- 814 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
NE DİNLİ, NE DİNSİZ !
Bir ülke istiyorum ; insanları özgür olsun. İnananlar, inanmayanlar diye ayırım yapılmasın. Devlet, tek bir dinin, tek bir mezhebinin temsilcisi olmasın. Kimseye inancından, mezhebinden dolayı baskı yapılmasın. Kimsenin ne başını açtığı, ne de kapadığı yadırganmasın. Devlet tüm inananlara eşit mesafede olsun. Herkes inancını özgürce yaşasın. Kimse, başka dinden, mezhepten olanlara düşmanlık duymasın, baskı uygulamaya kalkışmasın.
Hiç bir dinin üyeleri, özellikle siyasiler tarafından suistimale uğramasın. İnsanlar bilinçli olsunlar. İnançlarının özelliklerini serbestçe ve en iyi şekilde, en ehil kişilerden öğrensinler. Hiç kimse hiç bir dini, kendi kafasına göre yorumlamasın. Hurafelere, çağ dışılıklara, bağnazlık ve yobazlıklara rağbet edilmesin.
Doğduğunda adı konur gibi kimliğine yazılmasın kimsenin dini. İnsanlar yetişkin olduklarında özgür iradeleriyle, bilerek ve inanarak seçsinler dinlerini. Örfmüş, adetmiş, gelenekmiş gibi, babadan oğula aynı din ve mezhepten olmak zorunlu olmasın. Din değiştirmek yadırganmasın.
Devlet işleri ve devlet yönetiminin dinle mezheple ilgisi olmasın. İnsanlar din adına kullanılmasın, sömürülmesin.
Ben bir müslüman ve sünniyim. Dinime güveniyorum. Devletimin sadece benim din ve mezhebimi temsil etmesini, diğerlerine ayrımcılık yapmasını doğru bulmuyorum. Devletimin , din devleti gibi olmasını asla istemiyorum.
Dinin halka karşı uyuşturucu gibi kullanılmasını asla onaylamıyorum. Din kisvesi altında yapılan yolsuzlukların ,yine dinî söylemler kullanılarak bastırılmasını utanç verici buluyorum.
Yolsuzluklardan, hırsızlıklardan bozulan ekonominin sebebi olarak kaderin gösterilmesini halkı körü körüne kaderci yapmaya çalışmayı, ahlâksızlık olarak görüyorum. Her türlü tartışmanın ve suçun dinî söylemler ile bastırılmaya çalışılmasını acizlik olarak görüyorum.
Kimse benim dinimden ya da mezhebimden olmak zorunda değildir. Ben, ’Senin dinin sana, benmki bana ’ diyen bir Peygamberin ümmetiyim. Benden olmayanlara düşmanlık duymaya, onlara ’kâfir’ demeye asla hakkım olamaz. İnananlara da , inanmayanlara da saygı duymak zorunda olduğumun bilincindeyim. Başkalarından da bu anlayışı beklemek en doğal hakkımdır.
Özellikle devletler ne dinli ne de dinsiz olmalıdırlar. Devletin bir dini asla olmamalı,fakat tüm dinlere anlayış gösterecek, inanç ve ibadet fırsatı verecek kadar saygılı olmalı, yani din düşmanı ve dinsiz de olmamalıdır.
Öyle bir ülke istiyorum işte. Herkesin kendi inancını serbestçe yaşayabileceği, kendinden olmayanlara saygı duyacağı, inananın, inanmayanın da birlikte barış içinde yaşayacağı bir ülke. Hakkımız değil mi ?
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Baskı insanları bezdirir,yasaklar günahı cazip hale getirir.Bu günkü dinler savaşı bazılarının menfaatine.her zaman derim ben Allahın emrettiği her kurala uyarsam.Peygamberimizin yolundan şaşmazsam.Gerçek bir kul olabilmek içindir savaşımGençler din değiştiriyor.İslamiyetten bir insan dönüyorsa bu suç hepimizindir,Çocukken elime bir kitap geçti,günah sevap kitabı.okudum 6 ay hasta gezdim.Yahu diyordum aldığım nefesin şekline kadar günaha batıyorum.Sonra çok hoşgörülü ve islamı çok iyi bilen rahmetlik babam konuyu bana izah etti.ve burada davranışımızın niyete göre yargılandığını öğrendim.Ben islamiyetin özünü yaşadığımı ve bu huzuru bulduğuma inanıyorum.Abartısız menfaatsiz ve herşeyin sahibi olan Rabbime vereceğim hesapları sürekli düşünüyorum.İnsan insan üzerine baskı kuramaz.Kul olabilmek önemli ve ölmeden Rabbini tanımazsan öldükten sonra geç olur.
