- 968 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ÜÇ DOST KÖY!
ÜÇ DOST KÖY
Hangi ülkede doğarsan doğ fark etmez her insanın kullanacağı üç dili vardır.
Bir kaba dil yani büyük dilimiz.
İki yutak dili.
Üç yüreğin dil.
Kaba dilin kullananların hiç bir amacı yoktur,kırar,döker,yok edere,bir sarhoş misali.
Küçük dili genelde ticaretle uğraşanlar,sermaye sahipleri,yararlanan ve sömürenler kullanır.
Yüreğin dilini kullananların tek amacı vardır.Kırmaktan incitmekten ve kaybetmekten korkarlar,hep dost kazanmak peşindedir,eli yüreğinde ayağı frendedir.
Üç insan türü vardır.
Bircisi kar uğruna bomba üretip doğayı ve yaşamı yok edenler.
İkincisi acıları dindirmek ,daha çok yaşatmak için ilaç üretip ömrünü bilime adayanlar
Üçüncü insan türü ise üretmeye,dönek,kaypak ve asalaktır.
İnsan oğlunun yürüdüğü iki yol vardır.
Bir sermaye
İki emek
Her ikisini de vatanı yoktur.
Sermayenin dili,dini, ırkı ve vatanı olmaza,nerede karına kar katacaksa yatırımını oraya yapar.
Emek ise her yerde aynıdır,nerede yaşarsa yaşasın farklı eller tarafından sömürülür.
Dünyada kar uğruna çok kanlar akıtıldı,
Ülkemiz de’ kanlar döküldü fazla geriye gitmeyeceğim tanık olduklarımı anlatacağım.
Sağcı,solcu diyerek bir çok gencimiz hayatını kaybetti.
Alevi suni diyerek kanlar döküldü.
Laik anti laik diyerek döküldü.
Kürt türk diyerek hala dökülüyor.
Bu çatışmalarda hayatını kaybedenlerin içinde bir bürokratın yakın bir zenginin çocuğu yoktu,var isa istisnadır,hepisi yoksul ve emekçi çocuklarıydı.
Kimi gençler ülkenin özgürlüğü ve bağımsızlığı için canlarını verdiler.
Diğerleri de farkında olmadan zavallı halkı açlığa ,sefalete kölelik bir sistemi yaratmak karına kar katmak isteyenlerin oyununa geldiler,kendi ırkına ihanet ettiklerinin farkında değillerdi.
Aynı koşullarda yaşıyorduk,dost olmamız gerekirken düşman olduk, iletişimsizlik hep düşmanlıklar doğurdu.
Gelin artık birlik olalım kimsenin oyununa gelmeyelim çok filimler izledik aynı filimleri tekrar izlemeyelim!
Hiç bir ırk üstün değildir!
Ben aleviyim deyip kendimi birinci sınıf bir insan olarak ilan edersem,suni kardeşim üzülmez mi,haksızlık olmaz mı?
Ben kürdüm dersem türk kardeşime üzülmez mi?cephe almaz mı?
Ben muslimanım,ben islamım dersem diğer dinlere mensup olan insanlar üzülmez mi?
Ben beyazım dersem,siyahlar kızıldereliler üzülmez mi?
Tanrı derki hangi koşullarda gelirsen gel ama kul hakkıyla gelme,ön yargı kul hakkı
değil mi?
Benim doğduğum köy hem kürt hem de alevi!
Toklucak(oluz) köyü hem suni hem türk!
Kaleboğaz köyü hem kürt hem suni!
Bu üç köy bir üçgenin birer kanadı gibi bir birlerine bağlıydı,ülkemizde onca yaşanan sağ,sol,alevi,suni,laik,anti laik,kürt türk çatışmalarının yanlış olduğunu sermayenin,faşizimin bir oyunu olduğunu bildiği için bu üç köy de kimsenin burnu
bile kanamadı,kırgınlık ve küskünlük olmadı!
Toklucak köyü gökdere köyünün ağbisiydi,kaleboğaz köyüde küçük kardeşiydi!
Bu üç köy bir birlerini seviyordu insanlar en çok sevdiklerini tanırlar!
Temenim tüm dünya toklucak,gökdere ve kaleboğaz köyleri gibi dost olurlar!
Dost mahsuni şerif derki kapansın el kapılar bütün insanlar ellikten çıksın.
Savaşsız barış dolu yeni bir dünya umuduyla tüm insanlara selamlar saygılar......
18.05.2010
Aşur ŞAHİN
YORUMLAR
Yorum yapmanıza gerek yok dediniz ama sizi üzücem her halde ,yorum yazarak.Afedersiniz.Size büşüncelerinize katılıyorum
lakin sonuna ( cı ,cü,ler,lar) gibi eklediğimiz ekleri bazı felsefelerden bu eklerin çıkarılması gerekiyor.Bunlar paylaşılabilir yaşanabilir bir hayatı şavaşa götürmekte ve insanlara dehşet saçmakta.Biz bu hayatın çok kısa bir süreç olduğunu ve burada her yaşayana ALLAH gibi o nasıl bakıyorsa öyle bakmanın doğru olduğunu düşünüyoruz , bizi kimsenin ne olduğu değil İnsan olduğu ilgilendiriyor ,bir can olduğu ilgilendiriyor BÜTÜN CANLARA SELAM OLSUN GÖNÜLDEN