- 2926 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Hece Grubu Üyelerinin genel Çalışması Üzerine Öneri
Hece Grubu Üyelerinin Genel Çalışması Üzerine Öneri:
Değerli arkadaşlarım, hepinizin bilmesi gereken bir ilmin ortak noktasında olduğumuzdur. Bu nokta, pozitif düşüncemize eşit uzaklıktadır. Bunu görmemek demek, ilgisizliğin ta kendisi demektir. Bu nedenle, şunu söylemek istiyorum: Çalışmalarımızın netini, bilincimizin gücüne ve grubumuzun birlikte çalışıp doğrularda birleşmesine bağlıdır. Bu nedenle bu ilkeye şiddetle itibar göstermeliyiz. Bu açıdan baktığımızda, bütün grup üyelerimiz ve yöneticilerimizin genel bir sorumluluğunun var olduğunu, bilmelerini istiyorum. Bir dizi eğitim yazısı yazdım ve grup odamızda asılıdır. Bu yazıların okunup, notlar alınması gereğine inanıyorum. Hatta eksikleri varsa tamamlanmasını itiyorum. Bizler bir birimizi yetiştireceğiz ve eksiklerimizi tamamlayacağız. Ancak, bu gruptaki arkadaşlarımın bundan sonra, hece düzeninde yazmış olacakları çalışmalara da çok dikkat etmelerini istiyorum. Bizlerin en küçük hatası olmamalı diye de, düşünüyorum.
Değerli arkadaşlarım: Hecenin genel doktrini canlılığını korumalı ve sizler buna dikkat etmelisiniz. Hece şiirini yerli yerinde yazmak ve okumak bizlerin görevi olmalıdır. Hepimizin böyle bir mecburiyeti var ve olduğuna da inanıyorum.
İşimiz kültür, sana ve edebiyatsa o işi doğru yapmak da bizim has görevimiz olmalıdır. Aksi halde, tükenip giden halk edebiyatımız, daha fazlasıyla tükenip gider.
Bu durumu, bütün arkadaşlarım çok iyi bilmeliler ki; Halk Edebiyatımızın hâkim dalı, hece şiirinin temel varlığıdır. Bu temel varlığın, hayatta anlam kazanması da bizlerin o kültürün değerlerini bilmeye ve işlememize bağlıdır. Demek oluyor ki; çok önemli bir görev ve sorumluluk altındayız. Bunun böyle olduğunu, hiçbir zaman aklımızdan çıkarmamalıyız.
Değerli arkadaşlarım; Bundan böyle şunu söylemek isterim ki, hiçbir zaman yazmak için değil, yazdıklarımızın bir edebi kültür olarak kalması yönünde olmalıdır diye, düşünmeliyiz. Bu açıdan baktığımızda; Bir ricamı yerine getirmenizi istiyorum: Hep birlikte çalışıp üretmek zorundayız. Fikir ve düşüncelerimizi paylaşmak zorundayız. İlimin gelişmesinde, Düşüncelerimizin zenginleşmesinde birlikte hareket etmek zorundayız. Hiç bir kimse, kendine göre sonuç çıkarmamalı ve aynı zamanda birlikteliğimizin anlam ve önem kazanması yönünde her türlü gelişmeği göstermelidir.
Hece şiirinin bir takım kurallarını bilmek zorunluluğu, hepimiz için gereklidir. Nedenine gelince; Sanatsal değerlerin yazarı olmak ve onun içinde kalmak zorundayız. Bu şaka götürmez ciddi bir görevdir.
Sizlerden istirhamım, yazdığım ve yazılacak bütün makaleleri okuyup, değer yargınızı not düşmenizdir. Bunu yaptığımız takdirde, o zaman yazımın devamlılığı oluşur. Aksi halde, bir noktada tıkanır kalır.
Şunu da söylemek isterim ki; İleride başlatacağımız çalışmaların içerisinde yer alacak arkadaşlarım, bu çalışmalarda nasıl bir ciddiyet içerisinde görev alacaklarının hesabını yapmak zorundalar, Bu nedenle, şimdiden çalışma programlarını yapmalılar. Bu uygulamanın nasıl bir uygulama olacağının hesabını da yapmak zorundalar. Hatta bu programın ve onun uygulamasının genel işleyişini bir takvime bağlamak zorundalar. Eğer işimiz “Türk Halk Edebiyatı” uzantısında, sanatsal duyarlılık göstermekse, işte o zaman
Hece şiirinin yazım kurallarını ve genel esaslarını hiçbir zaman akıldan çıkarmamalıyız. Her zaman genel tarzımız bu olmalıdır. Bu nedenle hepinize sevgilerimi gönderiyor ve iyi çalışmalar Diliyorum
Mürsel Adıgüzel
YORUMLAR
Zorunluluklar çok da keyif vermiyor vazifeden oluyor.
bu sebeple hece ve hatta mümkünse öğrenilebiliyorsa aruz öğrenmek gerektiğini ama yazarken bunun bir zorunluluk taşımaması gerektiğine inanıyorum naçizane.
edebi fikirlerin zaman içinde farklılıklar gösterdiği tarihsel anlamda da bir vakıa. bilmek ve kullanabiliyor olmak gerekiyor ama gönül yağarken kurallar bazen göze görünmüyor.
aşkın gözü kördür dedikleri geliyor aklıma.
teşekkürlerim ve saygılarımla...