- 4261 Okunma
- 37 Yorum
- 0 Beğeni
CAN ÇİCEGİM BENİM
CAN ÇİÇEĞİM BENİM
Mektubunu alınca dünyalar benim oluyor. Öylesine mutlu oluyorum ki. Sevgi bahçemde bin bir renkli çiçekler açıyor. Sardunyaların ateş kırmızısı, petunyaların sütlü beyazına krizantemlerin altın sarısını sararken, minicik minelerin saf mavisi dans ediyor gözlerimin önünde. Hele baldan tatlı kadınım derken, satırlarındaki sözcükler kulağımda şakıyan nağmelere dönüşüyor. Mutluluk ne güzel diye düşünüyorum o an. Kendimi kolunun kanadının altına sokulmuş, ateşinle yanarken buluyorum. Mektubunu okumadan evvel bir mum yakıyorum. İçinde ki tüm sevgileri söylediğin yazdığın her şeyi biliyor gibi gözlerimi kapatıyorum. Kalbim çarpıyor senden bir haber almanın mutluluğu var yüreğimde. Okuyacağım yazılarını ama kendime bir zaman tanıyorum. Okudum hayal kurdum. Gene okudum gene hayale daldım. O güzel sözcüklerde eridim. İçinde kiler hep benim sana söyleyip de söyleyemediğim duygular.
Nasıl oluyor da km lerce uzakta olan iki kalp birbirlerine bu kadar yakın oluyor. Daha okumadan içindekiler içime doğuyor. Bunlar hep yerçekiminin sırları herhalde.
Canım benim artık ilkbahar geldi. Bende mektubunla beraber bahar gibi hissettim kendimi. Candan, sevdalı sevecen Nevruz baharın başlangıcını bize müjdeliyor. Ben göçmen kuşlar gibi hissediyorum kendimi. Vatanın özlemi senin özlemine karıştı. Gün saymaya başladım. Bir ara ızdırap yüreğimi demir bir pençe gibi ezerken gelmeme kararı alıştım. Bugün düşünüyorum da ne sensiz ne vatanımdan uzak olamam diyorum.
Evvela İstanbul’a uğramalıyım. Hem biliyor musun neden? İstanbul da ilkbahar diyince erguvan ağaçları gelir akla. Boğazın iki yanını öyle güzel süslerler ki yüreğin yeşillenir. Çiçekler yaprakları beklemeden yaramaz kızlar gibi erguvani renkleriyle cıvıldaşırlar. Başında sevda rüzgârları eser, gönlünü kaptırıverirsin bu füsunkâr güzel kızlara.
Canım benim İstanbul’un erguvan ağaçlarını anlatırken gönlümün sarhoşluğuyla dışarıya bakınca ne göreyim. Kar lapa lapa yağıyor. Burada kış ora da bahar diyorum. Erguvan ağaçlarımın çiçeklerini göremeyeceğim diye hayıflanıyorum.
Canım benim burada mektubuma biraz ara verdim. Balkona çıktım. Yüzümü kar tanelerine doğru tuttum. Yüzüm dudaklarım öpüşüyor karla. Ateşlenen yüreğimi sakinleştiriyor, okşuyor kar. Gözlerimi kapadım seni kucaklar gibi sımsıkı sarıldım bedenime. Ateşin özlemin beni sardı sardı. İçeriye girdiğimde mektuba devam etmek istedim, yok olmuyor. Dinlenmeliyim.
Seni sevgi ve hasretle kucaklarım. Sevgin yüreğimde oraya artık kimse giremez. Bir sen varsın bir de sevdan.
Gülay Somer Birkl Almanya
SEVGİLİ DOSTLAR BU MEKTUMU ALMANYADA YAZMIŞTIM AMA
İNTERNET SORUNUM OLDUĞU İÇİN YOLLAMAMIŞTIM.
ŞİMDİ AFFINIZA SIĞINARAK YOLLUYORUM. OKUDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
YORUMLAR
Merhaba efendim kaleminizden beğeniyle nefis bir mektup okudum.Yüreğinize sağlık dost şair yüreği sevgi dolu insan.
Saygılarımla
Mehmet Çobanoğlu
GÜLAY BİRKL
dostlar tarafından okunuyor. Beyeniniz için onur
duydum. Sevgi ve saygılarımla
Biliyorum ki sen bu sevdanın sultanısın... Kalbinse içinde kilitli olan sevdanın köşkü... Ne mutlu senin gibi seven bir sevgilisi olan erkeğe...İnanın, bu yazıyı okuduktan sonra o şanslı kişiyi çok kıskandım.Onun yerinde olabilmek için neler vermezdim ki...Kutlarım can dostum, güzeller güzeli sultan şairim.Çok duygulu bir yazı yazmışsın.Gözlerimde sevda parıltısı, kalbimde sevgi ateşiyle okudum yazını.Tşklr.bizimle paylaştığın için.Seven kalbin açı, yazan ellerin dert görmesin.Sevgilerimle.S.T.
