- 1879 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Hayat Bir Oyundur
Hayat bir meydan okumadır, göğüsleyin hayatı... Hayat bir hediyedir, kabul edin... Hayat bir maceradır, atılın... Hayat üzüntüdür, yenin onu... Hayat bir tragedyadır, yüzleşin onunla... Hayat bir görevdir, yerine getirin... Hayat bir oyundur, oynayın... Hayat bir gizemdir, anlayın... Hayat bir şarkıdır, söyleyin... Hayat bir fırsattır, yakalayın... Hayat bir yolculuktur, tamamlayın onu... Hayat bir vaattir, yerine getirin... Hayat bir güzelliktir, övün onu... Hayat bir çabalamadır, savaşın onunla... Hayat bir başarıdır, elde edin... Hayat bir bulmacadır, çözün onu...
Küçükken oynadığınız o eğlenceli oyunlar hâlâ aklınızdadır eminim. Körebe, saklambaç, yakan top, ebelemece, çoğu zaman da evcilik oyunları oynardık. Hatırlıyor musunuz? Ne kadar da çok eğlenirdik evcilik oyununu oynarken. En yakın arkadaşımız “Evin beyi” olurdu sen ise hanımı. Ya da sen bey olurdun arkadaşın ise evin hanımı. Hiç kavga etmeden saatlerce ve daha sonrasında günlerce, hatta yıllarca oynadığımız o tatlı keyifli oyunlar…
O oyunlar yaşamımızdan bir parçaydı ve biz zamanla yetişkin olduk. Hatta çoğumuz evlendik. Çok şey değişti belki de, hatta en önemlisi biz değiştik. Ama hayat değişmedi biliyor musunuz? Biz aynı dünyada, aynı oksijeni soluyoruz yine.
Küçük yaşlarda yaşadığımız sıkıntıları, oyunun içinden sayardık; çoğu zaman görmezdik bile. Çünkü biz çocukken sadece kendi sorumluluğumuzu üstlenmiştik. Farkında olmadan çok güzel bir duyguya sahiptik. Kendi duygularımızın kontrolünü sahiplendiğimiz için de, diğer dışsal sorunlara takılıp kalmaz, aksine oyunun bir parçası olarak görürdük. Hatta sorun nedir onu bile bilmezdik.
Büyüdük. Büyüdük ve o hayat, bize farklı bir hayat gibi gelmeye başladı. İçinden çıkamadığımız sıkıntılar edindik. Bu sıkıntıların yaşamımıza girmesine çocukken izin vermeyen bizler, büyüyünce ne olduysa gereksiz her şeyin aklımızda yer etmesine izin verdik.
Hayat bir oyundur! Ve bu oyunu fark ettiğiniz sürece yaşamınızdaki dengeyi kuracaksınız. Mutluluk, dışarıda değil, tam aksine yüreğinizin derinliklerinde saklı. Onu uzaklarda aramayın ve en kısa zamanda kendinizi keşfetmenin büyüsünü yaşayın. Bunun için de hayatınıza sadece bir oyun olarak bakın. Sizi olumsuz etkileyen her ne varsa, küçükken yaptığınız gibi oyunun bir parçası olarak algılayın. Hayatla kavga etmek yerine, yine çocukken yaptığınız gibi hayatla arkadaş olalım. Unutmayın! Siz yaşamınızla iyi geçinmezseniz, yaşam sizinle arkadaş olmayacaktır. “Hayata düşmanımız gibi bakarsak, karşımızda bizden daha güçlü bir düşman buluruz.”
Hayat, çocukluğumuzda bir oyundu. Hâlâ da öyle…
Oynayın.
YORUMLAR
hayat hakkında sayfalarca yazılar yazılabılır..ama hayatın ne olmnadığı ıle ılgılı düşündüğümüzde hayatın okdar da kötü olmadığını anlıyoruz ..herşey önce beyınde başlıyor.hayatı nasıl görmek istiyorsak hayat öyle oluverıyor..karamsarlıkların arkasından gülerek baklmak aslında dediğiniz gibi bizim elimizde.bazen hayatı oyun gıbı görmek bazen uzun metraj bır fılm gıbı öngörmek mutluluğun kapıları aççıverıyor ...bu anlamda yazınız mutlu olmanın sırlarını göstermesı bakımından çok güzeldi...
tbrıkelr
hayat oyun sahnesi,bizlerde oyuncu.oyunumuzu oynayıp vakti gelince sahneden inicez.sevgimle.
sevgidamlalarim
Hayat kolay olmayan bir oyun, sadece bizler oyunmuşcasına hafifleterek yara almamayı sağlayabiliriz. Ama zor ve perdesi öyle ya da böyle bir şekilde kapanacak bir oyun. Teşekkürler güzel bir yazıydı. Tebriklerimi sunuyorum. Sevgilerimle...
sevgidamlalarim
hemde nasıl bir oyun....katılıyorum....oyunu iyi oynayanlar şanslı ama ya oynayamayanlar......
sevgiler...
sevgidamlalarim
sevgidamlalarim
Haklısın değerli kardeşim, hayat çok ciddiye alınması gereken bir oyun.Çocukken sıkılınca, ya da oyun istediğimiz yönde gelişmeyince mızıkçılık yapar oyundan çıkardık. Gerçek hayat oyununda, beğensek de beğenmesek de vazgeçmek zor oluyor.Sevgi ve saygılarımla.
sevgidamlalarim
Hayatla oynamaya gücü yetmeyenler ve onunla oynamayı beceremeyenlerle çok fena oynuyor hayat sonunda. Bunun için önce güçlü olmak gerekiyor, ruhen ve madden ; hem de çok güçlü..
sevgidamlalarim
evet efendim hayat bir oyun
çocukluğumuzdaki gibi...
ama kuralları biraz daha
acımasız ve kesin çizgileri olan bir oyun..
keşke oyun gibi görebilsek hayatı yazınızdaki gibi
bir çok mesele kendiliğinden hallolacak ama ...
güzel koun ve güzel anlatımlı yazınızı kutladım her dem
saygımla