- 731 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bitkilerdeki Enerji Üretimi
Bütün canlılar, yaşamlarını sürdürebilmek için, fotosentez yoluyla güneş ışığından elde edilen enerjiyi kullanırlar. Mesela karbonhidratlar, bütün canlıların direkt veya dolaylı yoldan enerji ihtiyacını karşılayan temel besin kaynağıdır. İnsan da, Güneş’ten fotosentez yoluyla bitkilere, bu bitkilerle beslenen hayvanlara ve en sonunda kendisine ulaşan enerjiyi alır ve vücudunda kullanır.
Yalnızca besinler değil, günlük hayatımızda kullandığımız maddelerin çoğu fotosentezle elde edilen enerjiyi bize aktarır. Mesela doğal gaz, kömür, petrol gibi vazgeçilmez yakıtlar Güneş enerjisinin fotosentez yoluyla depolandığı enerji kaynaklarıdır.
Bizler için hayati önem taşıyan fotosentezi, insanlar taklit dahi edebilecek sisteme sahip değillerdir. Ancak aklı ve şuuru olmayan trilyonlarca yaprak, milyarlarca yıldır bu işlemi hiç aksatmadan gerçekleştirmektedir. Yeşilin, ormanın bol olduğu her yerde, güneş enerjisi kullanarak, karbondioksit ve sudan şeker oluşturan bir fabrika çalışıyor demektir. Yediğiniz sebzeler, bahçenizdeki sarmaşık, saksınızdaki yeşillik, siz farkında dahi değilken sizin için durmaksızın üretim yapmaktadır.
Elbette hayranlık uyandıran bu sistemi, üstün ilim sahibi olan Allah yaratmıştır.