- 967 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
GEÇMİŞ OLSUN FENERBAHÇE
Bu gün böyle bir başlık atmak da, böyle bir yazı yazmak da cesaret ister aslında. Fakat ben kendimi böyle cesaretlerin adamı olarak tanırım.
Önce ; eğer bu gün Fenerbahçe şampiyon olsaydı, bu yazının Fenerbahçe’nin şampiyonluğunu tebrik yazısı olacağına ikna olmanızı istiyorum. Daha önce takımlarıyla ilgili övgü yazılarına yaptığım yorumlardan Fenerbahçe’li arkadaşlar tanığımdır bu konuda.
En son ne zaman dört büyüklerin haricinde bir takım şampiyon olmuştu bu ligde ? Çok kişi benden iyi bilir. Uzun süredir böyle bir şey olmadığını ise hepimiz biliyoruz. Bir zamanlar Trabzonspor’un şampiyon olması bile olay olmuştu. Büyük takımların deplâsmanda yenilmesi,kendi sahasında beraberliği bile olay oluyor.
Oysa, spor bu ; yenmek de yenilmek de normal karşılanmalı. Yeter ki kazanan hakkıyla kazanmış olsun. Yenilgiyi, kaybetmeyi hazmedemeyene sporcu denemez zaten.
Fanatizmi bir tarafa bırakabilirsek eğer, hepimizin sevinmesi, mutlu olması gereken bir olay var karşımızda : Bir yerli hocanın çalıştırdığı takım, bütçesi o kadar büyük olmayan, mütevazi bir taşra takımı şampiyon oldu. Üstelik hiç bir şaibeye meydan vermeden, bileğinin hakkıyla kazanıldı bu şampiyonluk.
Hangimiz, Bursaspor kayırıldı, Bursaspor’u hakemler şampiyon yaptı, Fenerbahçe’nin, Beşiktaş’ın, Galatasaray’ın hakkı yendi diyebiliriz şimdi ? Tabii insafı olanlara bu sözüm.
Sakın ha, insafınızı yitirip de Beşiktaş, Bursaspor’a yattı falan demeyin. Asıl Trabzonspor, Fenerbahçe’ye yenilseydi, doğru olmasa bile şikeden söz edilecek, tatsız bir şampiyonluk olacaktı. Üstelik Karadeniz halkı takımlarından utanacaktı belki de. O yüzden aslında onur mücadelesi verdi Trabzonspor.
Gelin hiç kimsede kusur aramayalım. Kimselere kızmayalım. Centilmen olalım. Kazananı birlikte yürekten kutlayalım.
Bursa adına, Ertuğrul Sağlam adına, Türk futbolu adına birlikte sevinelim. Belki de yıllar sonra ilk defa, şaibesiz bir şampiyona kavuşmak huzur versin, mutluluk versin tüm futbol severlere.
Ben Galatasaray’lı olarak bu sene şampiyonluğu hak etmediğimizi kabul ediyorum. Sanırım Beşiktaşlılar da öyle. İki aday vardı, biri kazandı. Birine geçmiş olsun, diğerine tebrikler.
Şimdi Bursaspor’a Şampiyonlar liginde, diğerlerine de Avrupa liginde başarılar dileyelim.
Ve, gelecek sene yine , şaibesiz bir şampiyonluk görmeyi, hepimiz çok isteyelim.
Tebrikler Bursaspor, tebrikler Ertuğrul Sağlam, geçmiş olsun Fenerbehçe ve diğerlerine..
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Bir Fenerbahçeli olarak yazınızı çok güzel bulduğumu söylemek istiyorum..Artık ben futbol maçlarının spor olarak seyredilmesini istiyorum..Bu fanatizmden nefret ediyorum..Yenilenin karşı takımı tebrik etmesini istiyorum, tıpkı Avrupa maçlarında olduğu gibi..Bunun bir oyun olduğunun unutulmamasını istiyorum...Tebrikler..
Beşiktaşlıyım ve Bursaspor'u sevmem ama şampiyonluğuna çok sevindim.Bu sevincin sebebi hem Ertuğrul hoca hemde mütevazi kadroya rağmen futbolcuların azmi.
Fenerbahçelilerin yerinde olmak hiç mi hiç istemem.Geçmiş olsun gerçekten...
Fikret bey, bu olaya benim bakış açımdan bakmışsınız. Buna benzer bir yazı kaleme alacaktım, siz her şeyi o kadar güzel ve yerinde tesbitlerle yazmışsınız ki, bana bir şey kalmamış.Sizi yürekten kutluyorum.
Bursaspor'u tebrik ediyorum.
Yerli bir antrenörün şampiyon yaptığı bu takım inşallah daha büyük başarılara imza atar.
Tabi Fenerbahçe'ye de geçmiş olsun.
Takım tutmuyorum ama, bu sonuç beni memnun etti. Memnuniyetim yerli bir hocanın başarısıydı. Yoktan , var edilmiş bir emek vardı ortada hemde çok büyük emek vardı, o da başarıyı hakediyordu.
Tebrik ediyorum.
Yazınız ve konuya yaklaşımınızı ayrıca kutluyorum.
Ben bütün dakımlara aynı mesafedeyim ama çocuklarımın, babamın gs li olması benide gs lı yapıyor. Her ne kadar gs lide olsam kendi aralarındaki maçlar beni pek heyecanlandırmaz dışarı maçları kadar.
Bu yıl Bursa'nın şampiyon olmasını yürekten istedim ve fenerli arkadaşlara hep takıldım BURSA ŞAMPİYON diye. GS lig maçında duman eden FB nin zaferinde arkadaşlarım bana mailden resimler yollamışlardı. Resimde Kocaman bir arslan, gözüne yumruk yemiş, morartılmış, bunundan kan gelen masum, çökmüş bir hali vardı. Özellikle yapılmıştı :))) Bunun acısını Bursa alacak demiştim ve aldı :))))
Kocaman teşekkürler ediyorum Bursa'mıza. Ne Fenerin, ne Galatasaray'ın ve ne de Beşiktaşın şampiyon olmasını istedim bu yıl. Birazda diğer kulüplere şars vermemiz gerekiyordu.
Bursanın beyefendi antrönürü Ertuğrul Sağlam hocamızı , gençlerini ve bir sezon boyu onları yalnız bırakmayan Bursa taraftarlarını tebrik ederim. Nice başarılar onların ve diğer takımlarımızın olsun...
Yazınıza yürekten teşekkürler yoldaş
selam ve saygılar uzaklardan...