İslam alemine düşen görev,ezbere dindar görünmek değil,gerçek islamı uygulamak,yaşamak ve yaşatmak.
İnsanların biribirine selamı bile esirgediği kötü bir zamandayız,teknoloji ilerledi herşey süper ama sanalllaştığımız gibi evden çıkarken ruhlarımızı evde bırakıp boş bir bedenle dolaşıyoruz,.Kendimize bakmadan onun bununayıbını arıyoruz.Çok müslümanız ya eğer onların zihin yapısında değilsek dışlanıyoruz.Dini saçla sakalla ölçüyoruz.Şunu unutmamalı,Allah katında hangi kulun daha makbul olduğunu bilemeyiz,islamı yaşatalım ve sevdirelim,yoksa aman bu bizim camiden değil aramıza almayalımla olmaz.
Benim başka dinden arkadaşlarımda oldu ama hiç birisiyle kırgınlık vss olmadı.Birgün miran adındaki arkadaşım beni aradı ve konuşmak istediğini söyledi.o sıralar babam hayattaydı,konuştuk ,babam islamiyetin özünü anlattı ,arkadaşım bir hafta sonra babamla aynı safta cuma namazına gitmişti.yani örneklerle herşeyi sevdirebiliriz yeterki doğru olalım.
Din insanlar içindir,tam insan olunmadan bilinçli iman sahibi olunmuyor.
Sevgi ve saygılarımla
Sana cevabim arkadasim
iyi oku iyi anla emi cancazim :)
“Bir sınırı ve ayarı olmalı
Şu kantarın topuzunun “
Tuh unuttum sunuda yazsam mı
Yok bu gün buna dil uzatsam
Yarin onda bir kusur bulsam
Eh nasılsa okuyorlar
Bende şair ve yazarım`ya
Anlasınlar canım
Cahil değiller elbet
Hım biraz inançlara dil uzatayım
Biraz zikirlere fikirlere çamur
Azcık kavimlere kaşıntı salsam
Haa unutmadan birde
Mezheplere çomak biraz…
Ohh bugünde keyfim yerinde
Nasıl olsa ben
Ben var ya işte BEN
Ben bir şair ve yazarım
Okusunlar da cahil kalmasın
Zavallıcıklar çağdışı insanlar
……………………………………
Bu mudur sairlik bu mudur yazarlık
Her kalemi ele aldığında insan
Düşünmeden insanları
Böylemi yapmalı bumu insan
Yok dostlar yok
İnsan insan`ı insan görendir
İnsan insan`ı insan bilendir
Din dil irk ve mezhep ayırmayan
Kürt kadar Kürt Türk kadar Türk olandır
Alevi kadar Alevi”yi Sünni kadar Sünni”yi sevendir
Komünist kadar komünist
Sosyalist kadar sosyalist
Milliyetçi kadar milliyetçi olabilendir
Acıları sevinçleri
Birlikle paylaşabilendir
Doğuda bir yavrucak karda üşüyor ise
Antalya`nin sıcağında tir tir titreyebilendir insan
Kuzey doğu da hamile bir kadıncağız`in
Kızak ile kasabaya inerken çektiği o acıları
Batıda çekebilendir insan
Bir maden ocağı göçüğünde
Yiten canlar ile birlikte
Yitebilendir insan
Yıllarca dirsek çürütüp
İssizlikten ayakkabı boyayan fidanlar ile
Ayakkabı boyayabilendir insan
Aldığı asgari ücret ile
Çocuklarını okutmaya çalışan kiracı babanın
Çektiği acıları çekebilendir insan
Her kalemi ele aldığında
Yazacak ise alenen fikirlerini
Saygı duymadan hiç kimseye
Bir karşı kalem çıkar elbet
Hoop birader biraz dur demeye
Bir ayarı bir sınırı olmalı elbet
Kalem denen kantarın
Anlatmalı her şeyi amenna
Anlatmalı amma velâkin
İğneyi kendine çuvaldızı başkasına
UMARIM KI NE DEMEK ISTEDIGIMI ANLADIN
Biz öyle değilmiydik ki zaten. Ne oluyorsa oluyor, bir şeyler karışıyor ortada, din mezhep kavgası başlıyor. Osmanlıda 600 yıl bu şekilde yaşamadık mı ? Kurtuluş savaşında, aynı cephede birlikte vatanı savunmadık mı ? Bunları düşündükçe oyunlar oynandığı çok daha rahat görülebiliyor. Tabii ki istenirse ! Güzeldi. Tebrik ediyorum. Elhamdüllillah ben de Müslümanım. Fakat diğer dinlere mensuplara karşı değilim. Ben onlara, onlar da bana saygı göstermek zorundalar. O da ayrı konu.