GÜLAY BİRKL
Sevgi çiçeği güzel yüreğinden hiç eksilmesin. gönül gözüm sendedir sevgili dost. Kendine iyi bak. yaşadığın müddetçe içinden Sevgiler eksilmesin yüreğinden
Bu mektup okununca hop hop etmeyen gönül işlevini kaybetmiş duygu fakiri olmuş demektir. çiçeklerle güllerle sardunyanın sıcaklığıyla ve karın serinlikleriyle harman edilen gönül duygularının en içtenlikle yapılan bu çağrısı harika olmuş .selamlar.
Bende size bir özel gülü tanıtmak istiyorum belki başka mektubunuzda kullanırsınız diyerek.
( YOZGAT ) CEHRİLİK LALESİ
Bu lalenin özelliği hüsrenle biten bir aşkın hazin hikayesidir. talibi çok olan güzel bir kızın istediği biriyle evlenmesine mani olarak kendisine kaçırmak için düğün alayının önünü kesetek herkesi katleden bir caniden kurtulmak isteyen bir güzel gelinin duasıyla oluştuğu söylenen bir aşk gülü dür.Bu dua ile gelinin taş olduğu damadın kuş olduğu ve göz yaşlarınında toprağa dökülerek lale tohumu olarak her yıl aynı tarihte ( 15 - 30 mayıs arası kadar ömrü var ) gül açıp onbeşgün sonra solması inandırıcılığı güçlendiriyor.
Burada açan laleler “İddialara göre “ çoğaltılıp üretilmesi çok zor olmasına rağmen zamanla seyyahlar aracılığıyla keşfedilip Hollanda’ya götürülerek çoğaltıldığı ve Hollanda lalelerininde Cehrilik lalesinin kopyalanmış hali olduğu söylenmektedir. Cehrilik ya da Cehirliğin Türkçe anlamı ise sesin yankılandığı yer manasını taşır. Bu yankıda gelinin yakarışının ve kuş olan damadın ötüşünün yankısı olarak düşünülmaktadir.
Not: Bu hikayenin tamamını okumak için "Cehrilik lalesi hikayesi" ni okuyunuz selam ve sevgilerimle
GÜLAY BİRKL
Evvela o güzel yorumun için çok teşekkür ederim
harika bir yorumla güzellikleri gören gönül gözünüzün
ne kadar sevecen olduğunu anlattınız.
CEHRELİKLALESİNİ hepimize tanıttığınız içinben çok mutlu
oldum. Sebebi de güzel yurdumun içinde neler ver
neler yok bilemiyoruz. Herkes kendi yöresinden bazı
şeyler anlatarak bizleri de bilgilendirmeli.
İnşallah birgün ben de bu CEHRİLİK LALESİ
için bir şeyler yazabilirim.
Sevgilerim seninle Cannn dostum benim
Duygular kimi zaman sözcüklerle bütünleşir kimi zaman şiir olur kimi zaman içli bir mektuptur muhatabına sevgiler gönderen gördüğü güzellikleri resmeden bir tablo olurlar bazen
kutlarım gönül kaleminizi okudum hayranlıkla
varolun sevgi yüklü olarak yol alsın gönül kervanınız saygılarımla
Manolyam,Özlem bu yazılmazki!
Beklerim,ufukta güneş doğar,
..gün batar.
Gündüzlere sünger çektim,
..geceler bitmiyorki.
Günler aylar geçiyor sen hala yosun,
..yağmur'lara soruyorum,
..rüzgar'lara soruyorum,
kar yağınca gelecek, diyorlar.
Kış bitti ,yazgeldi,sen hala yoksun.
Senin beklediğin sahildeyim!
Martılar eşlik ediyor özlemime..
bana seni anlatıyorlar,
Deniz ötesinden haber soruyorum,
..gelecek bekle diyorlar.
Elimde bir demet manolya,
seni bekliyorum.
ama hala sen yoksun.
GÜL bahçesine giriyorum!!
gülmeyi öğrenmek için.
Ay' ı bekliyorum geceleri,
Senin ışığını göemek için,
hasretini işledim kumsallara ,
dalgalar silip götürdü,
dön artık manolyam gücüm kalmadı,
Sevgili hocam ,sevda yüklü mekdubunuz içtenlikle aldım,okudum ,özlemi sevdayı dokudum yüreğimde
nakış nakış ,bitmeyen özlemlerimin suzuzluğunu giderdim,kaybuldum adeda satırlarda,özleminizi ruhumda hissettim ,
bu güzel ,sevda yüklü mekdubunuz ,beklediğiniz özlemleri beraberinde getirmesi dileğiyle ,size içinde sevda çiçekleriyla dolu bir sepet gönderiyorum ,bütün sevgileri ,sevdaları,özlemler ,hasretleri bir gül bahçesinder geçer gibi geçmenizi diliyoru, en içten sevgilerimi iletiyorum.
susuz yaz tarafından 5/19/2010 10:02:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLAY BİRKL
Senin gibi bir can dostu tarafından sevilmek ne güzel.
