- 1924 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZLEM İÇİMİZDEKİ FIRTINA
Özlemi tarif etmek ne kadar da zordur. Çünkü yüreğin sesidir. Hani denir ya anlatılmaz yaşanır, aslında ne kadar da doğru, çünkü: özlemi ancak çekenler bilir.
Bakışlar derin bir boşluğa kayar. Yürekteki ateş sıçramıştır artık gözlere... İnsanın gözyaşı tek dostudur o hüznünde... Sanki bir kaç damlada ferahlatmak ve acıyı dindirmek için hazırım der gibi...
Özlem o kadar çok şeyin ismidir ki nereden başlasam bilmiyorum.
Özlem; kaybedilen, canımızın bir parçasının koyu harflerle içimize kazınmış ve hiç silinmeyecek ismidir. Mesela benim için annem, bir başkası için babası veya kardeşi, dostu uzar gider tıpkı duyulan hasretinin yoğunluğu gibi...
Özlem; vatani görevini yapmak üzere gururla uğurladığımız herşeyimiz olan çocuğumuz, birlikte büyürken anılarımızı paylaştığımız kardeşimiz veya dostumuzun adıdır. Takvime dönüş günü işaretlenir ve düşen her yaprak, çoğalan sevgimizin, azalan günlerle bir bir sayımıdır. Gün gün, saat saat hatta saniyelerle bekleyişin sabırsızlığıdır.
Bazen aranılan, bazen kaçırılan mutluluğun bekleyişidir.
Doğup büyüdüğümüz ve ayrılmak zorunda kaldığımız memleketimizdir. Yağan her yağmurda pencerenizi sonuna kadar açarak, memleketinizin toprağının kokusunu, almaya çalışmaktır.
Özlem; içinden resmi alınmış bir çerçevede; her zaman onu hayal etmek, sesini kulaklarında hissetmek, kalbinin tekrar çarpması, çerçeveyi kaldırsan bile aynı yerde tekrar görebilmektir.
Özlem; hep güzel olan şeylere karşı duyulur. Yürekte beslenir, büyüdükçe büyür, asla ve asla ölmeyendir.
YORUMLAR
Tarih:16 Mayıs 2010 Pazar 11:47:22
el-cezire
o ne tuhaf yorum öyle..pardon Nazire 34 / elcezire'den mi yayın yapmaktasınız..? :))
DEĞERLİ DOSTLAR ÜST KISIMDA OKUDĞUNUZ TUHAF YORUMU YAZAN ZATI KINIYORUM.
RKSG M NB mahlasıyla yazan bu şair ya da şairenin bana yazdıklarını hakaret kabul eyliyor, diğer gönül dostlarını da olaydan haberdar kılıyorum.
Bu RKSG M NB vatandaşına yazdığım yorumu da ilginize sunuyorum.
Lütfen iyi tanıyalım bu hazımsızları.
İşte sayın RKSG M NB saygısızına yazdığım yorum:
Evet, senin aşkı tanıyabilmen için kininin rengini yeşile boyaman lazım.
Sen de kindarlık var
El cezire ne ola ki.
Her halde sizin yan kuruluşunuz.
Bu hazımsızlık neden.
Alkışlamak zorunda mıyız?
Ayıp diye bir şey var
Seni gidi hazımsız seni.
Hazmetmeye çalış yorumu.
Anlamaya çalış.
Aşk gökkuşağı rengindedir. Senin dediğin gibi siyah- beyaz değil.
Anladın mı gökkuşağı rengindedir aşk.
Aşk gibi bir erdemi senin gibi yürek körlüğü içinde olanlar siya-beyaz hale getirdiler.
Siyah olan sizsiniz, beyaz olan aşk.
Aşkın beyazlığını karartmaya hakkınız var mı RKSG M NB misin ne belasın....
Adı batasıca önce ismini doğru belirle....
İsmin bile renksiz...
Siyah beyaz bile değil...
Tamı tamına siyah hem de simsiyah...
Selamlar yine de insan tarafına...
İnsan tarafın kaldıysa tabiî ki...
Sevgili Aysel, özlemin o kadar çok çeşidi var ki, anlatmakla bitmeyek.
Siz kaleminizle çok güzel özetlemişsiniz kutlarım.
sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
özlemin tarifini ne güzel yapmışsınız aysel hanım
tebrik ediyorum .
annenizin özlemi yazınızın finaline bir ayrıcalık katmış..
yüreğinizin sesi hiç susmasın.
kutladım
her dem saygımla.
Aysel AKSÜMER
Şiirlerimizin besin kaynağı özlem duygusu.
Çok güzel ifade etmişsiniz,tebriklerimle.
Selam ve sevgiler...
Aysel AKSÜMER
Özlem içimizdeki fırtına öncesi bir sessizlik aslında.Bir süre sonra özlem arttıkça fırtına kopuveriyor.Tıpkı sizin annenize olan özlemniz gibi.O fırtına hiç bitmez bence...Yüreğinize sağlık...