- 2087 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
AH ŞU SEKRETERLER
Namusu ve şerefiyle yapılan her meslek kutsaldır. Her mesleğin içinde iyiler ve kötüler, güzeller ve çirkinler vardır.
Yine de bazı meslekler söz konusu olduğunda hemen akla çeşitli olumsuzluklar, çirkinlikler geliverir. Sekreterlik ne yazık ki bu konuda şanssız mesleklerden bir tanesidir.
İmamlık deyince ;çapkınlık, öğretmenlik deyince ; rüşvetle sınıf geçirme,öğrencisine taciz, doktor denilince ; hastasına taciz nedense pek akla gelmez. Bar kadını ile namus kavramı, nedense bir birine yakıştırılmaz.
Sekreter denince ; patronla kırıştırma mutlaka akla gelir. Oysa o mesleği de alınlarının akıyla icra eden, namus ve şereflerine zarar getirmemekte direnen nice genç kız ve kadınlarımız mevcuttur. Hatta bar kadınlarının bile böyleleri mevcuttur.
Bazı patronlar vardır, müdürler ya da genel müdürler ; ön yargılı yaklaşırlar sekreterlerine. Daha işe almadan bile bellidir amaçları. Sekreter, bazıları için istendiğinde masaj yapan, istendiğinde masa arkadaşlığı, daha da ilerisi kaçamak aracı ve hatta metres olmalıdır.
Bazıları da sekreterliği basamak yapıp, kariyer yapmayı amaç edinirler kendilerine. Patronunu , müdürünü baştan çıkarıp, makam ve mevki sahip olmayı amaç edinirler. Daha da ileriye gidip, eşlerinden boşanıp kendileri ile evlenmelerini arzu ederler, patronlarının, müdürlerinin. Bu uğurda şantaj yapmaktan bile çekinmezler. Fotoğraflar, gizli kameralar bile devreye girer bu uğurda. Başarılı da olur kimileri. Önemli makam ve mevkilere kurulur ya da eşinden boşattığı patronuyla, müdürüyle evlenirler.
Rahmetli bir Cumhurbaşkanımız, karısını boşayıp sekreteriyle evlenmiştir. İlk karısını kimse tanımaz belki ama, halâ sağ olan sekreter eşi, şimdi sosyetenin tanınmış, saygın isimlerinden biridir.
Halâ yaşamakta olan Millî görüşçü hocamızın rahmetli eşinin de sekreteri olduğunu hatırlarsınız herhalde. Peki onun ilk eşini tanıyan kaç kişi var ?
ABD’de Clinton’un Monica’sını da duymuşsunuzdur. Sıradan bir stajyer iken, nasıl da birden bire meşhur oldu ? Böyleleri kendilerine önemli kariyerler edinirken, diğer taraftan çok önemli olaylara sebep oluyorlar.
Bazıları ülkelerin kaderlerini bile değiştirebiliyorlar. Sekreterlikten özel kalem müdürlüğüne, daha da ileriye gidip milletvekilliğine kadar da yükselebiliyor bazıları. Hatta koltuğuna en sağlam yapıştırıcı ile yapışmış, ölmedikçe kalkmasına imkân görünmeyen kurt politikacıları bile koltuğundan edip, bir sonrakinin önünün açılmasına, bir ülkenin demokratlarının umutlarının yeniden yeşermesine ve sonuçta bir ülkenin kaderinin yeniden yazılmasına sebep olabiliyor bazıları.
Bu uğurda bilmem kaç yıllık eşinin, varsa çoluk çocuğunun, çevresinin, anne ve babasının gözünde ne duruma düştüğünü hiç de önemsemiyor bazıları.
Ah şu sekreterler ; nelere sebep olabilidiklerinin farkındalar mı acaba ? Bilerek ya da bilmeyerek yıktıkları yuvaların, kırdıkları cevizlerin, kaderlerini değiştirdikleri ülkelerin, çocukların vebalinden haberleri var mı ?
Yine de bazen hayırlı olaylara da vesile olabiliyorlar aslında. Kimbilir belki de Türkiye’nin başına yeni bir Kemal’in gelmesinin, ülkenin tekrar Kemalizm’e dönüşünün, yeniden şahlanmanın, dirilmenin müsebibi de eski bir sekreter olabilir.