Sevmek güzel, sevilmek daha güzel. gül bahçelerinde
sevgiyi anlatmak ay ıığnda sevgiyi peçinlemek daha da güzel
öyle güzel bir yorum yazmışsın ki. Birden gençliğim geldi aklıma
Biz gençken böyle şiirler yazabilirmiydik. hayır, yazmak
şöyle dursun bizlere yazılan iki satır mektubu bile
alamaz okuyamazdık. Genç olduk sevgili olduk. ama hiç mektup
yazmadık ki. Şimdi çağ atladık. Hem yazıyor hem yayınlıyoruz.
Sevgilerim seninle Can dostum benim.
düşler dokunmuş ne güzel yüreğe
yürek akmış usulca sarılmış kaleme
kalem hayranlıkla paylaşmış mürekkeple
ve aşkı kağıtla paylaşmış mürekkep
ne güzel bir mektup saklısı olmayan
emeğine yüreğine sağlık
okuduğum en gzel mektup
GÜLAY BİRKL
kondurdun yüreğime. düşler dokunmuş
demişsinya evet can dost yürekte sevda olunca
ilmek ilmek dokunuyor şiirler mektplar
teşekkür ederim sevgilerimle dost gönül
Sevgili Gülay bu ne mektup böyle şiir gibi içim titredi okurken bu ne aşk böyle diyesim geldi her iki tarafıda kıskandım desem doğru söylmişimdir. Bir mektuba neler feda ediliyor ya canlısına ya sahibine bütün kalbimle alkışladımm
ve okurken yüreğim sevgi doldu inan tebrik ederim canım değerli arkadaşım alkışladım alkışlaım alkışladım
GÜLAY BİRKL
beni yüceltip yüreğime sevgi doldurdun.
isan sevince canlısına da neler feda ediyoruz
değil mi arkadaşım. Yüreğinde sevgiler daim olsun
derken bu güzel yorumunla sayfama geldiğin
için teşekkür ederim. Sevgilerim seninle Cann
Güzel anlatım ama düşündüm de bu mektup boşa yazılmamış kaleme olsunda bir şey bu olsun denerek umursamadan takılmamış bu satırlar Umarım muhatabı bu satırları okur okumuşturda inş. kendine gelir Harika anlatımlı mektup yazısını ve yazan yazdıran yüreği İÇTENLİKLE TEBRİK EDİYORUM ALKIŞLAR EŞLİĞİNDE
GÜLAY BİRKL
Kurgu filimlerinde aralarında hep
hakikatler dolaşır değil mi?
Elbette bu mektubun içinde de hakikatler vardır.
Güzel yorumuna teşekkür ederim cannn dostum benim
GÜLAY BİRKL
teşekkür ederim. sevgilerimle
GÜLAY BİRKL
sayfama geldiğin için. Teşekkür ederim
güzel yorumuna. sevgilerim seninle
GÜLAY BİRKL
Ben nostalji sınıfında olduğum için
hala yazıyorum sevgilerimle
Cann dost beni adeta çok eskilere gönderdiniz ve hala Almanya da yaşıyor olmam belkide beni bir kat daha fazla etkilemiş olması muhtemel, iletişim çağının kıt olduğu devirlerde böylesine güzel kelimeleri düşünüp bulup karalamak bizler için bir lüks'tü bugün için mektuplar maziye karıştı iletişim o kadar geliştiki artık mektup yazmaya ihtiyacımız yok, harika imgeler kullanılarak buram, buram hasret ve de sevgi kokan cümlelerin raks etmesi güzel ve sevgi kokan bir mektup beğeni ile okudum ve kıskanmadım dersem yalan olur gönül kalemin hiç susmasın saygı ile.
GÜLAY BİRKL
ben de nostalji olduğum için hala mektup yazmanın bir
inceliği var içimde.Teşekkür ederim güzel yorumunuzu
sevgilerim sizlerle.
Değerli şairem ,Sevmek zor tabiki seviyorsan herseyi goze alirsin ayrilik okadar zorki bidakkika bile dusunmeden edemiyorsun onu,allahima dua etmekten baska bisey gelmiyor ,allahim ne insanlar var su dunyada herkes almis basini kendi derdini dusunuyor.... en cokta guzeolan sey sevmek diyorlar .... sevmek okadar zorki ,sevmek seni seviyorum.senin icin olurum demekle olmuyor,değerli şairem bu mızraları anlayan anlar yüreğine sağlık gönlün sevgiyle dolsun esen kal
GÜLAY BİRKL
Seviyorum ölüyorum demekle ne sevilir ne ölünür.