Sevgili kardeşim.Sanırım bir öfke yada hüzünden doğmuş.Düşüncesiz satırlarınızı okudum.Ümit ediyorum maksadınız bu yazdıklarınızı tüm tarafsızlığı doğru taraf sayan Hak ve adeleti Şablon edinmiş bir ölçü ile yazmışsınızdır.Ben devlette istemiyorum bir ev istiyorum sadece.İllede şu kapıdan gireceksin demeyip her yeri kapı olan.Doğar doğmaz şunun çocuğudur denmeyip yetiştikten sonra kendi anne ve babasını özgür iradesi ile seçen..Akşam olunca geri dönmek zorunda olmadığım küçücük bir ev.Cinsiyet konusunda bana danışmadan erkek yada kız denmeden Çocuk diye sevilen Rüşt yaşı gelince kendiş cinsiyetini belirleyen bir birey olarak sığınacağım bir ev.Hatta bu evin kimin olunduğu dahi bilinmesin aklına vuran gelsin dilediğince hareket etsin.Sadece Kapısına insanlar girebilir yazsın yeter.Bahcemde köpek bile olmasın.Şaşırdınız değilmi.Yazdıklarınızı tekrar okuyun lütfen.Esasen Yazım kurallarını tartışarak bir birimizin noksanlarını tamamlayarak.Hoş eser vermek adına bir okul niteliği taşıyan Bu sitede ideolojileri tartışmak ne kadar doğru olur bilmem.Ancak iki el buluşursa toka vuruşursa TOKAT olur.Yazınızı Maksadını aşmış buldum.Dünyada Müslümanlardan başka kendisine zulm edilen bir topluluk daha gösterin.Bu gün haberlerde Kızıl derilerden resmi özür dileyenler var.Size birşey çağrıştırıyormu bu.Soyu tükendi şimdi özür zamanı.Dilerim BİZDEN KİMSE ÖZÜR DİLEMEZ gelecekte..sevgi ve selam.Şimdi tüm yazınıza cevap olarak şuna dikkat çekeyim.NEDEN YAZDINIZ.Ben müslümanım ve sünniyim..Yazı hakkında ise
edebi bir yazı olmaktan bi haber.Yazılma maksadı Çok güzel olsada.Söylem olarak dinsizliğin hakim olduğu.gerekcelerden uzak gelişi güzel yazılmış bir yazı.Daha bir disipline edilerek birlikteliklerin tahammül ile değil sevgi ile ayrışmanın ise Sizin dininiz size benim dinim banadır.Ülküsünün hakim kılanacağı bir yol izlenmeliydi.Sevgi ve selam.
"Doğduğunda adı konur gibi kimliğine yazılmasın kimsenin dini. İnsanlar yetişkin olduklarında özgür iradeleriyle, bilerek ve inanarak seçsinler dinlerini. Örfmüş, adetmiş, gelenekmiş gibi, babadan oğula aynı din ve mezhepten olmak zorunlu olmasın. Din değiştirmek yadırganmasın"
Bilerek mi, yoksa bilmeyerek mi söylüyorsunuz bu sözleri anlayamadım ama, misyonerler gibi konuşuyorsunuz. Söylemeyeyim dedim duramadım. Bu yazdıklarınız, tehlikeli sözler. Sürekli saygılıyım seviyorum dediğiniz İslama aykırı sözler. Hele bu çağda, nesiller kaderine terk edilirse, anne babalar çocuklarına yol gösterici olmazsa, İslam diye bir şey kalmaz. Çünkü diğer yaşam şekilleri şimdiki gençliğin aklına daha yatkın. Bırakın aklı erince dinini kendi seçsin diyorsunuz ya, siz bıraksanız bile birileri bırakmaz onları. Bakmışsınız ki ortalık satanist ateist dolmuş. Şimdi dersiniz ki, inanmayana da saygı duymalısın. Asla duymam. Allah tanımayan bir insandan korkarım ben.
Evet, insan kalbi döner dolaşır doğruyu bulur belki, ama bizim ülkemizin dönüp dolaşmaya vakti yok artık.
