DEDEME MEKTUP
Merhaba Dedeciğim,
Nasılsın demiyorum sana , biliyorum ki iyisindir. Çünkü bu dünyanın dertlerini, tasalarını, borçlarını, harçlarını bırakıp gittin. Rahat olmasına rahatsındır eminim de acaba huzurlu musun. "Hayır ." dediğini duyar gibiyim. Neden huzurlu olmadığını da az çok tahmin edebiliyorum. Biliyorum ; senin savaşarak k, kan dökerek, can dostlarının toprağa serilişlerini görerek aldığın kazanımların bir bir elden çıkarılmasına kızıyorsun. Birçoğunun yaşının Cumhuriyet’le bir olduğu yüzlerce önemli kuruluşların satılmasından çok peşkeş çekilmesine dayanamadığını ve mezarında huzursuz yattığını anlayabiliyorum.
Cumhuriyet’in temel taşları ile oynandığı bir zamanda taşın altına elimizi neden sokmadığımızı hayretler içinde seyrederek huzursuzluğunun katlandığını da görür gibiyim. Bugün taşın altına elini koymaktan çekinenlerin yarın ellerini koymadıkları taşların altında kafalarının ezileceğini bilmeleri gerektiğini de biliyorum.
Ama dede, sen de bizi çok suçlama. Sen ve sizin kuşak da en az benim kadar suçlusunuz. Bana savaş hatıralarını anlatırdın. Mustafa Kemal Paşa’yı anlatırdın. Güzellikleri anlatırdın. Senin zamanındaki fedakâr insanlardan örnekler verir ve beni örnek bir insan olarak yetiştirmeye çalışırdın. Başardın da. Peki şimdi soruyorum: İyileri tanıttığın kadar kötüleri neden tanıtmadın? Kubilay’la övündürürken neden Derviş Mehmet denen şeref düşkününü anlatmadın?Ata’yı sevenleri tanıtmak için vereceğin gayreti sövenler tanıtmak için verseydin de ben onları tanısaydım; ben bilmeden sinsi sinsi devlet kurumlarına sızmalarına izin verir miydim hiç?
Sen dede olarak bana oaln vazifeni biraz savsaklamışsın , hiç kusura bakma. Ben de torunun oalarak senin huzurlu yatmana yardımcı olamadaım. Hiç merak etme dede, bazı şeyleri deneme- yanılma yoluyla da olsa öğrendim.Milliyetçiliğin bayrak sallamak, Atatürkçülüğün rozet takmak, müslümanlığın skalbırakıp,sarık sarıp kara çarşaflara sarınmak olmadığını öğrendim artık. Bundan sonra huzur içinde yatabilirsin. Sana yemin ediyorum ki sizin en büyük kazanımınız ve bana bıraktığın en güzel miras olan Türkiye Cumhuriyeti’nin sarsılmaz bekçisi olarak doğdum öyle yaşayıp öyle öleceğim. dediğimi tutmazsam ; GÖK GİRSİN KIZIL ÇIKSIN.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.