- 833 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ders:TARİH:
Güneşi yola vurdum. Mehtap ile oturdum.Sanki utanıyordum. Bir ben varım gurbette birde perişan yurdum. Dilimi bilen olsa hiç susmaz konuşurdum. Sessizliğin sesine münzevi sükûtumu katık edip geceye kendimi yasa vurdum. Malazgirt meydanında Asena geziyordu takılıp arkasına yürüdü gitti ruhum. Alparslan yiğitleri dizmişti karşısına. EYYYYY.TÜRK.TİTRE. VE KENDİNE DÖN.diyen sesini duydum.Yıldırım gibi düştü bu ses kulaklarıma biçare şu halimle ne kadar mahzun oldum.Utandı belki yüzüm yerlere bakıyordum.Toparlandı ecdadım davudi bu naradan.Ergenekondan çıkıp Anadolulu oldum. Saatim 1071.Benim çok derin uykum.Bu kadar mı Alparslan.Yok mu daha öncesi. Ya da Malazgirt deyip kesildi mi nefesi.Ben yine çok mahzundum.Gurbet di işte her yer. Bir tanıdık yüz arar içimde yetimlikler.Ve Melik şah bir yerden nasılsa çıkıverdi .Büyük Selçukluyu da himencik kuru verdi.Nerden ne zaman geldi.Anlatan olmadı hiç.İsmini her bildiğim boynumu biraz eğdi.Şimdi ben Çocuğuma anlatacak olsam ne.Bir tane soru sorar bende yüz bin bahane.Oğlum anlatmadılar.Tarih okudum amma.Bildiğim bütün tarih olsa olsa muamma. Mesela Osman Bey.Bilecik de oturdu.Canımı sıkılmış ne imparatorluğu kurdu.Kanuninin hüneri.Yolladığı bir ferman.. Gelmeyeyim oraya.’ Dansözü kaldır heman’.Birde bir beyit yazmış en uzun saltanatın sahibi .ÂLEM İÇRE MUTEBER BİR NESNE YOK DEVLET GİBİ.OLMAYA DEVLET CİHANDA BİR NEFES SIHHAT GİBİ .dedi ve gitti daha gelmedi.Yavuz Selim hanımız.Ve zaferi Çaldıran. İlk erkek küpe takan.Neden taktı bilinmez.Yok ki Sebep anlatan. Fatih ise sadece İstanbul’u feth etti Evvelce de Mübarek babasın tehdit etti Bir çağ açıldı neyse bir çağda bur da bitti..Padişahsan eğer gel ordun un başına Padişahsam emrimdir gel ordunun başına. Yani ben gurbetteyim. Ne olup bittiğini Öğrene memekteyim.Baltacı demek bile KATERİNA demektir.Bu tarih anlatmak mı.İpe un mu sermektir.Sonra bir cümbüş başlar.Lale der başka bilmez kuş beyinli Yazarlar.Zevk-Ü- sefa düşkünü hasta adam yazarlar.Nasıl bir hastalıksa üçyüz yıl hüküm sürer.Benim şanlı ecdadım.Vefasızlık yüzünden. Birer birer öldüler. Kızıl sultan dediler son dedeme ne yüzden.Çok garibim ay oğul farkım yoktur öküzden.Bakarım melül melül tarih se uzun tiren.Otuz üç yıl ne demek çeyrek asırdan fazla.Dünyaya karşı dimdik iç düşman ise gaz da.Didinip durmuş Han’ım , içerdeki kurnazla.Yapmış yapacağını.Dost olmayan devletler.Nasıl da azı vermiş içimizde veletler.Tarihi olmayanın Talihide olmuyor. Dolu almaz bu işi boşa koysam dolmuyor.Yazılmayan tarihi yazılsın diye bekler.yeryüzün de ben garip.Gökyüzünde melekler. Güneşi çeketinin astarında yitiren.Hak için yorgun düşüp Leyla ya güç yetiren.Gurbet gurbet gezinip yeryüzünden çekinen.Bir ben varım sanırım.Geri herkes uyanık.Ufku kararan benim.Herkes de hâkim güven.Bir fıkra anlatırlar.hak versem mi bilemem.
Güya Cebrail gider Hakkı Tealasına.
Buyurur ki Yarabbi savaşa gider alman.
Mevla musterih ol der.layıktır alasına.
Ve İngiliz Fransız bir savaş başlar yaman.
Dünya harbi .Yarabbi.Hazırlık da Müslüman.
Mevla cebrailinden bir kılıçla at ister.
Ben gideyim Cebrail.Onlar hep benden bekler.
Miskin miskin yatarlar mahcup etmeyeyim der. Bundan da utanmayız Yarap affet sen bizi.Ne olursun yazı ver Şanlı tarihimizi.Yoksa her yanı sarar bende tutuşan hazan.Mutlaka tarih olur tarihini yazmayan.
.Herkes tarih bilgisini kontrol etsin lütfen. SEVGİ VE SELAM.
YORUMLAR
Ama haksızlık buuu
Bizim kadar tarihi yönünden zengin millet yeryüzünde yoktur sanırım. O kadarki yani, görmemişin oğlu halt etmiş yanımızda.
