- 1260 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZGüR DüŞLeR
Düşlerimiz var kimi zaman pupa yelken / mavi, kimi zaman eflatun / turuncu, günbatımın da aşka açılan pencere...
Çoğu kez kendimizden bile sakladığımız sır. Açıkta kalmasın diye örteriz üzerini suçlu bir telaşla çarçabuk. Nasıl da masum tebessümler belirir oysa, al al olmuş yanakların çukurunda bir tutam gamze.
Nedir bizi bu denli sınırlara zorlayan? Geçen ömrün nasırlı ayaklarına takılan pranga neden? Hangi mevsime ötelenir, dallarından mutluluk sarkan düş ağacı?
Dün e demir atmak alışkanlık mı acaba? Seçip içinden elem yüklü halleri, harmanlamak yeniden ve tüketmek umudun mavi rengini… ya da arayış dün de kalan asude takvimleri, yarına faydası varmış gibi.
Her şey sevmekle başlar ve istemekle atılır başarıya ilk adım. Sarılalım düşlerimizin yakasına…
Her düş bir balon olsun ve salalım gökyüzüne korkusuzca, rengarenk. Elimizde kalan ipin diğer ucuna bağlayalım kendimizi, bırakalım boşluğa, meleklerin kanadına takılalım.
Evren açmış kucağını bizi bekliyor, şimdi vuslat zamanı. Açalım duvağını düşlerimizin ve konduralım alnına mutluluk busesini.
Özgürdür düşler, sakın mahkum etmeyin…
&
-Ben düş hırsızımı yakaladım, şimdi sıra sizde…-
Devrim Tülay Aydın
08.07.2009
YORUMLAR
Sevdayı yüreklerimizde büyütmek istemiştik ve kıyamamıştık ,en kuru dal bile kırılsa içimizde garip bir hüzün salınırdı. Dünya'yı üstümüzde taşırdık , taşırdık ta en ufak bir şikayetimiz olmazdı. Geceleri yıldızları seyretmesini severdik. Bir de Güneş'in ufka dıurmasını. Deli bir kan kaynardı içimizde , hakim olamazdık , savrulurduk bazen. Sevgiliye yaslanıp sesizce ağlardık. Koyun koyuna yatar üstümüzde taşıdığımız Dünya'nın derin hayalleri ile dalıp giderdik...
Kimikez çocukluğumuzun deli rüzgarları eserdi , karanlıktan korkmazdık mesala , bir de en güvenli yer sayardık ölüler diyarını. Arada bir babaannemin cin masalları gelirdi aklıma , silerdim hemen , tatlı bir gülümsemeyle. Düşler kurardık ; siyah , pembe , rengarenk çiçekler uçuşurdu içimizde .
Büyüdük delice bir kavganın içine girdik. Bir deli kuşağı sevdik. Yaşamla nişanlı ölümle evliydik. Dal dal döküldük. Karardığı oldu düşlerimiz ,ama sevmiştik bir kere insandı bizim "kabemiz" istedik ki başımız dik , gözümüz yeni doğan ufuklara değsin...
Bazen bulut olup ayrıldık. Bazen bir rüzgara kapılıp gittik. Lakin hep güller açtı bizim bahçemizde. Cömerttik her gelene ikram ettik. Ama komşunun bahçesinden bir gül olsun çalmadık. Bir gün olsun onu kırmadık, ne yaptıysak karşılıksız yaptık hani pişmanda olmadık hiç... Sevdik , sevdalıydık , vurgunduk yare , dün gibi taze bir fidan var içimde...
Saygı selam ...