REKLAMLAR - SAYGISIZLIKLAR ve BAŞARI
........Yayın kuruluşları değerli organlardır.Toplumu yönlendirir.Topluma hayat verir.Toplumun onlardan çok beklentileri vardır.Bilgi edinmek isterler.Eğlenmek isterler,Hoş vakit geçirmek için televizyon yayınlarında tercihleri vardır.Televizyonlar Halkımızın haber kaynaği,Tiyatrosu,sineması,Magazini,komedisidir.Hayatta göremediklerini görür,işitir,anlar, bunları yaparken zevk alarak yapmak isterler.
.........Bu yazımda ben televizyon reklamlarını eleştirmek istiyorum.
.........Halkımızın bir bireyi olarak öncelikle reklamlara geçişte sesin çok yükselmesini çok yadırgıyorum.Sizi seyredenler kumandaları elinde reklama geçtiğiniz anda sesi kısmak zorunda kalıyorlar.Kimse sizin reklamlarınızı yüksek sesle dinlemek zorunda değil.Bu davranışınızın bir kabalık olduğu bilincine varmanızı arzu ediyorum.Reklamları gösterebilmek için etkili bir yol değil,açıkça itici bir davranıştır.
..........Reklamlar beceriksizliklerin sergilendiği bir konu değildir.Abartılarla doğruyu ve güzeli anlatmak neden tercih ediliyor.Kağıtlardan bir dağı tırmanmak,Reklam edilen ürüne uyumsuzca bakmak,Cisimleri ve canlıları göklerde uçuşturmak animasyonla çok kolay olabilir,doğallığı bozarak abartılarla keyifleri kaçırmak neden tercih edilmektedir.
...........Düşüncesizce,beceriksizce yapılan reklamları lütfen halk içinde araştırın.Ürünlerinizi lütfen mükemmel becerilerle tanıtın.Telefon kapsam alanınızın mükemmel olduğunu göstermeniz yeterli değil.Eğer benim telefonum çekmiyorsa ve baz istasyonunuz diğer baz istasyonu yanında cüce kalıyorsa çıkın komu oyuna sorun nerelerde telefonunuz çekmiyor görün,çaresini bulun bunu reklamla duyurun lütfen.
............Bir de Güzel Türkçemizi en güzel şekilde kullanmaya özen göstermenizi isterim.
Sizi dinleyenlerin güzel kulakları var.onlar "Gerçekten doğru söylüyorum"gibi anlam bozukluklarını tercih etmiyorlar.
............,Güzel olan,Rahatsız edici olmayan,bir araya toplanarak sıkıcı olmayan,ürünlerini güzelce anlatmak için değer taşıyan reklamları hepimiz özlüyoruz.Reklamların güzeline bayılırız biz.Ölçülü,değerli,beceri dolu reklamlarımızın
başarılı olduklarına inancımız tam.
............Sizi izleyenlerin insan olduğunu sakın unutmayın.Başarı başarabilenlerindir.
Orhan Semiz
YORUMLAR
Yureğinize sağlık.Bu konuda rahatsız olmadığım hiç bir şey yok benim.Ben kılavyeye bu konuda hakim olamam sanırım.TUŞUNA GELENİ yazar.Duygularıma kısmen tercuman olan yazınızdan dolayı sizi tebrik ederim.Bence Reklam YOK sayarak başlıyor işe.En doyumsuz yerinde her hangi bir konu yadad dizinin.ikaz edilmeden reklama geçmesi ve dilediği kadar sürme cüreti beni TV izleyicisi olmaktan vaz geçireli çok oldu.Sevgi ve selam.