Sevmek gönüllerin iki kalp tarafından birbirlerine vereceği
en güzel hediyedirki. Buda kıymet bilene verilmelidir.
teşekkür ederim güzel yorumuna can sairem sevgilerim seninle
çok güzeldi özlemin serzenişi yürekten kopan sesdi sanki kutlarım yazan yüreği
GÜLAY BİRKL
yok artık Sevgilerim seninle.
Harika bir mektup
Çok ince duygu yüklü
Çok özel satırlar
Hissederek okudum arkadaşım
Yüreğinden süzülmüş sevda pınarı
Gönlüne saglık
Etkilenmemek olanaksız.Her mısrasıyla özel
Çok saygı ve sevgiler selamlar Gülay Birkl
GÜLAY BİRKL
beni bu sefertte yüceltti. Beyenmiş olman
betenini kazanmam çok güzel
Artık ben de nostalji sınıfına girdiğim için
çekinmeden yazabilirim değil mi?
Sevgilerimle
YA BU TEKNOLOJİ İNSANLARI DA ROBOTLAŞTIRIYOR
30 yıl öncesi geldi gözlerimin önüne.SEVENLER BİR BİRLERİNE MEKTUP VERİRDİ.
Kovuklara,oyuklara,taş altlarına mektuplar bırakılırdı
Küçük çocuklarla mektuplar gönderilirdi.Çocuklar şüphelenilmesin diye ulak olarak kullanılr,Anne-Babaya-Abiye söylemesin diye de para verilirdi eline çocuğun
Ama o mektuplardaki duygu seli "bambaşkaydı"çünkü
Mektubunuz beni alıp götürdü o günlere
Harika bir duygu seliydi.Kutlarım yazan yüreği ve eserini
Selam,saygı,dua ile
GÜLAY BİRKL
götürdün. İlk eşim evimizin karşısında komşunun
duvarın göya ayakkabısını bağlarken
duvarın içine bir mektup bırakmıştı
onu almak bir saatimi aldı korkudan yandım
tutuştum. içinde ne yazıyordu biliyormusun
HANIMEFENDİ SİZİNLE TANIŞMAK VE CİDDİ
OLARAK GÖRÜŞMEK İSTİYORUM.
Bu kadar ama günlerce babam bende bir
deyişiklık gördümü diye yattım yalancıktan
hasta olmuştum. İşte o kadar zordu. almak da
vermek de
sevgilerim seninle
merhaba birtanem nasılda dökülmüş dizelere sevdanın ateşi satırları yakıyor gönüllere bir şiir güzelliğinde akıyor ahhhh bu sevda ne diyeyimki günyada başka bişey varmı acaba diyorum sevmek sevilmek kadar güzel olan bir şey daha bence yok diyorum evlat sevgisi ana baba sevgisi torun sevgisi illada yar sevgisi o başka bir sevgi başka bir ateş yüreği dağlayan sevda şiirlerini yüreklerden akıtan işte velhasın aşk işin açıkcası sevgisiz bir hayat boş bomboş inan bana bitanem benim gibi boşlukta kalanlar da var insanın yüreğini anlayan bir seveni olması harika bişey hayata bağlayan en güçlü bağ dilerim arkadaşım yüreğindek, sevgin hiç sönmesin hep bu güzellikte can yakmayan ateşiyle yansın sevda ateşi can yakmadığı zaman hayat verir can yaktığımda canın alır insanın senin sevdan sana can versin can almasın güzel arkadaşım vatan hasreti sevdalının hasreti iki hasrette zor çekilir ne yardan geçilir nede serden gönül hiç birinden geçemez kar taneleri güzel sanki sevdiğinin dokunuşlerı gibi yumuşacık okşar insanı üzerinde yürümekse ayrı bir güzellik sanki seninle konuşur gibi bir kemenın ince sesi gibi her bir tanesi ayrı bir gönüldür sevdalı yüreklere gelen bir mektup bir sevgidir dudaklara düşen inci taneleri sevgi taşır göklerden yüreklere gözlerine bakmak dudaklarında erimek yanağından bir buse almak ister gibi nazlı nazlı konarlar insanlara yer yüzüne mektubunu büyük bir zevkle senin yüzüne konan kar taneleride sevdiğinin bir busesi olmuştur dilerim arkadaşım okudum bir tanem seni güzel yüreğini kutlarım
sevgilerimi yolluyorum kucal dolusu lır ç,çeklerimle hoşçakal canım arkadaşım allaha emanet ol
GÜLAY BİRKL
Sevgin bir pınar oldu aktı gönlüme. Ben
kağıdı kalemi elime alıp mekyup yazmayı
çok seviyorum. hele bir de cevabi gelirse.
N nede olsa artık nostalji oldum ve hala sıkısıkıya
tutunuyorum eskiye. sevgilerim seninle canım benim.
