- 1215 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Öncelikle yazıyı okumadım okuma ihtiyacı da duymuyordum zaten yorumları merak ettim muhtemelen Lidya Kardeşimizin yorumu olmasa yorumda yazmayacaktım.Bir dine Ancak dindarlar zarar verir.Ne ilemi.Allaha kulluk etmek yerine Onun büyüklüğüne delalet getirsindiye abuk subuk şeylere sarılmaları hasebi ile.Allah buyuruyorki.Çokluk ile övünmeyin Ölüler hayattakilerden çok fazladır.Bir Mümin bunu duyup kendine taraftar aramaktan Eyleme geçmiyorsa sadece kendini aldatır.
Peygamder Müslüman.Biz kimi Örnek veririzde Allah resulüne rağmen taraftar toplar bize.Herkes kendisini Mümin etmedikçe Mümin sayısı artmaz.İMAN münferit bir olaydır.Sebepler olmadan iman olmaz amenna.Tebliğ YAŞAMAKTIR.Anlatmak soru ile olur.Hem burada burat edilen KİM GİBİ müslüman olmakmı.Allah her kulu kendisi gibi ister karşısında.Şuna niye benzemedin demezler vefat ettiğinde insana.İlmi ile amil olmuşmusuna bakılır işin.Hakkınızı helal edin haddi aştı isem.sevgi ve selam.
kaynak gösterilerek desteklenmiş iyi bir yazı. ama son zamanlarda böyle bir trend oluştu nedense. toplumlardaki önemli şahsiyetleri müslümanlığa yaklaştırarak müslümanlığı yüceltmeye çalışmak. bu şahsiyetlerin arasında kimler yok ki atatürk'ten tutun da nazım hikmet, tolstoy, rilke, goethe, puşkin, obama,ya kadar daha bir çok kişi var. sonradan müslüman olanlar için de durum aynı. muhammed ali, kaptan kusto, cat stevens, hoffman gibi ünlülerin din değiştirip müslümanlığı seçmesi de yine müslümanlık için bir prim olarak değerlendirilmekte. sanki içimizde bir şüphe var müslümanlık hakkında da onu yok ediyoruz. burada mantık "bakın biz en iyi olana sahibiz, öyle olmasaydı bu insanlar bizim dinimizi seçerler miydi" gibi birşey.
oysa müslümanlığın böyle bir dayanağa ihtiyacı yoktur. hatta hiç bir dinin böyle bir dayanağa ihtiyacı yoktur. atatürk en büyük devlet adamımız onu yaptığı devrimlerle anmak en iyisi. onun dindar olduğunu ispat etmek dine birşey katmadığı gibi atatürk'e de birşey katmaz. bu düşünce sadece onu sıradanlaştırarak popüler kültüre hizmet eder ve değerlerin erezyona uğramasına neden olur...
saygılarımla...
Yazıyı gördüm yukarıdan aşağıya süzerek okudum. Emek sarfedilmiş bir yazı.
Tabii ki, bu konuda sölenecek çok söz var. Şu nu belirtmek izterim ki, Trarihin derinliklerinden islamla yoğrularak gelen bir milletin kendi içerisinden yetiştirdiği bir liderin ayrıştırması mümkün olamaması gerekir. Bu konuda milletin kutsal değerlerine değer vermeyenlerin Atatürk'ü alet etmelerinide doğru bulmuyorum. Yazınızdan dolayı siszi kutlar tebrik ve saygılar.
İalam dini yücedir. Onu insanlar yüceltemiez liderde olsalar. Ona sarılanlar onun yüceliği sayesinde kendileri yücelirler. Tekrar saygılar.
ÇAĞRI SU tarafından 5/20/2010 7:38:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
Atatürk gerçek bir dindardır.
Dine çok fazla hizmeti olmuştur.
Fakar bazı dindarlar onu hakkıyla anlamaktan uzaktır.
Bu durum da üzücü bir durumdur.
Dindar gardaşlarımız biraz daha çok okumalıyız.
Özellikle farklı görüşlerde yazılanları çok çok ve anlayarak okumalıyız.
