Sabahın İlk Işıkları
Şehrin üzerindeki siyah örtü, görünmez bir el tarafından yavaş yavaş sıyrılırken; kuşlar orkestrası yeni bir konsere başlıyor dallarda. Doğada misilsiz bir coşku var. Erguvanlar, birazdan doğacak güneşin busesine kendini hazırlamanın heyecanını yaşıyor. Her şeyin sahibinin, doğaya ve içindekilere, paha biçilemeyen lütuflarındandır bahar mevsimi…
Baharın o iç okşayan ıtırlı nefesi, en çok sabahın ilk ışıklarıyla dokunur tenlere. Bu dokunuştan çiçekler ve kuşlar da nasibini alır. Sanki, tüm doğa bu saatlerde şükrün ve hazzın zirvesindedir. Bu güzellikler, baki güzelliklerin; küçük, fani bir numunesidir. Fani güzellik bu kadar etkileyici olunca, gerçek güzelliği aklımızın ve hayalimizin alması mümkün mü?
Günün yorgunluğunu, gecenin derununda bırakan cümle varlık; sabahın ilk ışıklarıyla ayrı bir zindelik ve heyecanla başlar yeni güne. Bunu en çok da cıvıl cıvıl kuşlar ilân eder etrafa. Bu saatler, yeryüzüne bereketin ve rahmetin indiği saatlerdir. O yüzden, bizim kültürümüzde üzerine güneş doğmadan uyanmak gerektiği telkin edilir. Bu saatlerde saadet pek pahalı değildir. Demini almış bir bardak çayın buğusu bile şadlık verir gönle. ..
Sabahın ilk ışıkları ile ayakta olmak, güne güzel başlamak ve günün güzelliklerinden nasiplenmek demektir. Doğanın sunduğu şiir dinletisine tanık olmaktır erken kalkmak. Ve aynanın karşısında kravatınızı bağlarken ilk önce kendinize merhaba deyip, sonra tüm doğayı selamlamaktır sabahın ilk ışıklarıyla uyanmak. Erken kalkmak ruhunuzdaki günaydın çiçeklerinin güneşten önce açmasıdır. Hani demiş ya atalar, “Erken kalkan yol alır.” Sabahın ilk ışıklarıyla uyanırsanız siz de huzur yolunda daha çok adım atmış olmanın hazzını duyarsınız. Akşama kadar bu hâletin kollarında geçirirsiniz günü.
Akşam olunca, şehir tekrar siyah örtüsüne bürünürken, siz de huzur içinde yorganınızı çekersiniz üstünüze. “Ayağınızı yorganınıza göre uzatma” kaydıyla. Sulara inen geceyle birlikte, günün yorgunluğunu bırakırsınız sulara. Sabahın ilk ışıklarıyla taze bir güne uyanmak üzere. Bahar seması kadar berrak , sular kadar duru günler dileğiyle huzurunuzdan ayrılmak düşer bize de…
Ankara,21.05.2010
YORUMLAR
Sayfanız mı huzuru veren, sabahın efsanevi yüreklere bıraktığı güzellik mi, bilmem, zira sayfanıza uğrayıpta huzur almadan gitmek imkansız oluyor...
Sabahı baharla süsleyip ruhumuzun farkına varamadığı güzellikleri sunmanız;
şükür babında, dersimizi almayı ihmal etmeden, sayfanıza sevgilerimi bırakkıp ayrılmak istiyorum...Allah'a emanet olun...