- 639 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
nedir acaba
Garip bir gülümseme belirdi yüzünde.Bir anda yolculuk yapmaya başladı gecede.Yürüdü,bir rampayı zorlukla çıkıyordu ama mücadeleden dönmüyordu.
Bir kapı açıldı.Bir anlık şüpheden sonra ,yavaşça adımını içeri atıverdi.Ne hoş bir koku esiyordu içerde.Ne dalgalı bir sarhoşluk veriyordu insanın içine.Birden ,sanki arkasından bir rüzgar itivermişti.Aniden kapının,gürültüyle kapanmasından ürkerek kendine geldi.
Bir anlık şaşkınlıktan sonra etrafını incelemeye başladı.Burası ne büyülü bir yerdi.Binlerce kitap vardı odada, yerden göğe kadar, renkli kapaklarda binlerce hüzün ve sevinç ,şarkıları söyleniyordu adeta. Bütün kahramanlar hoş geldin diyorlardı ,sanki tebessüm ederek.
Hiç bir modern eşya yoktu odada.Kenar köşe kilim ve minderler dizilmişti. Duvarlarda ise birkaç tane gaz lambası asılıydı. Hava kararmak üzereydi .Lambalardan birini ,yanında duran kibritle yaktı.Gözlerini yumup kütüphaneden bir kitabı rastgele seçti. Köşeye oturdu ,lambayı kitabı okuyabileceği bir yere astı.
Aslında çok yorulmuştu.Bu eve giriş bu oda bu kitaplar bu esrarengiz büyü,büyümüydü neydi onu buraya getiren.Neden buraya gelmişti.Oysaki hiç bilmiyordu burayı,tanımıyordu bu semti.Sadece ayaklarını takip edip gelmişti.Neden ,neden, neden diye sordu durdu sürekli.
Sordukça içinden bir feryat yükseldi,gözleri acıdı ağlamak geldi birden.Neden diyen dillerini hiç bilmediği bir acıyla yokluyordu sancılar.Kilit vuruldu birden boğazına,nefes alamaz oldu.Tıkanmıştı kelimeler dilinde dönmüyor sanki şimdiye değin hiç kelam konuşmamıştı.Sanki ,sanki daha yeni geliyordu dünyaya,anne karnından yeni göç ediyordu zamana.
Bir anda gözlerinden boşalan yaşlarla ve dilindeki o kelimeyle nefes almaya başladı dünyada.Bu kelimeyi ilk kez telaffuz ediyordu.İlk kez duymuştu sanki.İlk kez bu kadar kolay ve zahmetsizce söylemişti.Sanki söyledikçe dili başkalaşıyor,yüzü aydınlanıyor,gözleri ışık saçıyordu.
Ne başkaydı ,ne yalın,ne şahaneydi, bu eşsiz kelimenin anlamı neydi,ne manaya geliyordu.Neydi anlatılmak istenen,neydiki kendini buraya getirmişti.Neden buradaydı,neden istememesine rağmen buraya gelmişti.Neden burada oturuyor,neden bir mum ışığı gibi lambanın elindeki kitabı aydınlatmasını istiyordu.
Ya elindeki kitap neyin nesiydi,neden binlerce kitap arasından onu alıvermişti.Neden oturup bu kitabı okuması gerekiyordu.Ya bu kitapta neyin nesiydi.Daha kitabın adını bilmiyordu.Lambaya iyice yaklaştırıp ,kadife kaplı kitabın ismini okumaya çalıştı.
KURAN/I KERİMdi.
Daha evvel hiç duymamıştı .Hiç bir arkadaşıda bu kitaptan okuduğunu bahsetmemi
şti.Arkasını çevirdi merakla baktı.Acaba hangi yazarın eseriydi bu?
YORUMLAR
Ülviye Yaldızlıı
Aklımda binlerce şey uyandırdı yazınız.Sanırım ne 'Müslüman ne Gavur' Deyiminin tamda oturduğu günümüzde bu tarz yazıların artması.Hak ve Batılın İnkişafına 2 den daha fazla cihet, olmadığına işaret etmesi bakımından Çok ama çok mühim. Dil de ,anlatımda harikaydı.Allah Kur anı Kerim le,Mümin'in İmanı nı Küfrün ise Zulmetini artırır.Nuru artırılanlardan olmayı temenni ederken.Teşekkür'ü borç biliyorum.Allah razı olsun.
Ülviye Yaldızlıı
Rabbim her kuluna bir hidayet kapısı açarmış, onu da Kuranı Kerime yönlendirmiş, güzel bir anlatım ve final, tebrikler, sevgilerimle.
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
Çok hoş bir anlatımdı, heyecan içinde bir solukta okudum ve final inanılmazdı. Tüylerim diken diken oldu. Kuran-Kerimimiz. Çok teşekkürler kutluyorum iyi ki paylaştın bizimle. Sevgilerimi sunuyorum.
Ülviye Yaldızlıı
Merakla okudum.Akıcı bir yazıydı.Sonu ise çok daha başkaydı.Kur'an-ı Kerim yüce kitabımız.Çok teşekkürler...Saygıyla...