Ben en kadar büyük adam gördüysem, ne kadar hakkıyla dindar gördüysem çoğu Atatürkümüüzn hizmetlerini ve hakkını teslişm eylemektedir.
Bahse konu olan dindarlar kendini dindar zannedenlerdir daha çok.
Yazı çok güzeldi.
Tebrikler.
Teşekkürler.
Bu tür yeni yazılarınızı da bakleiz.
Saygılar.
hayırlı günler... yazınızın kaynaklı olmasına sevindim... söylenilenlerin havada kalmaması açısından güzel ve açıklayıcı olmuş...
şimdi sizin bahsettiğiniz Atatürkü aslında ikiye ayırmak lazım.
birincisi cumhuriyet öncesinde hilafeti ve saltanatı korumak için Sultan Vahdettin tarafından Samsun'a yollanan Mustafa Kemal.
ikincisi cumhuriyeti kurduktan sonra devrim ve inkılapları yapan ve İlk lise Tarih kitabını yazan Mustafa Kemal Atatürk.
herkesin tarihe bakış açısı farklıdır. ve bu baktığımız açılardan sonra tarih değişir yada değiştirilir.
şimdi sizin bahsettiğiniz numaraları açıklamaların hepsi doğrudur yalnız bunların hepsi ikiye ayırdığımız cumhuriyetten önceki Atatürk tasvir etmektedir.
halbuki cumhuriyet ilan edildikten sonra maalesef bu şekilde bir şey yoktur orta yerde.
Mustafa filmini izlediyseniz bence aslında orada bütün cevapların hepsini bulabilirsiniz. Ama bir kaç satırda ben buraya yazacağım...
Atatürk meclisteki ilk konuşmasında yani 1924 anayasası kabul edilip devletin dini İslam'dır ibaresi kaldırıldıktan sonra ki açılış konuşmasında; biz bu devleti gökten inme dogmalar ile kurmadık. demiştir. isterseniz bu dediklerim için Aydınlık gazetesinin 11 haziran 1993 sayılı iç sayfalarında gereken bütün belge ve dökümanları bulabilirsiniz.
şimdi buradaki gökten dogmalar açıklamak istemiyorum... çünkü o zaman yazılan metne cevap değil bildiğimiz ayrı bir yazı olur.
Atatürk ün kendi eliyle yazdığı ve okullarda okutulan İlk tarih kitabından ise Allah, Kuran, Din ve Peygamber hakkında neler söylediğini göreceksiniz. bu kitabın hala satışı yapılmaktadır.
Allah hakkındaki düşüncelerinin ne kadar materyalist olduğunu göreceksiniz. orada özet olarak; insanoğlu tanrı fikrini kendisi ortaya koymuştur... vesaire diye devam ediyor.
Kuran hakkında yine şu şekilde bir açıklama var ki bence bu hepsini kapsıyor: Kuran bizzat "Muhammed" in kendi derun düşünce tefekkürleri sırasında içselleştirdiği bir kitaptır... bu da bu şekilde devam ediyor.
şimdi diyeceksiniz bunları biz neden bilmiyoruz... bakın ben daha 24 yaşındayım. ben bunları biliyorum ve öğrendim.. okulda öğretilen tarih kitaplarını da gördüm. hem ilköğretimde, lisede, üniveristede değişen bir şey yoktu.
Adnan Menderes tarafından İnönü yü durdurmak için çıkarılan kanun yüzünden Atatürk hakkında ki her fikir ve ters düşüncenin karşılığı ceza ile karşılık verilmiştir...
lütfen insanları bilgilendirirken geniş çaplı bir araştırma yaparsak, daha faydalı ve geniş bir perspektif kazandırmış oluruz.
aslında daha yazılacak çok şey var ama. ben bunları yazmak istemiyorum. lütfen insanlara yobaz diye hitap etmeyin.
yobaz diyorsanız o insanlara. o insanları bu hale getiren sistemi sorgulayın.
sürçü lisan ettiysek affola...
iyi çalışmalar.
