BİR KALBE KAÇ SEVGİ?
Seni seviyorum kelimesini dilimize pelesenk etmişiz gibi geliyor bana.Bir kalbe kaç sevginin sığdığını ve bunların şekillerni tezahür edenimiz varmı?
Peygamberimiz bir gün Hz.Ali’ye sordu:
Allah’ı sever misin?
Evet’ dedi Ali.
’Ya beni?’
’Evet’ dedi yine Ali
’Fatıma’yı?’
’Evet’ dedi Hz. Ali
’Hasan ve Hüseyn’i?’ dedi peygamberimiz
’Severim ey Allah’ın Resulü’
’Ey Ali, bu kadar sevgiyi bir tek kalbe nasıl sığdırıyorsun?’
Ali,Peygamber sınavundaki bu soruyu cevap bulamadı.
Eve gidip durumu eşi Hz. Fatıma’ya anlattı
Hz. Fatıma eşine hayret etmişti.Buna cevap çok kolaydı.
’Git söyle peygambere’ dedi.
Hz. Fatıma öğretmişti eşine sevme şeklini:
’Allah’ı sevmen imanından,aklından.
Peygamberi sevmen gönlünden.
Beni sevmen nefsinden.
Hasan ve Hüseyn’i sevmen babalığından’
Peygamberimiz, Hz. Ali’nin bu cevabını duyduğunda gülümseyerek kaynağı işret etti.
’Bu meyve peygamberlik ağacından alınmışa benziyor....’
O aynaydı:
Bugün kendimize sormalıyız bizler ona benziyormuyuz?
Biz kadınlar okuyup , öğrenme konusunda çabalıyormuyuz ben bunları sadece kendi nefsime soruyorum demekle kurtulamayız.Öncelikle bireysel gelişim ve sonra toplum.
Bireysel denetimin çocuk yaştan başlayarak geliştirilmesi çok önemlidir.Anneler bu anlam da kendilerini eğitmeli ve çocuklarına ulaşbilmeyi başarmalıdır şikayet ederek bir yol alınacağını sanmıyorum ,farkındaysanız şikayet toplumu olduk çözüm üreten ve düşünen değil ;oysa çözüm içimizde ve özümüzde Allah Resulü der ki:’Ben bir aynayım.O aynada herkes kendisini görür.’ demekki biz o aynayı silip parlatmalıyız kendimizi görebilmemiz için.Gönül penceremizin camlarını slmek umuduyla.
Sevgiyle kalın hoş kalın.
YORUMLAR
Bireysel denetimin çocuk yaştan başlayarak geliştirilmesi çok önemlidir.Anneler bu anlam da kendilerini eğitmeli ve çocuklarına ulaşbilmeyi başarmalıdır şikayet ederek bir yol alınacağını sanmıyorum ,farkındaysanız şikayet toplumu olduk çözüm üreten ve düşünen değil ;oysa çözüm içimizde ve özümüzde Allah Resulü der ki:''Ben bir aynayım.O aynada herkes kendisini görür.'' demekki biz o aynayı silip parlatmalıyız kendimizi görebilmemiz için.Gönül penceremizin camlarını slmek umuduyla.
O güzel yüreğinizden yüreğimize çağlayan olup aktınız. Ne mutlu size. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Rabbime emanet olunuz.
Canım, insan yüreği ne kadar geniş, öyle değil mi? Rabbim bu dünyaya ait her ne varsa kısıtlı ve az miktarda yaratmış. Oysa ki; ötelere yüzük dönük olması için yarattığı kalbin batınını sınırsız bir kapasitede donatmıştır.
Sevgi bitimsizdir. Hududu yoktur, sonu yoktur ve tarifsizdir. Ne kadar çok sevdiğinizi anlatamaz, ne çok şeyi sevdiğinizi sayamazsınız...
Bu yüzdendir ki en büyük değerdir. Ve herşey ona muhtaçtır. Bir çiçeği severek büyüttüğünüzde ya da bir hayvanı sevdiğinizde bunu karşılıklı hissedersiniz. Sevgi paylaşımdır, paylaştıkça çoğalır. Çoğaldıkça daha geniş alanlara yayılır. Çünkü her yaradılanın mayasıdır,özüdür. Bir muhabbet için binlerce varlık kainata yayılmıştır....
Sevginin bu mucizevi gücündedndir ki bize peygamber tavsiyesidir sevdiğimizi söylememiz...
Seni Seviyorum CANIMCIM...
sevmek vermekle orantılı bana göre,değer katmakla,yükünü kaldırmakla,...
sevmek insanın harcadıkça çoğalan sermayesi...
ve sevmek bana göre vehbi bir şey yani kısbi değil istediğimiz kadar birilerinden uzak duralım yine sewmemiz gerekiyorsa ve sewgisi bize verilmişse biz onu yine sewmeden edemeyiz.sevgi ile şehvet çok karıştırılır,mesela birileri der ki ben Elmayı severim aslında orda elmaya şehvet vardır. Elmayı kendinden bir parça ediyor,varlığını varlığına katıyor sewgide ise kendini sewdiğine katmak vardır bana göre.keşke öyle bir sewen bulunsa ve insan varlığını onun varlığına katacak değerde olsa.....neyse...
Yürek aslında koca bir kara delik ve içerisine bir çok seven sığdırılabiliyor Allah kendi sevdiklerini bize sevdirsin tebrikler
beyzade tarafından 9/8/2007 6:43:10 PM zamanında düzenlenmiştir.