Bu durumda ne desek acaba ? Teşekkür mü etsek, iyi ki yapmış böyle bir şey mi desek ? Yoksa o olmasa da yeni bir Kemal’imizin olmasını hiç kimse önleyemez miydi, desek ?
Bu arada niçin makamında orta öğretim öğrencisiyle fuhuş yaparken görüntülenen bir müdür öğretmenlik mesleğini bu kadar lekeleyemiyor ? Hastasını taciz ve hatta tecavüz eden, rüşvet alan doktorlar o mesleği kötüleyemiyor, her türlü sapıklığı bal gibi yaptıkları duyulduğu halde imamlar niye o mesleğin kötü anılmasına sebep olamıyor ?
Niçin sekreterlik denince akla ilk gelen, aldatma, kaçamak, metres, şantaj gibi olaylar geliyor ?
Bence sekreterler örgütlenmeli. Melseklerinin onurunu korumak için mücadele etmeli. Böyle bir yazı yazdığım için beni bile dava etmeliler.
Haydi sekreter arkdaşlar ; uyanın ve örgütlenme için ilk adımı atın. Ben de sizi desteklemeye hazırım. Ama beni idare edin, benimle uğraşmayıverin şimdilik...
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Akıllı bir sekreter patronunu yönetir yönlendirir..ama yeşilçam filimlerindekiler gibi değil tabiki..namusuyla çalışan okadar çok sekreter arkadaşım varki ayrıca o milli görüşcü yaşayan eski başbakanın eşini yakından tanıyordum (vefat etmeden önce) sekreter değildi yanlış bilgi verilmiş size..her işte vardır hırs sadece bu sekreterleri işaret etmemeli bence..her işte birbirinin üstüne basan insanlar mevcuttur yazının anlatımı güzel onu tebrik ediyorum ama ayrıca bu yazıyla sekreterleri rencide ettiğinizi düşünüyorum...saygıyla...
Bence her meslekte bu gibi olaylar yaşanıyor. Doktor ve hemşire gibi. Daha bir çokları...
Neden sekreter derseniz, BİR_KÜÇÜK_AŞK a katılıyorum. Bütün gün sekreteriyle aynı odayı paylaşan patron ister istemez bazı durumlarda yakınlık kuruyor. Tabi yeşil çamın da etkisi büyük. Yazınız iyi bir irdelemeydi kutlarım Fikret Bey.
saygılar...
Sekreterliğin bu denli farklı algılanmasında yeşilçamın rolü çok büyük.Hülya Avşar'ın '' Sekreter'' isimli filmini izleyen varsa mutlaka ne demek istediğimi anlar.
Ve tabi şu da var.Bir sektere hele fiziken de çok güzelse bütün bir gününü işvereni ile geçiriyor.Hele bekar ise insan güzel şeyler düşünmüyor.
Bu meslek maalesef böyle anılacak hep.Ama yönetici asistanlığı nedense hiç kötü anılmıyor.O sekreterlikten de daha farklı.Sekreter bütün gün ofiste iken yönetici asistanı seyahtlere dahi çıkıyor.Düşünün.
İnsan ekmeğinin peşinde koşuyor ama bu meslek maalesef insanların gözünde kötü bir imaja sahip.Ve bu imajın yıkılmasını çok isterim.
Niçin sekreterlik denince akla ilk gelen, aldatma, kaçamak, metres, şantaj gibi olaylar geliyor ?
Toplumumuz izlediği filmlerin etkisinde malesef ki çok kalıyor :) Bu konuda Hülya Avşar'ın vaktiyle başrolünü oynadığı Sekreter isimli film büyük rol oynadı...O dönemde hangi arkadaşım işe girmeye kalksa ebebeynleri tarafından filmde geçen kareler örnek verilerek engellenmek istendi...
Her mesleğin içinde çarpık zihniyetli çalışanlar var..Sekreter olarak çalışan kişi sanırım elinden pek iş gelmeyen,çalışmak zorunda olan biri imajını veriyor..İşverende nasılsa ihtiyacı var işe deyip elinden geleni ardına koymamaya çalışıyor...
Eğer bir örgütlenme olacaksa bende desteğe hazırım...
Saygılar...