GURBET ELDE VATAN HASRETİ SEVDİKLERİNİN HASRETİNİ VE ÖZLEMİNİ ÇEKERKEN BİR MEKTUP BİR SELAM İNSANI NEKEDAR MUTLU KILAR DÜNYALAR ONUN OLUR DEGİLMİ CAN DOSTUM GÜZEL MEKTUBUNUZDA SEVGİ HASRET VE ÖZLEMİ SATIRLARA DÖKÜLEN DUYGULAR BAHAR GÜZELLİĞİNDE BİR YÜREKTEN ÇOK GÜZEL İFADE EDİLMİŞ GÜZEL BİR MEKTUTTU OKUDUĞUM
SELAM VE SAYGILARIMI BIRAKTIM DEGERLİ SAYFANIZA SAYGILARIMLA NAVRUZ GÜZELLİGİNDE KALIN EFENDİM .
GÜLAY BİRKL
ne güzel bir yorumdudileğin gibi.
NEVROZ güzelliğinde kalın demişsin
hakikaten siladan gelen mektu başka oluyor
o zaman hep dünyalar benim zannederim
masaya otururum keyfini çıkarmak için
mektup açacağını elime alır yavaşca incitmeden açarım.
okurken sevinirim. sonra bir daha
bir daha okurum mutluluğum sonsuzdur o zaman
sevgilerimle
Tebrik ederim. Muhteşem güzellikte bir mektup. Saygı ve selamlarımı sunuyorum.
GÜLAY BİRKL
gerçi kimseye yazmıyor ama olsun ben seviyorum
sevgilerimle dostttt
GÜLAY BİRKL
evet bir kenarı kan ağlıyor kalbimin ki bunu da sen hissettin. Sevilmek mi güzel sevmek mi bilemedim. İkisindwe de acı var. yorumun için teşekkür ederim.
Sevgimle kal Can
yüreğine sağlık muhteşemdi. büyük bir özlem tutku aşk sevda vardı dizelerde.
mektubu baharın gülleri çiçekleriyle süslerken yüreğin de newroz un coşkusuyla coşmuş
yüreğinin sesi nefesi daim olsun. yüreğinde her zaman taze sevda çiçekleri boy versin....
sevgimsesin GÜLAY hanım efendi.....bu harika yapacak yorum bulmak çok çok zor....
sevgimle....
GÜLAY BİRKL
sevgi insanın yüreğini öylesine güzelleştiriyorki Almanyada üç tane Mektup yazmış Bu mektplada nokta kayayım demiştim. her halde en güzeli bu oldu ki yorumlarınız beni mutlu etti.
sayfama kadar gelmen beni mutlandırdı ayrıca beyeninde sevindirdi beni
benim canım arkadaşım. Sevgilerim seninle.
gülaycıım..mektup olmanın ötesinde farklı bi şey bu..her dem taze,ölümsüz bir aşkın manifestosu sanki..içinde özlemin her türlüsü saklı..beden sırf tutku kesilmiş ve sabırsız bir bekleyişte..ilk kavuşma anı ,kıyametin kopma anı olabilir..
muhteşemdi..
yürekten kutlarım..
sevgim ve saygımla..
GÜLAY BİRKL
öte. Kavuşmak istemenin hasretindeki özleminde ki
bir dille yazılmış. yürek sever kalem yazar
Dil biraz zorlanır söylemeye ama.
Kalem anlatıyor işte yaramaz çocuklar gibi
söz geçiremiyorsun ki
sevgilerim seninle sevgili can dost
:::::::::::::::::::::::::::::::::EY SAFAK YILDIZI GIBI PARLAYAN SEVGİLİ CANIM ABLAM::::::::::::::::
BU GÜZEL CAN ÇİCEGİM BENİM İSIMLI MEKTUBUN OKURKEN UZAKLARA DALDIM
SEVGI YÜKLÜ AŞK DOLU USTACA DERONİ ANLAMLI OLAN HASRETLIK DERSEN HER ZAMAN HER YERDE VAR ;
VE BÜTÜN BUNLAR OLMASAYDI NE OLURDU O,ZAMAN NEYI NASIL YAZMAK GEREKIRDI BU GÜZEL DUYGULERLE BEZENMİŞ HARİKA MEKTUBUN-DA GECEN BU GÜZELIK ORTAYA NASIL CIKARDI İNSAN OĞLU YAŞAMASI GEREKIYORMUŞ BÜTÜN BUNLARI YAŞIYORUZ
BENCE BU DA ALLAH-IN KULARINA YAŞATIĞI KADER DENEN BİR İLAH İ KANUN YOKSA SAİR NASIL YAZACAKTI
HAYALİN ÖNÜMDE,PARLAK AY İBİ,ZULMETİ GİDEREN MEHTABA BENZER,
BU YIL DAGURBETDE GECEN ÖMRÜMÜZ,CEFASI BİTMİYEN,DEVRANA BENZER!
