- 766 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Senden Olmayana Sen Gibi..
Demir atmaya gelince gönlüm, ne kadar da ustalaşıyor... Sanki bir ömrü bu uğurda feda etmiş, kendini buna hazırlayarak geçirmiş...
Her demir atış kendi duvarlarını gene kendi ellerinle yıkmaya benzemiyor mu oysa? Kendini, yaban eller diye tabir edilen, senden olmayana senmişsin gibi hitap ettiğin kişiye teslim edişin olmuyor mu?
Senden olmayana senmişsin gibi...
Karşına çıkan bir kalp çarpıntısının, üzerindeki etkileri çok yoğun olursa eğer; o kalbi kendi kalbinle eş tutmaya çalışırsın çoğu zaman... Kalbi eş tutunca, beyni ve diğer tüm uzuvları da eş tutarsın otomatikman... Sonra bir bakmışsın senden olmayan sen gibi tabir ediliyor...
"Senden bir nokta bile bulunmazken fıtratında, senin gözünde sen gibi takdir görüyor..."
Zaman geçmeye devam ederken hızla ve bazılarımıza göre acımasızca; gerçekler suyun dibine çöken toprak gibi gözle görülür oluyor... Gözünde ki "sen", yerini bambaşka bir dünyaya bırakıyor... Kendine ait kalp atışları olan, rengârenk düşüncelere sahip yepyeni bir dünya...
Sen gene bunu geç bir zamanda fark edersin oysa... Çünkü baştan beri sen gibi görürsün onu... Kendine ait dünyanla bir tutarsın onun dünyasını...
Aradaki farkı görmekte geç kalır; güneşin tan yerinden ağarması gibi farkındalıklarının farkına varırsın...
İşte o zaman anlarsın demir atmaya fazla hevesli olduğunu ve bu heves uğruna çoğu şeyi göremediğini...
İşte o zaman anlarsın bir titreyiş uğruna nelerden vazgeçtiğini...
İşte o zaman anlarsın gördüğünü değil, görmek istediğini...
İşte o zaman anlarsın heveslerinin verdiği geçici körlüğü...
İşte...
Anlarsın; senden olmayana senmişsin gibi değer verdiğini...
Anlarsın senden olanlarında bundan farklı olmayacağını...
Ve sana kimi zaman, senin bile yabancılaşacağını...
YORUMLAR
!Belki birçok kişi uyuya kaldı; belki gözünüz kapalı uyuyorsunuz ve rüya görüyorsunuz. Bunun tersi kanıtlanamaz. Kesin olan tek fenomen kendi varlığımdır. Bundan kuşku duyulamaz. Neden duyulamaz çünkü kuşku duymak için bile bu varlık gereklidir. Ben yokum dersem bunu demek için bile orada olmam gerekir. Bu yüzden kendi varlığından kuşku duymak imkânsız olan tek şeydir.
Oysa kim olduğumuzu bilmiyoruz. Kesin olan tek gerçek henüz keşfedilememiş ve biz kuşkulu birçok şeyi keşfetmek için uğraşıp didiniyoruz. İroni de burada yatıyor; gidip varlığı kuşkulu olan diğerlerine kim olduğumuzu soruyoruz. Ne söylerlerse söylesinler bu onların görüşü olarak kalacaktır. Onlar senin özüne nüfuz edemez; kimse kimsenin özüne nüfuz edemez. Özünün en derininde tamamen tek başınasın. Kimse senin kendi başınalığının mabedine adım atmadı, asla atamaz da. Âşıklar bile birbirlerinin özlerine nüfuz edemez. Öz, her şeyin ötesinde kalır. Sadece ve sadece sen onu bilebilirsin. Ama insanlar sorup duruyor, "Kimim ben?" İzle kendini- doğrudan veya dolaylı olarak yapmaya çalıştığın şey bu. İltifat duymak için nasıl da yanıp tutuşuyorsun! Birisinin çıkıp da sana güzel olduğunu, zeki olduğunu söylemesini, "Hayatımı yaşamaya değer kıldın", "Senin sayende hayatım anlam kazandı" demesini nasıl da arzuluyorsun. Sadece zihnini izle! Sürekli bunlarla meşgul olduğunu göreceksin. Biri kafandaki imaja ters düşen bir şey söylediğindeyse nasıl da inciniyor, nasıl da hemen savunmaya geçip savaşmaya, tartışmaya başlıyorsun. Bunca korku niye?'
bu dünyayı nefret değil
sözde sevgi hastalığı mahvedecek
usul usul
ışıl ışıl okumaya devam
Sadece teslim ol.. "Ben yokum" de..
Işıklar içinde
ebedi oku oku ışıl ışıl uyu
Işıklar içinde
ebedi oku oku ışıl ışıl uyu
bırak seni
bırak beni
yok
yok
ben beni bıraktığımda
sen kendini bırakma
güzel bir kendini kabul ediş
kutluyorum
emek için teşekkür ederim
birden bir kutlama yükseliverdi içimden
O nedenle ne olur KABUL ET...
saygımla
.
YAŞAYANKELİME tarafından 12/25/2015 7:40:01 PM zamanında düzenlenmiştir.