- 711 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DÖNEN DÖNENE
Telafon çaldı avizeyi kaldırınca olo orası barışın evimi? Evet buyurun benim.Ben bekteş benim iki oğlumda barış gibi yatılı okulu kazandı.
Kayıt için benim arabamla beraber gidelim yüz seksen kilo metre lik bir yol tek masraf olus hem biz hemde çocuklar tanışır.Randovulaştık o gün geldi karşılaştık.
Merhaba ben aşur,buda oğlum ,Bende bekteş ,oğlum Deniz ve Göksel deyince hepimizde memnun olduk. Yüz seksen kilometrelik yolda bir yemek molasının dışında genelde konuştuğumuz konular alevilik ve siyaset üzerine idi.
Bekteş bey sınıf öğretmeniymiş aynı zamanda alevi kökenliymiş artı siyası yanlarınıda anlatınca bu güne kadar bekteş öğretmeni tanımadığım dan dolayı kendimi suçladım , siyasetle uğraşmayan biri oğlularının adını deniz ve göksel koyarmıydı?
Kayıt işlemlerinden sonra çocukları nerede yatıp nerede kalması içn arayışına girdik ne yazık ki kalabilecekleri tek yer Tuna öğrenci yurduydu idi.
Devlet yurdu kuran kursu gibi ayarlanmış girişe ayakabılık konmuş ikinci kata kadar halılar döşenmiş öğlen yemeğimizi yer sofrasında yedik.
Müdürün geldiğini söylediler heman kalktık kapıyı açtığımızda karşımızda orta boylu etine dolgun altan üstten kesilmiş çizgi şeklinde bıyıklı adam ayağa kalkarak hoşgeldiniz ben yurt müdürü deyince,ben Aşur buda oğlum memnun oldum.
Bende Bekir oğlum Deniz ve Göksel deyince buyurun oturun desede ben gözümü bekteş öğretmene çevirdim ne olduda birden bire bekteş bekir oluverdi yoksa benmi bekteşle bekiri karıştırdım göz göze geldik ama anlayamadım.
Kayıtları yaptık ama gönlüm razı değildi çaresizlikten çocuklarımızı şeriatın kolarına teslim ettik.
Geri dönüşde Bekteş Bekir hoca olmuştu,Hocam sorması ayıp olması yanılmıyorsam adınız bekteşti değilmi?Ha ben sana anlatmayı unuttum.Babam nufus kütüğüne kaydımı yaparken oradaki görevli sağırmıymış neymiş bekteş i bekir diye kayda geçmiş ogün bugün çift isimle yaşıyorum,peki seni hangi isimle tanıyorlar dışarda bekteşim resmi kurumlarda bekirim.
Hem sen bunları bırak sana tava tencere vereyim, elimde güzel halılar var ucuz hemde bir alış verişimiz olur deyince ben bekir demi alacağım yoksa bekteştemi deyince güldü bekir hoca tam bir pazarlamacıymış alla kulunu pençesinde korusun.
Oğlum bazı hafta sonu eve gelirdi olup bitenleri hep anlatırdı,beş vakit namaz kaçırmıyorlar bazen toplu olarak evlerew namaz kılmaya yemek yemeye gidiyorlarmış yani dinin tam ocağına
düşmüşüz,çocuğun elde gitmesine gönlüm razı olamazdı kaydını başka yere almak zorunda kaldım ve ama tek başına kurtuluş olmuyor.Bekir hocam çocukların kayıtlarını orada al çocuklarını elinde alacaklar deyince yok birşey olmaz benim çocuklarım akıllı ve zekiler hem sonra orasının eğitimi iyi yurt yemek parası ucuz bedava eğitim deyince bekir hocanın çocukları önemli değil önemli olan parasının kıymetli oluşuydu.
Evet Bekteş bekir oldu Deniz ve Göksel de tam birer şeriatçı oluverdiler.
Babalarının yaşam şeklini beğenmediler ve birdaha evlerine uğramadılar.
BUDA ALİ
Ali de alevi liğe toz kondurmayan lardan bir.Büyük oğlunun adını Fatih ortancısını Yavuz küçüğün kinide Oğuz koymuş bir köylüsüne anlatmış kardaşım biz şimdi alevi büyüklerinin isimlerini çocuklarımıza koysak yarın bir işe girmek için her hangi bir yere başvursak kapı açıkta olsa yüzümüze kapanıyor.Yine bir gün ali aleviliğe toz kondurmacasına konuşuyo,Alevilere en büyük katlıyamı yavuz yapmıştır,yani bir alevinin osmanlıyı savunması aleviliğe ihanettir!Tmada aklıma aklıma çocuklarının isimleri geldi madem alevisin neden bu isimleri koydun deyince bir suçlu gibi kızardı.Zorla küçük bir gülümsemeyle Ha çocukların isimlerini dayısı koydu dayısı koyu bir beşiktaşlıydı onun için çocukların isimlerini beşiktaşlı futbolculardan aldılar.dahada teşir etmemek için tamam inandım dönen dönene .
pirsultan derki döenen dönsün ben dönmezem yolumdan!