SEVEREK OKUDUM HEM YAZAR SINIZ HEMDE ŞAİRE CÜMLE HATALARIM VARSA KI VARDIR AF OLA
COK ÜZÜR DILIYORUM YANLIŞLIKLA SAYFA SANARAK BİR-E BASTIM PUAN OLDUĞUNU SONRADAN FARK ETIM BUNUN ICIN TEKRAR COK ÖZÜR DİLERİM DİYER YAZILARINIZI VAKİT BULDUKCA OKUMAK İSTIYORUM SEVGİLER SELAMLAR ALLAH-A AMANET OLUN ESEN KALIN:;
yön tarafından 5/18/2010 12:28:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLAY BİRKL
puan hiç önemli değil. Önemli olan sıkılmadan okuyup
yorumunu yazman. Yüreklerimizde bu aşk kanımızda
sevda varken ve biz gurbeti tüm yüküyle çekerken
bu yazılar şiirler daima yazılacaktır. Güzel yorumun
için teşekkür ederim Yaşar sevgimle kal cann dostum benim
Özlem dolu,yürekten hasret dolu harika bir yazı.Ayrı kalmak,görememek gerçekten çok zor.Bu durumda yürek neylesin.Hüzünlerle dolar elbette.Fakat yine de kalpler bir oldukça,vuslat gelecektir en kısa sürede.
Tebrik ederim Gülay hanım.Hissederek okudum.Yüreğinize,emeğinize sağlık.İyi ki varsınız.Sevgi ve saygılarımla...İyi bakın kendinize..
GÜLAY BİRKL
yüreğim sevinç doluyor. biliyorum ki okuyup cevap verecekler
arkadaşlareımızda öyle güzellikler yazmışlarki sen de dahil olmak üzere hepinizi kutlarım Sevgilerim seninle
Şiir kıvamında bir deneme,
DEvrik cünlelerden kaçınmanız ilk dikkatimi çeken şey oldu. Zaten devrik cümleler serbest şiiri ve deneme türü yazıları katlediyor. Siz bunun farkındasınız gördüğüm kadarıyla ve devrik cümlelerden özellikle kaçınmışsınız. Yani satırları yan yana değil de alt alta yazsanız bir serbest şiir ortaya çıkabilir,onun için dedim şiir kıvamında diye.
Güzeldi,tebrik ediyorum...
GÜLAY BİRKL
İnan feyz alıyorum senden. Teşekkür ederim
ne güzel dikkatle okuyup yorum almak
sevgilerim seninle candostum benim
GÜLAY BİRKL
şair olarak her zaman taşıyoruz değil mi?
sevmenin güzelliği işte burada sevgilerimle
can şairim
GÜLAY BİRKL
Sevginin sesi gelmiş sayfama ve güzel bir yorum olmuş.
teşekkür ederim. Cannn dostum benim.
GÜLAY BİRKL
Biliyormusun ben artık hiç özlemiyorum kar tanelerini.
artık soğukları sevmez oldum. Ama bazen karla öpüşmek çok duygu yüklüyor insana. Sevgilerim seninle Canımmmmmmm
Mektubunu alınca dünyalar benim oluyor. Öylesine mutlu oluyorum ki. Sevgi bahçemde bin bir renkli çiçekler açıyor. Sardunyaların ateş kırmızısı, petunyaların sütlü beyazına krizantemlerin altın sarısını sararken, minicik minelerin saf mavisi dans ediyor gözlerimin önünde. Hele baldan tatlı kadınım derken, satırlarındaki sözcükler kulağımda şakıyan nağmelere dönüşüyor. Mutluluk ne güzel diye düşünüyorum o an. Kendimi kolunun kanadının altına sokulmuş, ateşinle yanarken buluyorum. Mektubunu okumadan evvel bir mum yakıyorum. İçinde ki tüm sevgileri söylediğin yazdığın her şeyi biliyor gibi gözlerimi kapatıyorum. Kalbim çarpıyor senden bir haber almanın mutluluğu var yüreğimde. Okuyacağım yazılarını ama kendime bir zaman tanıyorum. Okudum hayal kurdum. Gene okudum gene hayale daldım. O güzel sözcüklerde eridim. İçinde kiler hep benim sana söyleyip de söyleyemediğim duygular.
Nasıl oluyor da km lerce uzakta olan iki kalp birbirlerine bu kadar yakın oluyor. Daha okumadan içindekiler içime doğuyor. Bunlar hep yerçekiminin sırları herhalde.
