpkı arının bal yapacak ürünü bulmadan yuvasına dönmemesi ile aşkın zincire vurulmamasının engellenmeyeceği gibi net ve yalın duruyor.
Hayat sevdası tanrısal ilhamla hareket eden özgür istemin özünde aşkı yaşamak isteyen insanın hayalinde düşlediği mitolojik bir masal gibi kendi gösterisinin güzelliğini kendisince içten duygularıyla yaşamak istemi kendi yakışanıdır. Kendine yakışanı algılamayanlar kendi kendilerini tatmin edemedikleri hayali uğruna farklı görmek ve görünmek isterler. Bu anlamda özlem ve sevda ne bir mitolojik masal nede bir iman konusu nede rastgele bir anlayıştır. Objektif duruşunda bir ahlak konusu da değildir. Sadece bir kişilik var oluşundaki kendine özel duruşudur.
Bireyin hayatı ve yaşamı ışığın elektromanyetik teorisi gibi olmakla beraber, Molekülleri nasıl tasarlanmıştır? Yapısı nasıldır? Neden birbirlerine hep diktir? Düşününü irdelemeden yaşamın ve hayatın özüyle birbirlerine sarılmalıdırlar. Bu anlamda hayatı gökkuşağı renk cümbüşündeki gibi, birey geleceğini bilimsel bir konu gibi araştırarak yaşamak ve güzelleştirmek insan zarafetine yakışan olanıdır.
Bedri Demirpençe
YORUMLAR
Bedri bey güzel yazılmış yazıyı keyifle okudum.
Hayatın bazen boş ve anlamsız olduğunu düşünebiliriz..Bazen kayıplar bazen boşluklar bizi mutsuz edebilir.Ama varlığımızın derinliklerinde hayatın tüm sıkıntılarına değdiğini ve çok güzel olduğunu duyumsadığımız sevinç, mutluluk anlarını da yaşarız.
O zaman hayat nedir diye sorarsak ; hepimiz çeşitli farklı cevaplar veririz. Hayat aslında bana göre ondan aldığımız birşeydir.Yani hayata nasıl bakarsak onu görür ve yaşarız.
Konu o kadar nazik ve derin ki; tam bir tartışma ve konuşma konusu
Sizi kutluyorum....başarılar...
Bedri Demirpençe
Ögretilerle başlayıp edinimlerimiz ve deneyimlerimizle geçen tüm süreç istemlerimize göre şekillenmişse mutlu... Yaşam istemlerini paylaştıklarımız bizim kadar özgün değillerse mutsuzluk tanımları öne çıkar...
Sebep ne olursa olsun yaşam içsel istemlerin eşitlikli paylaşımıyla sekillenir ve nutlukluklu olur inancındayım... Önemli olan bu paylaşımdaki eşitçilikte sevgi, saygı ile güven varlıgına inanarak yaşamı yaşanır kılmaktır...
Saygılarımla
Yaşamda ve her farklı düşünde insanı yoruma sevk eden kendi içsel algılama analizci tavrı sahnelenen müsameredeki kendi tezinin haklılığını anlatan katı savı gibi olmamalıdır.
İlgilinin kendince önemli bulduğu her savın yaşam katılımcılarıyla düşün tarzına zenginlik katması, sade dünyasına katkılar sunması, oku dinlen geç zamanı umutlu olmalıdır.
Bu anlamda yaşam durumu kendi özgün geleceğini sevgi dolu bir kalp ve sevdalı bir beyinle yarının güzellikli mutluluğunu tayin edebilecek öngörüdedir. Zira bugünkü yaşamımızın yarına yansıması analizlerini yapabilirsek yarınımızı bu günden görmenin olanaklı olduğunu düşünüyorum…
Güzellikli tanımınıza selam, saygı ve sevgiler gönderiyorum…
Bu anlamda hayatı gökkuşağı renk cümbüşündeki gibi, birey geleceğini bilimsel bir konu gibi araştırarak yaşamak ve güzelleştirmek insan zarafetine yakışan olanıdır.
GELECEĞİMİZİ GÖREBİLEMEK,MÜMKÜN MÜ ACABA?
Farklı bir anlatım.İfadeler,nakış nakış işlenmiş dfizelere.Kalemin usta olması,okuyucuya rahatlık veriyor.
Estetik güzellikte bir yazı.
Tebrikler. selam ve saygımla...