İktidar sahiplerini döveceğim diye de, şu mübarek dini ortaya atıp durmayın artık. Adamlar namaz kılıyorlar diye, tüm İslam aleminin temsilcisi değiller ya! Yaptıkları her hatayı İslamla bağdaştırıyorsunuz.
Ben Allah'a sonsuz bir şekilde güveniyorum. O birgün bu bulanık suları durultacak, ak ile kara ortaya çıkacak. Mutlaka...O vad'ettiği şekilde Nurunu tamamlayacak. O kiğmseye adını ezdirmez, yapılanları unutmuş ya da görmüyor da değil. Sedece zalimlere müddet veriyor.
Din, bir insanın mihrabına sığınıp huzur bulduğu nurdan sığınaktır.
Din, hayatı, toplum yararı için belirlenen ölçütlerde sınırlayarak yaşamaktır.
Din de, insan sağlığı için tehlikeli hiç bir kural bulamazsınız. Bilakis Allahın yasakladığı her şey, hem insan sağlığı için hem toplum bekası için son derece önem arz eder. İçki, uyuşturucu, zina, hırsızlık...İbadetler bireyi düzene sokar. Bireyleri ölçülü yaşamayı, çalışmayı, hakka saygı duymayı haramdan çekinmeyi ibadet edinen bir toplumda, ne tür bir kötülük olur.
Ama bilinçli bir şekilde dininden uzaklaştırılan toplumumuzu ahlaksızlık, yolsuzluk,depresyon sarmış durumda. Bu bir politikaydı, gayet de güzel uyguladılar. Bizi Türk kimliğimizden, İslam kimliğimizden ettiler. Türk deyince faşist, İslam deyince terörist- yobaz oluyorsun.
Söyleyecek çok şey var. Ama zamanım kısıtlı. Bu kadarı bile fazlaydı benim için.
Fikret TEZEL
Bu yazımda iktidara eleştiri kesinlikle yok. Misyonerliğe destek asla yok. ancak dinime olan güvencim, onlardan korkmamı engelliyor. Çünkü bizler de başka ülkelerde dinimizi yaymaya çalışmıyor muyuz ? Üstelik yasak olan şeylere, daha çok rağbet olur. Yıllar önce korkulan, uğruna ihtilâller yapılan Komunizm tehlikesi ne alemde ? Kaç tane komunist var şimdi ülkede ? Serbest irade, özgür seçim ; sonuçta bilinçli ve gerçek inanç sahibi müslümanlar : İşte benim arzum ve özlemim bundan başka hiç bir şey asla değil.
Mehtap Yıldız
gece vakit kısıtlı olduğundan yorumu kısa düşmüştüm...
gördüm ki yazmak istediklerime yakın bir ifade iile belirtmişsiniz fikrinizi...
saygılar sunuyorum...
Şahsen ben, dini belli olan, ama diğer dinlerin yaşanmasını da serbest bırakan bir ülke istiyorum. Ülke derken, kendi ülkemden bahsediyorum yine. Yoksa dini belli olup, başka dinlere saygılı pek çok ülke vardır elbet.
Bu devletin resmi bir dini var aslında. Nüfus cüzdanlarımızdan belli :)
Saygılarımla.
Fikret TEZEL
Aynur Engindeniz
nergizz06
Bir ülke istiyorum ; insanları özgür olsun. İnananlar, inanmayanlar diye ayırım yapılmasın. Devlet, tek bir dinin, tek bir mezhebinin temsilcisi olmasın. Kimseye inancından, mezhebinden dolayı baskı yapılmasın. Kimsenin ne başını açtığı, ne de kapadığı yadırganmasın. Devlet tüm inananlara eşit mesafede olsun. Herkes inancını özgürce yaşasın. Kimse, başka dinden, mezhepten olanlara düşmanlık duymasın, baskı uygulamaya kalkışmasın.
Yüreğine sağlık dost!.
Düşüncelerini bizlerle paylaşımın harikaydı...
Selamlar...
okudum ama yazık ki uzuun yazmak için vakit yok...
yarın uğrarım inş...
anlaşılan oki biz böyle vura vura kendimize geleceğiz en sonunda...
bu arada öyle bir yer var ve anlattığınızdan daha mükemmel bir ülke var...
neresi peki? elbetteki yine Allahın islam ve kullarına armağan ettiği cennet...
neresi olabilirki oradan başka......anlayın artık bi zahmnet...
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 5/21/2010 12:46:45 AM zamanında düzenlenmiştir.