Atatürk düşmanları"nı nasıl Atatürkçü yapacağız? Atatürk'ü din-iman sahibi, inançlı bir müslüman olarak göstererek mi? MHP'lilerin, bazı İslâmcıların, Adnan Hocacılar'ın, CHP'lilerin, kartel medyanın yıllarca Atatürkçülük maskesi altında halka inandırdıkları ve telkin ettikleri Atatürk bu değil mi zaten? Ve şimdiki AKP'nin de halka tanıttığı Atatürk nasıl? Atatürk'ün laiklik ilkesini Tayyip'in her fırsatta neredeyse "şeriata özgürlük"e getirmesi, artık bu yalan dolanın milleti sinsice uyuşturmaya vardığını gösteriyor. Atatürk'ü yıllardır "dindar" gösterme çabaları bu ülkede neye hizmet ediyor bir sorun kendinize? Atatürk'ü bu millete sevdirmek demek, yalandan bir Atatürk yaratıp halkı kandırmak demek değildir. Bu millet Atatürk'ü, dindar, samimi müslüman, hacı hocayla haşır neşir, tesettürcü Atatürk olarak değil, bilime ve akıla dayanan, bir Atatürk olarak sevmelidir. Ki toplum artık birazcık ileriye ve medeniyete gidebilsin. Dünyanın din belasına karşı akılla ve bilimle savaştığı bir devirde, bir liderin dinsiz olduğunu açıklamanın tabu olması ancak cehalet içinde yaşayan bir memlekete mahsus olabilir. Gelecek kuşakların Türkiye'sinin çocuklarını nasıl hayal ediyorsunuz, şu an oldukları gibi mi?
Atatürk'ün din ile ilgili bazı yorumları:
"Gerçekte dinleri konusunda halkın hiçbir fikri yoktur; Din dediği şey, bilinmeyen inanç dizgelerine ve gizle karışık emellere kör bağlılıktan başka birşey değildir. Tarih bize öğretir ki, bütün dinler, milletlerin cehaletlerinin yardımıyla, utanmaksızın Tanrı tarafından gönderildiğini söyleyen adamlar tarafından tesis olunmuştur.
Tüm dönemlerde toplumun kutsallaştırdığı boş düşüncelerden tehlikesizce sıyrılmak imkansızdır." ATATÜRK, 1931, Lise için yazdığı Medeni Bilgiler kitabı
"Kuvvetinin ve selahiyetinin Allah'tan geldiğini ve yalnız ona karşı, ahırette, hesap verebileceğini farzeden ve devleti, memleketi mevrus bir malikane kabul eyliyen bir hükümdar, hertürlü kayıttan kendini verasete görür."Atatürk, Medeni Bilgiler Syf. 33
''Kimi yerlede kadınlar görüyorum ki, başına bir bez, ya da bir peştemal ya da benzer bir şeyler atarak yüzünü, gözünü gizler ve yanından geçen erkeklere karşı ya arkasını çevirir, ya da yere oturarak yumulur. Bu durumun anlamı, gösterdiği nedir?
Efendiler uygar bir ulus anası, ulus kızı bu şaşırtıcı biçime, bu vahşi duruma girer mi? Bu durum ulusu çok gülünç gösteren bir görünüştür. Hemen düzeltilmesi gerekir."
Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri,
Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Yay., C. II., s. 217.
İbrahim bey kaleminize sağlık, yanlış bir zihniyeti delillerle yere serdiniz. İbrahim bey dikkat edilirse dünyaya sosyalizm cennetini vaad edenlerin o cenneti yıkıldıktan sonra ortada kalan hain mihrakların Atatürk'ün manevi şahsiyetinin arkasına gizlenerek hem Atayı inançsız ve islam düşmanı olarak gösterdiler ve hemde o zırh içinde aziz milletimize yapmadıkları kötülük bırakmadılar.Belki sosyalizmi ülkemize getiremediler ancak ülkemizin huzurunu bozmakta maalesef başarılı oldular. Hatta pkk dahi o vaad edilen cennete ulaşılması için kürt kartından faydalanılarak türk solu ile birlikte ülkeyi kaosa götürmekti. Ancak herşeye rağmen arzu ettikleri hedeflere kavuşmadılar. Amma bizlerede çok pahalıya mal ettiler bu ihaneti. Hem binlerce masum kanı aktı ve hemde milyarlarca dolar ekonomimiz darbe yedi.