- 738 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KAYIP MEHMET ' E MEKTUP 4
KAYIP MEHMET ‘E MEKTUP 4
Merhaba nasılsın?
Sigaram bitti . Mehmet saat on iki şimdi ben ne yapacağım . Sabah nasıl olacak . Bari kalkıp kayıp Mehmet ‘e mektup yazayım dedim . İnsanın tanımadığı birine mektup yazması çok hoş doğrusu . Asla yanıtı gelmeyecek bir mektup ,üstelik ne cevap vereceği varsayımına girmeyeceğin birinin . Sahi sen bu mektupları okusaydın ne yanıt verirdin? Şu an düşündüm . Ama yazık ki öyle hakkın yok , çünkü sen bana kelek yaptın (yelek yapmak varken) .Bana , beni tanımadan ‘sanki sen benim kurtarıcımsın ’dedin .Ben de inandım .Önce inanmadım sonra inandım . Evlenmişsin çocuğun bile olmuş . Öyle dedi şair arkadaş . Hayret yıllar geçti . Soyadını vermedim . Üstelik yanlışlıkla bir defa bile karşılaşmadık . Nasıl hemen tahmin etti .O zaman düşünmüşsün beni sanırım kim bu deli diye sormuşsun .Teşekkürler . Bu yeter bana. Söz aramız da telefonda ki o nazik yapmacıksız , içten sesi hiç unutmadım . Şimdi bile tanırım tabi değişmemişsen insanlar çabuk değişiyor . Öyle ya da böyle .Değişen bir insanı telefondaki sesten bile tanırım .Ya işte yanıt verme hakkın bile yok. Gördüğün gibi değişmemişim ’ . O zaman telefon numaramı vermemiş senin arama hakkını almıştım . Aslında bu hakkın vardı senin herkesin de var. Ben bir sanatçıysam var. Yazımın birinde şöyle bir cümle kullanmıştım.’ Sanata rehber gerekmez . Her güzel eser kendi yapar rehberliğini bu demek değil ki uzak tutacağız dost ellerimizi insandan . Kaçıp saklanacağız koridorlara…’Yayınlanmadı o yazı . Bir günü anlatıyordu. Geçmişte , deli dolu gençliğimin sanat tutkulu yüreğiyle yazılmış. Çok sevdiğim .’Sanata rehber gerekmez ‘başlığını verdiğim.
Şimdi anımsarım da şaşarım , nasıl da indirdik adamı yukarıdan . İsimler yok oluyor. Şükür ki senin adını unutmadım . Belki de onun adını hiç öğrenmedim .Gerçek bir sanatçıydı . Bir on yıl geçmiştir (şimdi 23 yıl) belki daha fazla. Rasgele gitmiştik bir arkadaşla sonra çok kişi olduk . Resimler üzerine ,fikirler ve yorumlara girmiştik . Birbirlerini tanımayan insanlar . Biz de beraber , aslında biz başlatmıştık .Yani ben.Bu resimleri yapan ressamın yukarıda olduğunu biliyordum.Ve görmek istiyordum.Bir güzel resmin seyrine daldık . Işıklara . Işık bahane ressamı görmek istiyorum ya . Yok yenicenin ışıkları , yok şuranın ışıkları , yok buranın ışıkları hem beraber sanki fikir üretme merkezi resim çok güzeldi gerçekten ışıklar güzeldi .Nerenin ışıklarıysa.
Görevli dayanamadı , ben dedi kendine soracağım .’Etme eyleme dedik rahatsız etme ‘Yani ben dedim .Ciddi değilim ama. Hemen çağırsın istiyorum.Işıkları soralım . (ışık bahane)
Bu geldi . Canım,canım,her tarafı boya içinde . Öyle doğal kendi halinde sanki bu dünyadan değil . Biz tabloda ki ışıkları soruyoruz . Bir an bize bakıyor, koridora doğru gidiyor. Şaşırıyoruz. Bozuluyoruz da. Kızgınlıkla çıkıyorum. Çıkıyoruz. Sonra o yazıyı yazıyorum .’Sanata rehber gerekmez her güzel eser kendi yapar rehberliğini ‘diye biten
yazıyı.
Kızgınlığım da boşunaymış , birkaç hafta sonra öğrendim gerçeği . O ressam koridora gördüğü çaya doğru gitmiş . Ben fark etmedim ,ışıkların derdindeyim ya.
Sanata rehber gerekir mi? Gerekmez mi? Bu ayrı konu .Bazen diyorum ki o zaman haklıydım.Sanata rehber gerekmez , ama dost sanatçı eline her zaman ihtiyaç var. Bazen de diyorum sanat eserlerimize birkaç rehber gerekebilir . Niye mi? Böyle yazıyorum ? Sigaram bitti dedim ya . Zaten kafam bozuk sebebi var tabi . Hayır hayır yok. Sensin biraz sebebi , niye evlendin ki ben seni kurtaramazdım ama sen beni kurtarırdın . Bana da öğretirdin şiir yakmasını beraberce yakardık yazdığım tüm şiirleri . Her şey beni aşıyor .Derim ki ben sanat güzeli yaratmaksa bunları insana ulaştırmak gerekir . Onların bu güzelde hakkı var . Hakkı var Mehmet tüm insanların hakkı var . İşte bu yüzden ben seni kurtaramazdım ama sen beni kurtarırdın . Onları yakardık.İnsanlara o güzeli ulaştıramıyorsam ulaştıramayacaksam , yok olsalar da olur Mehmet . Çünkü ben kimseyi hakkı olandan mahrum bırakmak istemem . Ki zaten ben hep söylerim sanatçılar yaratırken yaşarlar mutluluğun en büyüğünü . Kavuşmadan bile yaşarlar sevdanın en özlüsünü . Bazen de böyle en sözlüsünü.
Yakardık değil mi ? Mehmet . Hayır hayır yakmazdık . Nehre atardık belki . Son bir umutla veya sonsuz umutla.
Yakardık değil mi? Mehmet hayır hayır yakmazdık.
Zaten sen bana keleklik ettin . Ben bir sigara bile yakamıyorum . Şiirlerimi mi? Yakacağım .Sonra yaksam ne fark eder .Şiirlerimle birlikte kendimi bile yaksam şiir şiir olur uçar küllerim .
SAYIN RESSAMIN ADINI UNUTTUM AMA RESMİNİ BUGÜN GÖRSEM BİLE TANIRIM .O IŞIKLARI…
SİGARA SAGLIGA ZARARLIDIR .(İÇMEYELİM LÜTFEN)
JALE KESKİNKILIÇ 11-11-1994[ kalin