- 597 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
anlatımı, kurgusu, bağlantıları iyi düzenlenmiş bir öykü. giriş özgün ve okuyucuda merak uyandıracak özellikte. "bekir beye ne oldu, kim emir veriyor, ne emrediyor, böğrüne soğuk demiri dayayan kim, elinde silah olan niye tatlı sert gibi..." bir kaç soruyu birden barındırıyor. ayrıca soğuk demir, kapana kısılma, böğüre dayama giriş için iyi seçilmiş gerilimi yüksek sözcükler.
öykü iyi bir gerilimle başlıyor ve dört beş paragraf kadar da gerilimini koruyarak devam ediyor. .
fakat öykünün devamını okuduğumuzda girişteki tempo düşüyor. birden çok bilinen bir konuyla karşı karşıya kalıyoruz. korkusuz selim sosyal bir konuya el atıyor ve meseleyi bir baş hareketiyle hallediyor. sorarım size bunun inandırıcı olacağına inanıyorr musunuz? yıllarca kitapları yazıldı filmleri çekildi bu tür kahramanlıkların. diyeceğim o ki öykünün giriş paragraflarından sonra bildik bir konuyu çok bildik bir şekilde işlemişsiniz. karekterlerin davranışları konuşmaları hemen hergün duyduğumuz dillerimize pelesenk olmuş şeyler.
kanaatımca korkusuz selim, kahramanlıktan biraz uzaklaştırıp kusurları olan insani sınırlara yaklaştırılsaydı ve bekir (bey?) selim'i her haliyle kabul etmeyip daha tepkisel olsaydı ve bütün bu eylemler farklı sözcük kalıplarıyla dillendirseydi öykü başta yakaladığı gerilimi devam ettirir ve bilinen bir söylem olmaktan uzaklaşırdı.
ayhansarıkaya
Her türlü yoruma açığım.Şahsım adına ben,usta bir yazar değilim.Hala çırak bile olamadık.Düşe kalka gidiyoruz bu yolda işte.Bir kaitap bastırmaya kalktık,başımıza gelmedik kalmadı...
Şimdi de öykü kahramanları ile aram açılacak sayende.Korkusuz Selim gibi roman kahramanları gerçek hayatta olamaz.Ama ben yapıyorum işte.Öyle birf kahramanın kurgusu için aylarca deli gibi gezdim..
Lütfen kafamı karıştırma.Roman bittikten sonra karşılıklı oturur sohbet ederiz...
Selam ve saygımla...
lidya
romanda bir bölüm mü? kolay gelsin öyleyse... selim yolunu çizmiş demektir. hem niçin kafanız karışıyor ki kitap yazıldıktan sonra sizden çıkmıştır zaten. okuyan herkes kendi çıkarımını yapar. internet ortamı olmasa bundan haberimiz bile olmaz.
ben de yazar değilim. sadece okurum. sizin gibi kendi dünyamla birşeyler yazmaya çalışıyorum. hatta çoğu da iyi olmuyor.
korkusuz selim'e başarılar dilerim. seri olduğunu bilmiyordum.sitede yeni olduğum için sadece güncele bakıyorum. fırsat buldukça serinizi "sessiz" bir şekilde okurum inşallah.
selamlar...
Bu korkusuz, garibanları kollamaya devam edecek gibi görünüyor:))
Bütün konulara el atmış durumda kumar da dahil yazında çok geniş kesimlere doğru yol alıyorsun
Kumarın ve metreslerin insanların hayatında nelere mâl olduğunu gözler önüne sermişsin
kutlarım Ayhan Bey sevgi ve saygılarımla