Buyrun beraber sayalım;
1-Resmi tarih:
(kendi arasında a-) Vesikalık resmi tarih, b-) Boy resmi tarih olmak üzere ikiye ayrılır)
2-Gayri resmi tarih:
(Bazı yörelerde yetti “gari” resmi tarih diye de söylenegelir)
3-İnkilaptop tarihi:
(Pentiyum 3, çift çekirdek işlemci, ergenekonik kıl klavye,vebkem hediye, sınırsız karandi)
4-Derin tarih:
(kendi arasında a-)yalancı dolma tarihi, b-)zeytinyağlı dolma tarihi c-) domalma kalem tarihi diye üçe ayrılır. Domalma kalem tarihi de yine kendi arasında 1-tekerrür eden, 2- tekerrür etmeyen olmak üzere iki kategoriye ayrılır.)
5-Muz cumhuriyeti tarihi:
(yerli "Anamur" ve ithal olmak üzere ikiye ayrılır
6- Son olarakdaaa “son kullanma tarihi”
Bu kadar tarih zenginliğine rağmen aman nankörlük etmeyelim çarpılırız maazallah.
Tüüü! Tarih, tarih dedin de dün kredi kartının minimum limitinin son ödeme günüydü, ulen gene faiz girdi canına yandığım!
Saygılar, selamlar
yeğinadnan
herkese acık olan bir zeminde ahlaken abes olan deyim lerinizi düzelterek Bıçak gibi ifadeler kullanmanızı tercih ederdim.Söz kimlik gibidir Yapışır kalır insana bazen .emeğinize sağlık.hoş gelmiştiniz.
Ağyar
Meramımı anlamadığın belli arkadaşım, belli. Anlamadıysan yine hata bizdedir. Sadece “aşağılanarak kendisi olma rüştünü kaybetmiş” ithamını iade ediyorum size. Hoştbuşmuştuk !
Saygım ve selamım baki
Not:Ben yorumumdaki ve tepkinizdeki seviyeyi okurların takdirine bırakmak adına silmeyeceğim, umarım sizde o olgunluğu gösterirsiniz
yeğinadnan
Üç kıtaya adeletiyle hükmeden, onlara saygı,güven veren insana verebilen değeri gösteren 600 yıl hüküm sürmüş yeryüzünde muhşeşem bir imparatorluğun torunları olarak, tarihimizi yeter kadar bilmemek ve neslimize bazı gerçekleri anlatamamanın acısını taşımıyor değilim....Tarihindedki bir çok ayrıntıyı bilmeyen, sölediğiniz gibi birkaç kahramanlık destanını öyüküsüne vakıf bir milletiz biz ne acı... Bu konuda aslında hükümetin birçok işler yapması gerekir bu konuda özel bir bakanlık kurulmalı, tarihimizi insanlara yerinde ve akıcı bir uslup ile anlatıp bazı gerçekleri fakında olması için gezi prog düzenlemeli ve bunun için bütçe açmalıdır ...Milletimiz bu konuya kayıtsız kalacak değildir, buna inanıyorum....
Yazınız akıcı bir uslupla kaleme alınmış ve zevkle okudum yüreğinize,emeğinize sağlık.....selam ve dua ile
yeğinadnan
Mutlaka tarih olur tarihini yazmayan.
ÇOK HAKLISINIZ.
GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK DE "TARİH YAZMAK TARİH YAPMAK KADAR ÖNEMLİDİR" DER BİR SÖZÜNDE.
TARİHİNİ BİLMEYEN, TARHİNİ YZMAYAN, TARİHİNİ GELECEK KUŞAKLARA ÖĞRETMYEN MİLLETLER TARİH OLUR ELBETTE.
TARİH BİR ULU ÇINARIN KÖKLERİ GİBİ AYKTA TUTAR MİLLETİ.
KÖKÜ OLMAYAN, KÖKSÜZ OLAN FAZLA DAYANAMAZ ŞR RÜZGARLARA, FIRTINALARA, KARA, TİPİYE, BORANA.
TARİHSİZLİK GERÇEK MANADA TALİHSİZLİKTİR.
TARİHİMİZİ BİLELİM, ÖĞRENELİM, YAZLAIM, ÖĞRETELEİM.
ELİNİZE, DİLİNİZE, YÜREĞİNİZE SAĞLIK.
yeğinadnan
kalakaldım inanın.Ne kadar az biliyoruz diye kızdım kendime.Bilgisizliğim bendende değil üstelik.Bilgiyi kirleten TARAFLI eller yüzünden.Sevgi ve selam.hoş sefa geldiniz.
Tarihi olmayanın Talihide olmuyor.
Mutlaka tarih olur tarihini yazmayan.
Muhteşem sözlerdi. Kutluyorum emeğinizi evet tarih bizim tarihimiz ve tarihimizi çok iyi bilmeliyiz. Başta tarih öğretmenlerine çok büyük görev düşüyor. Hikaye gibi dinlememeli çocuklar, bir efsanenin büyüsüne kapılarak kulaklarını açmalılar. Yabancılar akın akın kendi tarihleri için Çanakkale Şehitliğine giderken, bizim çoğu insanımız geçmişini merak etmiyor, kendi sınırları içindeki tarihi eserleri bile görmüyor. Hatta bir değerli hocamızın şehitliklerde bile öğrencilerin belli bir bilince sahip olmadığı için kalemle mezarları çizdiklerinden bahsetmişti. İçim yanmıştı. Tarih tekerrürden ibarettir. Yanlışlarımızdan ders almalıyız. Tarihi en kıymetli hazinemiz gibi korumalı ve tarihimizi çok iyi bilmeliyiz.
Teşekkürler anlamlı yazınız için kutluyorum. Saygı ve selamlarımla....