Canım benim artık ilkbahar geldi. Bende mektubunla beraber bahar gibi hissettim kendimi. Candan, sevdalı sevecen Nevruz baharın başlangıcını bize müjdeliyor. Ben göçmen kuşlar gibi hissediyorum kendimi. Vatanın özlemi senin özlemine karıştı. Gün saymaya başladım. Bir ara ızdırap yüreğimi demir bir pençe gibi ezerken gelmeme kararı alıştım. Bugün düşünüyorum da ne sensiz ne vatanımdan uzak olamam diyorum.
Evvela İstanbul’a uğramalıyım. Hem biliyor musun neden? İstanbul da ilkbahar diyince erguvan ağaçları gelir akla. Boğazın iki yanını öyle güzel süslerler ki yüreğin yeşillenir. Çiçekler yaprakları beklemeden yaramaz kızlar gibi erguvani renkleriyle cıvıldaşırlar. Başında sevda rüzgârları eser, gönlünü kaptırıverirsin bu füsunkâr güzel kızlara.
Canım benim İstanbul’un erguvan ağaçlarını anlatırken gönlümün sarhoşluğuyla dışarıya bakınca ne göreyim. Kar lapa lapa yağıyor. Burada kış ora da bahar diyorum. Erguvan ağaçlarımın çiçeklerini göremeyeceğim diye hayıflanıyorum.
Canım benim burada mektubuma biraz ara verdim. Balkona çıktım. Yüzümü kar tanelerine doğru tuttum. Yüzüm dudaklarım öpüşüyor karla. Ateşlenen yüreğimi sakinleştiriyor, okşuyor kar. Gözlerimi kapadım seni kucaklar gibi sımsıkı sarıldım bedenime. Ateşin özlemin beni sardı sardı. İçeriye girdiğimde mektuba devam etmek istedim, yok olmuyor. Dinlenmeliyim.
Seni sevgi ve hasretle kucaklarım. Sevgin yüreğimde oraya artık kimse giremez. Bir sen varsın bir de sevdan.
DEĞERLİ ŞAİREM BU NE MUHTEŞEM BİR MEKTUP NE KADAR USTACA DERİN ANLAMLI MANALI İFADELER ÇOK GÜZEL MEMLEKET HASRETİ SEVGİ TEMALARI İŞLENMİŞ ADETA OYA GİBİ NAKIŞ NAKIŞ GÜLAY BİRLİĞE YAKIŞIR TARZDA OLDUKÇA ŞIK VE LEZİZ OLMUŞ.ALLAH HİÇ KİMSEYİ SEVDİKLERİNDEN AYRI KOYMASIN.HELE VATAN MEMLEKET SEVGİSİ EŞ DOST CAN CANAN SEVGİSİ YABAN ELLERDE BURAM BURAM TÜTER GÜZEL YÜREĞİNİ HARİKA MEKTUBUNU KEYFLEOKUDUM.OKADAR GÜZEL ÇİÇEKLERLE SÜZLEMİŞSİNİZKİ ADETA GÜL BAHÇESİNE ÇEVİRMİŞSİNİZ.KALEMİN VE GÜZEL YÜREĞİN DERT GÖRMESİN.SEVGİ VE SAYGILARIMI GÖNDERİYORUM.ÇİÇEK YETERİNCE VAR SATIRLARINIZDA .
GÜLAY BİRKL
diye. Ya sen yorumunu ne güzel ifade etmişsin.
Ben de kendimi okurken gülüzarda buldum can
Sanki mektubuma güzel bir cevaptı yazdığın.
çok mutlu oldum yorumuna ve savfama gelişine
Sevgilerim seninle.
Gene okudum gene hayale daldım. O güzel sözcüklerde eridim. İçinde kiler hep benim sana söyleyip de söyleyemediğim duygular.
BALDAN TATLISIN........sevgi.....çığlık çığlığa......gittiğin günden beri buraları ve kalbinin sahibini özledin.....çünkü seven birisin.....sevmeyi bilen birisin.....sevilen birisin......yürek gelgitlerin....hiç mola vermediki......her yerde erguvan ağaçların var..... özlem bir kartopuyken.... çığa dönüşmüş..... dahada büyüyecek....gel.....hem memleketin....hemde sevenlerin sevinsin.....yüreği temiz ablam....senin pasaportuna YURT DIŞINA ÇIKAMAZ. yazılacaktır bilesin.....saygılar....
GÜLAY BİRKL
yapıp beni ağlatmaya.Vallahi beni de iyice sulu göz ettin
Ne kadar seviniyorum senin tarafından sevilmeye.
evet seven biriyim. Sevmesini seviyorum. Sizleri
Seviyorum. Sevgi dağarcığım da sihirli bir perinin eli var sanki
Herşeyi o kadar çok seviyorum ki anlatması kabil değil.
Tacettin Ne güzel olur değil mi
YURT DIŞINA ÇIKMASAM Şu 3 ay öyle zor geliyor ki
ama evlatlarda orada mecburi gidiyorum.
