- 1989 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KARŞILIKSIZ SEVMEK
İki arkadaş köyün meralık alanda volta atarken çeşme başındaki kızlara gözleri takılır
Başlangıçta kendi aralarında futbol ve büyüyünce yapmak istedikleri evin dekorasyonları ile evlenecekleri kızların üzellikleri iken çeşme başındaki kızları gürdüklerinde konu tamamıyla kim kaçyaşında, kimin kızı derken konu kızlar üstüne iddalaşmaya gelmişti idda derken kızıların boyuları saçrengi ve netür erkeklerden hoşlandıkları üzere iki arkadaş iddalaşadurdular en sonunda ilhan sıkıştırmıştı necmettini varmısın şu ortadakini kim ençok bilir diye necmettinde alta kalmayarak varım fısıltısı ağzından kaçıvermıştı ilhan başladı kızın üzelliklerini anlatmaya( 1,70 boyunda koyu kahve renkli gözleri var saçıda tam siyah değil ama kahvede değil ikisin arasında bir renkte ,ayakkabı numarasıda 38 numara olmalı ve en ünemliside çok sert bakışları var v b ...) ilhanın kızı tarifinden sonra necmettin başladı kızı anlatmaya( saçları sarı ama gerçek rengi değil boyatmış gözleri mavi ama lensdeğil gerçek gözrengi ,ayakkabı numarasıda olsa olsa 37 ile 39 arası çok hamarat ve çalışmayı seven biri ama nefret ettiği bir huyuvar ve kimseyede o huyundan bahsetmez )necmettinin tahminlerinden sonra idda dahada kuruklenmiş ve başka boyuta Geçmişti ilhan ben gidip senin kine bakacam bakalım nekadar doğru bilmişsin demesinden sonra necmettinin yanından kanat takmışcasına fırlayıp soluğu kızın yanında almıştı ama ilhan kızın yanına vardığında dut yemiş bülbül gibi kıza baka kalmıştı çünkü kızın sadece güzleri görüne biliyordu ürtünmekten gözlerin içidahi gürün memekteydi eşarbının üne doğru üçgen şeklinde sizvri ve uzun olduğundan ayakkabısı onun ayakkabısı değil ağabeyin siyah lastik ayakkabısıydı(tarla sulamasında kullanılan yarım çizme )onada çok büyüktü olanların karşısında şaşkınlığını giderdikten sonra kekeleyerek özürdileyerek söze başladı olan bitenleri kıza anlattıktan sonra necmettinnin tahmin ettikleri döşünceleri kıza adan zeye sordu kız gülerek benim adım kader deyip ekledi git arkadaşına süyle tahmin ettikleri şeyleri merak ediyorsa kendisi gelip sorsun demesinden sonra yoluna devam etti yoluna devam eden kaderin ardından necmettin baka kalmıştı ilhanın kendisine anlattıklarından sonra necmettinin yanında soluğu aldı.
Ogünden sonra necmettin hergün çeşme başına gelir ama bir türlü kıza sorma cesaretini toplayıp soramaz günler birbirini kovalaya dursun necmetin kendine bir meskentusun necmetini ner allahın günü aynı saatte , aynı yerde , aynı mimkle ve aynı tebesümle güren kız artık dayanamayıp bir kağıda madem okadar seviyorsun ve yada beni merak ediyorsun beni babamdan iste diye yazıp çeşmeden dünerken necmettinin eline tutuşturup ordan uzaklaşır .bu olaya çok sevinen neecmetin hemen anne ve babasına açılıp kızı istemeye giderler .kızın evine giderlerken kızın komşularından biri ağcın gülgesinde oturmuş sabah çayını yudumlayan pek muhterem ve hiç kimseye en ufak bir kötülüğüdahi dokunmamış salih bir insanı gürürler ve necmettinin babası adama komşu kızı ona sorar .sevgili kardeşim biz bizimdeli oğlana uyup hiç araçtırmadan bugun senin komşunu istemeye geldik senden ricamız komşunu bize biraz anlatırmısın der?
Adam yanıtlar –sevgili kardeşim kız ne iyilerden nede kötülerden kendi halinde muhterem bir insan demesinin ardından necmetinin annesiyle babası kızın evine gitmeden dönerler evlerine .
