- 685 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR GEMİNİN HİKÂYESİ
1878 yılında İskoçya’nın Glasgow kentinde inşa edildiğinde tahmin bile edemezdi, bir ulusun yeniden doğuşunun ilk yolculuğuna çıkacağını ve sonunda adının tarihe altın harfler ile işleneceğini.
Kimilerinin iddia ettiğinin aksine ufak tefekti. 49 Metre uzunluğunda.
Yorgundu.
İki kez denizin dibine daldı ama yok olmadı.
Sanki alınyazısı onu tekrar tekrar tersanelere sürükleyip ayağa kaldırıyordu.
Son batışında denizden çıkarılıp Haliç tersanesine götürüldüğünde bunca yıldır yaptığı görevlerden en önemlisine, bir ulusun kurtuluş mücadelesinin öncülüğüne soyunmuştu.
41 Yaşında idi 16 Mayıs 1919 da o önemli görevi aldığında.
Ama 41 kere maşallah dedirttirecekti, kendisini izleyen İngiliz Gemisini atlattığında…
22 Subay 25 Asker ve 8 personeliyle Kaptan İsmail Hakkı Bey kumandasında yola koyulduğunda Karadeniz’in hırçın dalgalarına meydan okumuştu adeta…
Yorgunluğundan eser kalmamıştı .
En önemli yolcusu Mustafa Kemal Paşasıyla özdeşleşecekti adı her 19 Mayısta…
Tokat’lı hemşerimiz Yaver Piyade Yüzbaşısı Mustafa Vasfi Efendi (SÜSOY) de bu yolculukta Mustafa Kemal Paşaya refakat eden yolcularındandı gurur duyduğumuz.
Yolculuk zor, düşman sinsi, koşullar çetindir.
Hasan oğlu Mehmet kömür atmakta, Arif oğlu Mansur ateşi körüklemektedir.
Mustafa Kemal Güvertede, mavi gözleri ile ufku izlemektedir
Denizin ve yüreklerin dinmeyen fırtınaları arasında üç gün üç gece süren kurtuluşa başlangıç yolculuğu…
Ve 19 Mayıs 1919 Samsun’a bir güneş gibi doğan gemidir bahsedilen gemi…
O kadar kararlıdır ki Samsun’a çıkmaya; Teslim olmak yoktur ne zor koşullara ne de sinsi düşmana…
Gerekirse karadan, gerekirse havadan gidilecektir ahşaptan kanatlarıyla…
Adı; bildiğiniz gibi, o gemilerin en ünlüsü, yani Bandırma…
Az arşınlamamıştı denizleri posta görevini üzerine aldığında…
Ve adı ölümsüzleşti, en yürekli yolcusu Emperyalizme baş kaldırdığında.
Şimdi de gemiler var. Hatta “gemicik” dedikleri Bandırma’nın iki katı uzunluğunda…
Ama hiç birinde Bandırma yüreği yok, zira onlar mal taşırlar para karşılığında…
“Bandırma” ise Yoksul Bir Ulusu sırtlamıştır, en azgın emperyalistlere kafa tutarak.
Büyüklükte ölçüt, yürek ise; Bandırma 49 Metre uzunluğu ile 100 metrelik, 300 metrelik gemiciklerden, gemilerden daha da yüreklidir.
Bu nedenledir ki; 19 Mayıs, Bandırma ve Mustafa Kemal’lerin yüreği, hala en azgın emperyalistlere karşı, ezilen uluslara ışık saçmaya devam etmektedir.
Dünya var oldukça da bu aydınlanma devam edecektir…
19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum, esen kalın…
Cemal EROĞLU(www.cemaleroglu.com)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.