Canım benim sevgim sana sonsuz Sevgilerimle
GÜLAY BİRKL
beni okumuş ve yorumlamışsın. biliyormusun
yrumuna kıymet verdiğim dostlar arasındasın
sevmek güzel. Sevgiyi anlatmak daha güzel
Sevgilerim seninle Cannnnnnn
Ne mutlu bu güzel, sevgi dolu mektubun muhatabına ve seven sevilen yüreklerin sahiplerine..
GÜLAY BİRKL
beni mutlu ediyor. Sizlerin sayesinde daha
güzel yazılar çıkarmaya başladım.
ilk yazıma cevabını hatırlıyorum da Her şey
güzeli ile güzel çirkini güzelleştirmek daha güzel.
Sizlerin sayesinde Birazda Sevgi dilini yazmayı öğrendim.
Sevgilerle teşekkürlerle bende sayfana bir gül bırakıyorum
Güzellikler tam olsun diye.Sevgilerim seninle Cannn
MEMLEKET HASRETI HER ZAMAN YANAR GÖNLÜMÜZDE HAVASI ;KOKUSU,SUYU ,TOPRAGI BÜYÜDÜGÜMÜZ YERLERI
COK ÖZLERIZ ...COK GÜZEL BIR YAZIYDI GÜNLÜNÜZDEKI GÜLLER HEP YESERSIN HIC SOLMASIN KUTLARIm
SAYGILAR...SLM;LAR...EFENDIM..
GÜLAY BİRKL
yerden yurttan ayrrı kalınca hemen hasret ve acılara
gömülürüz Yüreğimizi acıtan bir şey var. Sevgi sararken
ruhumuzu, özlem kalbimizi acıtıverir.Ama bu da
şaire bir armağandır belki değil mi? Sevgilerle gönül
bahçemden bir gülle geliyorum sana. yorumuna
cevabi geciktiğim için. Cannn
aşk bahar hasret öyle güzel harmanlanmış ki... ah gülay ablacım... sevdiklerinize hep yakın olun inşallah... okuyanın içini ısıtan sımsıcak bir mektup olmuş bu ablacım...saygılar....
GÜLAY BİRKL
YORUMLARINLA NE TATLI BİR İNSANSIN. SENİ
KALBİMDEKİ TÜM GÜZELLİKLERLE SEVDİM.
SEVGİLERİM SENİNLE . BEYENİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
Sevgili Pollyannam,o kadar guzel anlatmisinizki icinizden gecenleri baharin getirdigi guzelligi ,Istanbulun guzelligi
hasret duydugunuz tum guzellikleri dile getirmis gonul.Genelemede boyledir insanlar sahip olduklarini ancak bulunduklara yerden uzaklasinca yurekte hisseder bir garip gibi olur ve en begenmedigimiz seyler burnumuzda tuter .aynen bir cocugun annesinden ayri kalmasi gibidir !dinlenen sarkilar insana dokunur duygusalasir,etrafa bakarsiniz istedigi kadar guzel olsun uc gun sonra goz hic bir guzelligi gormez sanki uzaylilarin dunyasinda yasiyormusunuz gibi hisler duyarsiniz.bir ata sozumuz vardir cok severim"BULBULU ALTIN KAFESE KOYMUSLAR ILLE DE VATANIM "DEMIS.
Sevgiler ,ozlemler ,hasretler dolmus tasmis yurekten,guzel yureklim.ne bu guzel duygular size guzel bir mektup yazdirmis.
cok begenerek okudum,yazan yureginize saglik.Kalben kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.
GÜLAY BİRKL
DOSTU ARKADAŞI POLYANASI ŞİİR ANNESİ SEVGİLİSİ ABLASI
OLUVERDİM BİRDEN. BU NE KADAR GÜZEL BİR DUYGUDUR BİLEMEZSİN. YÜREĞİM SEVGİLERE HEP AÇIK AMA
BURADAKİ DOSTLUKLARA SEVDALANDIM ADETA
CANIM İÇİMİ NE GÜZEL ANLATMİŞİN. BENİ NE GÜZEL ANLAMIŞ KALEME DÖKMÜŞSÜN. TEŞEKKÜR EDERİM SANA SEVGİNİ
BANA DA VEREBİLDİĞİN İÇİN. SEVGİLERİM SENİNLE
Sevda ve memleket hasreti kokan, sevgiliye özlemle yazılmış bir mektup okudum yürek sesinizden kutlarım can arkadaşım, bazen km bile duygularımıza engel olamıyor içimizdekileri gökyüzüne ve esen yelle haykırmak geliyor içimizden, esen yel onun tenine dokununacak ve gökyüznü oda bakacak belki o da yüreğindeki hasreti ve seni hisedecek kutlarım canım...
UMUt ve DOSTCA
GÜLAY BİRKL
cevaplarken bile insanın içini ısıtan bir şeyler var.
sevgi sözcülerin yüreğe işliyor sanki.
sevgim seninle canım.