Aradan birkaç ay geçmeden necmettin başka bir kızla nişanlanır ve erdından döğünü yapılır
Bunu duyan kader kendi içine kapanır ve tek bir kişi dahi ile konuzmaz dert ortakları ağaçlar ve kuşlar olur gelzaman gitzaman aradan 45 senegeçer necmetin artık çoluk çocuğa karışmaktanziyade artık dede dahi olmuştu necmettinin 4 tane torunu da vardı necmetinin torunları onun sakallarıyla oynaya duruyorlardı sabahtan akşama kadar
Kader annesi ile babasını kaybettikten sonra evde tek başına kalmaktaydı
Geçen demde kaderin nuryüzlü muhterem komşusu vefat etmişti .kaderin vefat eden komşusu iki üç defa kaderin ruyalarına gelip onuna hakkını helal etmesini ister ama kader rüyada dahi olasa onu af etmez.
Atıyla köyleri dolaşıp rızkını kazanmak için ine iplık satan seyyar satıcı bir gün necmettinin köyüne uğrar eşyalarını sattıktan sonra dünmek isteyen satıcı havanın karanlık ve geç olduğunu gürünce kendine en güvenli olacak yerin mezarlık olduğunu bildiğinden mezarlığa gider mezarlığa varınca mezarlığa selam verir selamı alan bir mezar satıcıya selam verdikten sonra kabirin üzerini açıp satıcı kendisi ile birlikte atınındahi mezarın içine girerler mezara giren satıcı etrafına bakınca bir cennet bahçesinin içinde sanır kendisini rahat biryere geçer ve sohpet etmeye başlarlarlar sohbet esnasında her saat başı kocaman bir yılan gelir ülmüş adamın dilini ısırır tekrar gider.dili ısırılan adam cansız birşekilde birkaç dakka kaldıktan sonra tekrar canlanır oturur ve sohpet kaldığı yerden devam eder bu olanları merak eden satıcı adama sorar.kabirin çok mükkemmel bir cennet bahçesindesini andırır ama gel görki her saat başı gelen bu yılan da neyin nesi anlat heleder .
Kabirdeki adam ben hayatımda hiç günah yapmadım ama birdün bizim köylünün biri komşumu kızını bana sordu. bende ne iyi nede kütü kendi halinde biri dedim ve tam 43 senedir bu azabı çekiyarum bu kelimemden der.
Olup bitenleri duyan satıcı elimden geldiğince sana yardım ederim deyip sabahın ilk ışıklarıyla kabirin açılmasıyla mezarlıktan atıyle çıkıp köye dünerler ,ilk işi kaderin yanına gitmek olur kaderi tanımakiçin eyninem bana bir tas su verebilirmisinder kader verir adamın suyunu ,yanine yorgunum bana az bir parça ekmekte verirmisin der kader adama sofra kurar ve adamı ye meye çağırır yemeyini yediği esnada
Satıcı kadere döner nine çoluk çocuğun eşin falan yok muder kader düner yok ben hala bir kızım der
Satıcı ama neden der
Kader başından geçenleri anlatır
Satıcı şimdi desemki sen 17 lik bir kız olsan o adamı af edermisin der
Kader yok der
Satıcı peki ya sen 17 lik kız olup necmetinle evlensen af edermisin der
Kader bu nasıl olurder hem necmettin torun sahibi olmuş birider
Satısı sen kalk boy abdestini al ve iki rekat namazını kıldıktan sonra yat der .kader kalkar satıcının süylediklerini yapar sabah olunca kader artık 17 yaşında ayna karşısına geçip olanlara inanmaz satıcı kadere sorar peki şimdi onu af edecekmisin der kader yok der satıcı iyi der ve ordan ayrılıp necmetinin evine gider .necmettini güren satıcı kaderden istedikleri necmetindende ister ve yemek esnasında satıcı kaderin evini işaret edip sorar onu tanıyormusun der satıcı necmetin duygulanıp başını ününe eğip evet der satıcı onunla 17 yaşına dünüp evlenmek istermiydinder necmetin ya çoluk cocuk der sen üleceksin ama tekraryaşayacaksın 17 yaşında dünyaya geleceksin
bunu sadece senle o bilecek nedersin der satıcı necmettine necmetin neden olmasın der satıcıya ,satıcı kaderden istediği boy abdestı ve namazı necmettindende ister satıcının dediklerini yapan necmettin uyku esnasında vefat edip onu defnederler onunu küylüler .akşam olunca satıcı necmettin ile kader mezardaki muterem adamı ziyaret edip onu helal ettikten sonra ikiside 17 yaşında birbirlerine kovuşurlar necmettinin hayal ettiği gibi kaderle tüm tanıdık insanlardan uzak yabancı bir memlekette hayallerini gerçekleştirip evlenirler
BARIŞ BEYAZADAM
( ŞABAN AKBAY )